Παρασκευή, Οκτωβρίου 25, 2024

Μετά-θεατρική Κατάθλιψη



Διανύω καραμπινάτο post-theater-depression.

Χθες το απόγευμα, το πρώτο απόγευμα που δεν ασχολήθηκα με την παράσταση μετά από πολύ καιρό, ήμουν μέσα στο σούπερμαρκετ και τάχα μου ψώνιζα, αλλά εγώ απλώς κοίταζα τα ράφια και έκανα περίπατο σπρώχνοντας το καρότσι, για να μου περάσουν τα νεύρα. Δεν ήξερα πώς να γεμίσω το κενό. Για ένα τυπικό ψώνισμα με τα απαραίτητα μου πήρε μία ώρα και σαράντα πέντε λεπτά! Αντί να ψάχνω τα προϊόντα, έχασκα τα ράφια και μοιρολογούσα από μέσα μου. Μπήκα στο άλφα-μέγα απόγευμα με φως και βγήκα βράδυ με φεγγάρι. Δεν ξέρω τι να κάνω τώρα που τέλειωσε και αυτό. Νιώθω γυμνός, σαν να μην έχω κανένα στόχο.

Η χαρά που έλαβα τις τελευταίες δεκαπέντε μέρες που μπήκαμε στην τελική ευθεία για την παράσταση ήταν ανείπωτη. Νομίζω η τελευταία φορά που χάρηκα τόσο ήταν με τη γέννηση των παιδιών μου. Η «Σουίτα» μου έδωσε ένα τεράστιο διέξοδο από τη σαβούρα της καθημερινότητας. Ήμουν τόσο ενθουσιασμένος με τη δημιουργική διαδικασία, ήμουν τόσο στην κοσμάρα μου, που μειώθηκαν και οι καβγάδες στο σπίτι. Τίποτα δεν μετρούσε, τίποτα δεν με αφορούσε, εκτός από το να πάει καλά το εγχείρημα. Έκανα τον μεταφραστή, τον διασκευαστή, τον σκηνοθέτη, τον παραγωγό, τον ηθοποιό, τον μάστορα, τον διακοσμητή. Πέρασα απ’ όλα τα πόστα για να στηθεί η «σουίτα». Και τώρα, τίποτα. Ησυχία ως του χρόνου.

Είτε θα κάτσω να βάλω μπρος το επόμενο, είτε θα πέσω σε πραγματικό μαρασμό.

Είχα πει θα κάνω ένα διάλειμμα ενός μηνός να αποτοξινωθώ από τα θέατρα. Κι όμως χθες το μεσημέρι πήγα στη βιβλιοθήκη μου και κοίταζα ποια θεατρικά έχω στην πάντα, ποια προσφέρονται στη σύνθεση της ομάδας, ποια σηκώνουν διασκευή, ποια θα μπορούσαν να υπερβούν την φετινή επιτυχία. Βάλτε μου μιαν ένεση να ησυχάσω.

Α, ναι, πήγε πολύ καλά η φετινή παράσταση. Όλοι είχαν να πουν τα καλύτερα. Και όσο στεκόμουν στα παρασκήνια και άκουγα τον κόσμο να γελά με τα κείμενά μου, ένιωθα μια αναγνώριση άνευ προηγουμένου. Ούτε στο πτυχίο δεν είχα καμαρώσει έτσι. Είχαμε και μία σκηνικάρα απίστευτη. Επιπέδου θεάτρου Αθηνών. Όταν μπήκα στο θέατρο την πρώτη μέρα και είδα μπροστά μου την απίστευτη δουλειά της Έλενας Κατσούρη εκστασιάστηκα. Δεν έχω ξαναπαίξει ποτέ σε τόσο πλούσιο σκηνικό. Και δεν νομίζω και να ξαναπαίξω. Ο πήχης ανέβηκε, τώρα πια πρέπει να κατεβούν από το Χόλλιγουντ για να ικανοποιηθεί η ματαιοδοξία μου.

Πέρασα φανταστικά με τα παιδιά φέτος.

Να’ ναι καλά όλοι. 


 

Τετάρτη, Οκτωβρίου 09, 2024

Η Σουίτα Μας

It’s that time of the year, που λένε και στο χωριό μου.

Η παράστασή μας είναι την ερχόμενη βδομάδα.

Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος φέτος. Νομίζω η τελευταία φορά που πέρασα καλά σε παράστασή μας ήταν το 2016. Φέτος όμως ανεβάζουμε ένα έργο που πρότεινα εγώ, το μετάφρασα, το διασκεύασα και το σκηνοθέτησα εγώ, και είμαι πανευτυχής γι’ αυτό. Τόσο επειδή οι φίλοι μου στην ομάδα με εμπιστεύτηκαν και με σεβάστηκαν αλλά επειδή έγιναν όλα όπως τα φαντάστηκα, όπως τα ήθελα, χωρίς ιδιαίτερες εκπτώσεις και κυρίως χωρίς προστριβές και εντάσεις με τον σκηνοθέτη. Θα ήταν δύσκολο να έχω προστριβές με τον εαυτό μου, αλλά ικανός θα ήμουν και γι’ αυτό.

Φυσικά έχω τρομερό άγχος για το αποτέλεσμα, αλλά επειδή άρχισα να στήνω την παράσταση αυτή μέσα στο μυαλό μου από πολύ νωρίς και τα είχα όλα έτοιμα μέσα μου, δεν τρέχουμε την τελευταία στιγμή για τίποτα. Την άλλη Πέμπτη μπαίνουμε στο θέατρο και είμαι ενθουσιασμένος.

Να κοπιάσετε να μας δείτε. Τα καθαρά έσοδα διατίθενται όπως πάντοτε για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Κάθε χρόνο διαθέτουμε περί τις €3000 καθαρά κέρδη σε φιλανθρωπικά ιδρύματα και οργανώσεις. Τα λεφτά σας πιάνουν τόπο! Και η παράσταση δηλαδή να μην σας αρέσει, δεν θα πάει χαμένο το δεκάευρω που πληρώνετε.

Το έργο που θα παίξουμε είναι η διασκευή του «Σουίτα στο Πλάζα» του Νιλ Σάιμον. Το πήρα και το μετάφρασα και το έφερα στα μέτρα μας. Πρόκειται για έργο του 1960 και αντιλαμβάνεστε πολλά πράγματα σήμερα δεν είναι το ίδιο αστεία, ενώ πολλές αναφορές δεν θα μπορούσαν να θεωρηθούν πολιτικά ορθές. Απεχθάνομαι την πολιτική ορθότητα αλλά εδώ οφείλω να παίξω με τους όρους του σήμερα. Διέγραψα μία πράξη η οποία θεώρησα ότι σήμερα δεν θα μπορούσε να σταθεί, και πρόσθεσα μία δική μου. Όταν λέγω «δική μου», εννοώ κατά-δική μου, την σκέφτηκα εγώ, την έγραψα εγώ, δεν υπάρχει πουθενά αλλού στο σύμπαν. Δεν το είπα στα παιδιά ξεπίτηδες, για να μην τα επηρεάσω και όχι να το παινευτώ, από τις τρεις πράξεις, η δική μου είναι η αγαπημένη τους.

Τις προάλλες στην πρόβα τους έβλεπα να παίζουν κείμενο δικό μου και το πόσο ψωνίστηκα δεν περιγράφεται. Είναι υπέροχο να βλέπεις να ζωντανεύει μπροστά σου κάτι που εσύ έγραψες.

Που λέτε, ναι. Το έργο αποτελείται από τρεις αυτοτελείς ιστορίες που όλες λαμβάνουν χώρα σε μία σουίτα του ξενοδοχείου Πλάζα. Η πρώτη σουίτα βρίσκεται στη Νέα Υόρκη, η δεύτερη στη Ρώμη και η τρίτη στην Αθήνα. Δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Τρεις διαφορετικές ιστορίες σε τρεις διαφορετικές χώρες με κοινό παρανομαστή τη σουίτα στο Πλάζα. Κάτι σαν το τηλεοπτικό «Κόκκινο Δωμάτιο» που βλέπαμε πριν χρόνια στην τηλεόραση από τους Ρήγα- Αποστόλου. Δεν θέλετε και παπά να σας το πει ότι όλες οι ιστορίες είναι κωμικοτραγικές και αφορούν στις ανθρώπινες σχέσεις σε όλες τις εκφάνσεις τους. Το αποτέλεσμα είναι συμπαθέστατο δεδομένου ότι χτίστηκε καθ’ολοκληρία από ερασιτέχνες και περάσαμε τόσο ωραία στήνοντάς το που πιστεύω ότι αυτό θα περάσει και κάτω. Κλισέ, αλλά ισχύει.

Με αυτά τα παιδιά είμαστε οικογένεια πια, δεν μπορείς να φανταστείς πόσο συνδέεσαι με έναν άνθρωπο που μοιράζεσαι μαζί την ίδια σκηνή. Η φετινή είναι η δέκατη μας παράσταση. Δεν παίζουμε οι ίδιοι κάθε χρόνο, αλλά ο βασικός πυρήνας της ομάδας είναι εκεί, και έτσι οι σχέσεις χαλυβδώθηκαν και εδραιώθηκαν στο υποσυνείδητό μας ως αδελφικές.

Οι παραστάσεις θα λάβουν χώρα από τις 18 Οκτωβρίου μέχρι τις 23 Οκτωβρίου στο Θέατρο Δέντρο στις 8:00. Κατ’ εξαίρεση, την Κυριακή 20 Οκτωβρίου παίζουμε στις 18:30, τη λεγόμενη «απογευματινή» για να ξεμπερδεύουμε νωρίτερα. Θα χαρούμε να σας δούμε.

Έχω ενσκήψει τόσο φανατικά σε όλο αυτό το εγχείρημα που εννοείται θα αισθάνομαι κενός μόλις τελειώσει, και ένας Θεός ξέρει τι θα πρέπει να σκαρφιστώ να κάνω για να μην πάθω κατάθλιψη από εκεί και πέρα. 



Κυριακή, Οκτωβρίου 06, 2024

Στο Φεστιβάλ Βιβλίου

Για να δείτε πώς η μαλακία πάει σύννεφο σ’ αυτή τη χώρα…

 

Σήμερα το απόγευμα πήρα την κορούλα μου και πήγαμε στο φεστιβάλ βιβλίου στο πάρκο ακροπόλεως. Ήταν ομολογουμένως πολύ ωραία, είχε πάρα πολύ κόσμο, κάτι που με ξένισε ευχάριστα, αφού είναι απίστευτο ότι τόσος κόσμος ενδιαφέρεται για βιβλία, αλλά αυτός δεν αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα της κοινωνίας μας. Όλως περιέργως είχε και δροσούλα το απόγευμα, ήταν ό,τι πρέπει να περάσεις εκεί την ώρα σου. 

 

Πάω κάθε χρόνο στο εν λόγω φεστιβάλ. Φέτος το έχουν επεκτείνει έτι περισσότερον. Έστησαν και δύο εξέδρες. Μία για μια ορχήστρα, δεν ξέρω όμως τι έπαιζε, και μία άλλη στην οποία γινόταν ανάγνωση παιδικών παραμυθιών και βιβλίων. 

 

Πλησιάσαμε για να ξαποστάσουμε λίγο και είδα στη σκηνή της εξέδρας μία κυρία να κρατά ένα μικρόφωνο και να συνομιλεί με πολλά παιδάκια τα οποία ήταν καθισμένα επί σκηνής και άκουγαν αυτά που τους έλεγε. Η παρουσιάστρια σήκωσε δύο παιδάκια, ένα αγόρι κι ένα κορίτσι και τα ρωτούσε:

 

“Πες μου, Γιωργάκη: Μπορεί ένα αγόρι να παίζει με κούκλες;”

“Όχι βέβαια”, της το ξεκόβει ο μικρός χωρίς να σκεφτεί, “αυτά είναι κοριτσίστικα παιχνίδια”.

 

Ξυνίζει λίγο αυτή, και του λέει τάχα μου αδιάφορα “μάλιστα, ακούσαμε τη γνώμη σου” του απαντά. Αντί να του πει “μπράβο που είπες ελεύθερα τη γνώμη σου” (τι περίμενε, αλήθεια, να της πει ένα εξάχρονο παιδί;) του είπε ένα σκέτο, ψυχρό “ακούσαμε τη γνώμη σου”, η μαλακισμένη. Σαν να του έλεγε “δεν απάντησες σωστά, αλλά έχε χάρη που πρέπει να κρατώ τα προσχήματα.

 

Γυρίζει μετά στο αντίστοιχης ηλικίας κοριτσάκι και το ρωτάει:

 

“Εσύ Ελένη, πιστεύεις ότι μπορείς να παίζεις με τα αυτοκινητάκια του αδελφού σου;”Απορεί το κοριτσάκι με τη μαλακία που το ρώτησαν, γουρλώνει τα μάτια και απαντά: “δεν παίζω με αγορίστικα παιχνίδια”. 

 

Δεν πήγαινε καλά το πράμα. Δεν ήξερε πώς να το χειριστεί η παρουσιάστρια. Δεν μπορούσε να διαολοστείλει τα παιδάκια, ούτε να τα συγχαρεί για το θάρρος της γνώμης τους. Οπότε έβγαλε ένα πιο μεγάλο κορίτσι επί σκηνής, γύρω στα 12, το οποίο είπε με ύφος μαθήτριας που ήξερε την απάντηση που ήθελε να ακούσει η δασκάλα: “δεν υπάρχουν αγορίστικα ή κοριτσίστικα παιχνίδια!” είπε με καμάρι, και όλες οι μαμάδες στις μπροστινές πλαστικές καρέκλες ξέσπασαν σε χειροκροτήματα. Τα προαναφερθέντα παιδάκια των έξι ετών που απάντησαν διαφορετικά κοίταζαν αμήχανα σαν να διερωτούνταν τι μαλακία είπαν. 

 

Η κοινωνία δεν μπορεί να επιβραβεύσει πια την παρρησία. 

 

Ούτε μπορεί να καταλάβει ότι ο κάθε μικρόκοσμος έχει τους κανόνες του. Στον κόσμο των εξάχρονων αυτά ισχύουν. Ο γιος μου, φερ’ ειπείν, μια εποχή αρνούνταν να καθίσει σε ροζ καρεκλάκι επειδή ήταν κοριτσίστικο. Στο σπίτι ουδέποτε είχαμε τέτοια θέματα. Εμείς του φέραμε το ροζ το καρεκλάκι. Βασικά μας το χάρισε μία γειτόνισσα και εμείς του το φέραμε για να κάθεται. Μόλις πήγε σχολείο και κατάλαβε ότι το ροζ είναι συνυφασμένο με τα κορίτσια δεν δεχόταν να καθίσει. Τι να κάναμε; Να του το επιβάλλαμε; Θα κάτσεις με το ζόρι στη ροζ καρέκλα γιατί εδώ μέσα καταπολεμάμε τον σεξισμό; Του εξηγήσαμε ότι τα χρώματα δεν έχουν φύλο. Δεν το δέχτηκε. Προφανώς αυτό ισχύει στον κύκλο του. Οφείλουμε να το σεβαστούμε. 

 

Το τι θα πουν οι φίλοι σου είναι πιο σημαντικό από το τι επιβάλλει η πολιτική ορθότητα. Αν οι φίλοι του γιου μου θεωρούν ξεφτίλα να κάθονται σε ροζ καρέκλα, είναι μεν λάθος, είναι δε σωστό για τους κανόνες που ορίζουν τις δικές τους αντιλήψεις και αναφορές. 

 

Πέραν τούτου, αυτά τα μαθήματα περί χρωμάτων και φύλων, δεν τα κάνεις στα παιδάκια. Τα κάνεις στους γονείς. Δεν θα αλλάξει η ζωή με το να τα “διδάσκεις” σε ανυποψίαστα παιδάκια στην εξέδρα φεστιβάλ βιβλίου. Τα παιδάκια έχουν σοβαρότερες έγνοιες από το αν υπάρχει φυλετικός, χρωματικός διαχωρισμός. Τους γονείς εκπαιδεύεις. Τους μαζεύεις και τους λες “αν παίζει ο γιος σας με κάτι ροζ, ή με κούκλες, δεν πάει να πει ότι θα σας βγει ομοφυλόφιλος. Και αν η κόρη σας παίζει με τρακτέρ δεν πα να πει ότι θα σας βγει λεσβία. Αλλά και λεσβία να σας βγει, δεν υπάρχει πρόβλημα. Ως γνωστόν οι περισσότεροι φοβόμαστε μόνο το πρώτο”.

 

Έχω μπουχτίσει με την ηλιθιότητα. Όπου πας πρέπει να βρεθεί μια κυράτσα να σου κάνει μάθημα. Μια φορά, πέρσι, πήγαμε σε μία παιδοψυχολόγο γιατί ο Αλέξης είχε χτυπήσει δυο παιδιά στο σχολείο και θέλαμε να δούμε πώς θα χειριστούμε τη βία. Η ψυχολόγος με ρώτησε: “Πιστεύεις ότι υπάρχει πατριαρχία στην Κύπρο;” Της ανέπτυξα τις απόψεις μου. Της είπα ότι δεν γνωρίζω τα στατιστικά για να τοποθετηθώ. Τι πάει να πει αν πιστεύω εγώ αν υπάρχει πατριαρχία; Είτε με ρωτάς αν εγώ συμπεριφέρομαι ως πατριάρχης, είτε μου παρουσιάζεις μαθηματικά δεδομένα. Ηλίθια είσαι; Τέλος πάντων. Της είπα ότι “πιστεύω ότι σε κάθε σπίτι υπάρχει ένας που είτε εκούσια είτε ακούσια καταδυναστεύει τους υπόλοιπους όντας ισχυρή προσωπικότητα.”

 

-        Ναι, αλλά πιστεύεις ότι υπάρχει πατριαρχία στην Κύπρο;

-        Σας απάντησα.

-        Άρα, θεωρείς ότι δεν υπάρχει πατριαρχία στην Κύπρο;

-        Από που προκύπτει τι θεωρώ; Σας απάντησα.

-        Δεν μου απάντησες αν πιστεύεις ότι υπάρχει γενικά πατριαρχία στην Κύπρο.

 

Βλέπετε πώς με κατεύθυνε να απαντήσω σ’ αυτό που ήθελε να ακούσει η κακομοίρα; Δεν της έκανα τη χάρη. Της απάντησα, αλλά επέμενε σώνει και καλά να της πω ότι υπάρχει πατριαρχία στην Κύπρο. Εν τω μεταξύ εγώ στον κύκλο μου μόνο ευνουχισμένους σύζυγους έχω, τι πατριαρχία μας τσαμπουνάς κυρά μου; 

 

Ζούμε την εποχή που η σωστή απάντηση δεν είναι μία γνώμη βασισμένη σε κάποιο λογικό επιχείρημα. Βιώνουμε την εποχή που η σωστή απάντηση είναι αυτή που θέλει να ακούσει η πλέμπα. Το πόπολο. Το μόμολο! Χούντα δηλαδή. 

 

Εννοείται με το που ρώτησε σήμερα στο φεστιβάλ βιβλίου η κυράτσα αν τα αγόρια μπορούν να παίζουν με τις κούκλες, πήρα τη Βαγγελιώ, την κάθισα στον αυχένα μου και φύγαμε τρεχτοί. 

 

Δεν θα μας τρελάνετε εσείς! 

Τρίτη, Οκτωβρίου 01, 2024

Τα Κλασσικά Της Αλέξιας


 

Το νέο δεν είναι ότι πήγα και είδα την Αλέξια να ερμηνεύει “Τα Κλασικά” της σε μία επετειακή συναυλία για την 30η επέτειο από την κυκλοφορία του συγκεκριμένου άλμπουμ. Εννοείται πώς θα πήγαινα. Ακύρωσα και την πρόβα του θεάτρου για να προλάβω να είμαι εκεί στις 8:30. 

 

Το νέο είναι ότι εξαιτίας αυτής της επετειακής βραδιάς ανακάλυψα και γνώρισα τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κύπρου. Την είχα ακουστά, αλλά δεν μπορούσα να φανταστώ το μέγεθος του μεγαλείου της. Μίλησα και με άλλους γνωστούς μου εκεί στο θέατρο και όλοι συμφωνήσαμε ότι το κλου της βραδιάς δεν ήταν η Αλέξια αυτή καθαυτή, αλλά το ταλέντο των νεαρών μουσικών μας. Η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κύπρου αποτελείται από παιδιά και νεαρούς από έξι (!) έως είκοσι-έξι ετών.

 

Είναι παιδιά που έχουν αφοσιωθεί με θρησκευτική ευλάβεια στη μουσική και προκειμένου να κάνουν πρόβες μαζεύονται κάθε Σάββατο από όλες τις πόλεις της Κύπρου για να μελετήσουν νότες, τις περισσότερες φορές σε συναντήσεις οι οποίες διαρκούν μέχρι και δώδεκα ώρες! 

 

Το επίπεδο της Ορχήστρας είναι εξωπραγματικό για τα δεδομένα της παντού μέτριας Κύπρου. Το διαπίστωσα ιδίοις όμμασι και ομολογώ ότι εξεπλάγην και συγκινήθηκα. Υπάρχει μέλλον! Βέβαια μια ορχήστρα που αποτελείται από καμιά πενηνταριά νέους πόσο μέλλον να σου εγγυηθεί, θα μου πείτε. Κι έχετε δίκιο. Αν όμως σκεφτείτε ότι τις προάλλες μου έδειχναν κάτι ξόανα θηλυκού γένους, κυπριακής προελεύσεως να κάνουν βίντεο “get ready with me” στο Tik-Tok και να προβάρουν κρέμες σε απευθείας μετάδοση, το γεγονός ότι το ίδιο βράδυ έγινα κοινωνός ενός τέτοιου θεάρεστου κοντσέρτου με κόσμο που τον ενδιαφέρει η πνευματική του ανάπτυξη, εξισορρόπησε το νευρικό μου σύστημα και αποκατέστησε την πίστη μου στην ανθρωπότητα. 

 

Μπορείτε να εξερευνήσετε περαιτέρω τα της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου εδώ. 

 

Τώρα για τα Κλασικά της Αλέξιας τι να πω. Επρόκειτο για ένα μνημειώδες άλμπουμ της δεκαετίας του ’90. Ήταν και το τελευταίο άλμπουμ της Αλέξιας που μας αφορούσε (άντε, ας βάλω και το Κεκλεισμένων Των Θυρών μέσα ελέω συμπάθειας στο ομότιτλο). Μετά, η πορεία της Αλέξιας άλλαξε, έγινε πιο «σοβαρή» με τα γνωστά αποτελέσματα. Δεν της το συγχώρεσα ποτέ. Την πέτυχα πριν λίγα χρόνια σε ένα φαγάδικο στη Λευκωσία. Στεκόταν στην ουρά για το ταμείο και πήγα και της τα έψαλλα. Ευγενέστατη και γλυκήτατη, αλλά της κατέστησα σαφές ότι με τις τζαζ και τους αυτοσχεδιασμούς της μας στέρησε καλή, διαχρονική, ποπ μουσική.

 

 Θα μου πείτε, τρελή ήταν να μείνει να εξυπηρετεί το ποταπό σύστημα της ελληνικής, μουσικής βιομηχανίας και την υπόγα των δισκογραφικών εταιρειών με τον κάθε λογής ανώμαλο κακοποιητή; Όχι! Πιστεύω ότι θα μπορούσε να βρει έναν σοβαρό συνθέτη και να κάνει πιο ψαγμένα πράγματα, ραδιοφωνικά και φιλικά στο αφτί και να εξελιχθεί πιο ομαλά, παρά να μας κουνήσει το μαντίλι. 

 

Τέλος πάντων, δική της η καριέρα, όπως θέλει τη διαχειρίζεται. 

 

Μόνο η Βίσση ήξερε να διαχειριστεί σωστά το brand της. Καμία άλλη. 

 

Ήταν εξαιρετική η Αλέξια ψες, είπε όλα τα κομμάτια από το άλμπουμ συν ένα από το re-be το οποίο με εξέπληξε ευχάριστα επίσης. Έκανε και ένα αυτοσχεδιασμό, ευτυχώς όχι μεγάλο σε διάρκεια, και γενικά μπορώ να πω ότι άξιζε τα λεφτά της και με το παραπάνω. Επιπλέον, το γεγονός ότι το μισό θέατρο ήταν γεμάτο από φίλους και γνωστούς μας έδωσε στην ατμόσφαιρα ένα τόνο πάρτυ, κάτι το οποίο είχα ανάγκη ως γονέας που πλέον βγαίνει έξω μια φορά το τρίμηνο. Πλέον βλέπω κόσμο να κυκλοφορεί τις νύχτες και εντυπωσιάζομαι. 

 

Όπως και να ‘χει. Χθες συνειδητοποίησα ότι η Αλέξια είναι πια εξήντα ετών! Όχι ότι έχει σημασία, αλλά ένα υπαρξιακό με έπιασε όταν το υπολόγισα. Τα πιο διάσημα σινγκλς από εκείνο το άλμπουμ, ήτοι: «έχω απόψε ραντεβού», «είσαι παιδί μου πειρασμός» και «διπλός, γλυκός καημός» ήταν ντουέτα με τους Βλαχοπούλου, Μπονάτσο και Ζωή Κουρούκλη. Και οι τρεις αποβιώσαντες! Πότε μεγάλωσαν, πότε μας άφησαν τα εφηβικά μας είδωλα, πότε τέλειωσαν όλα, γιατί δεν αναπληρώνεται το κενό, μόνο ο Θεός το ξέρει. 



Τότε, το 1994 και τώρα, το 2024:

Γράψτε λάθος. Ανέβασα ένα βίντεο από το κινητό αλλά ο αρχαίος μπλόγγερ δεν το αναγνωρίζει να το παίξει. Δεν πειράζει.


Μπήκαμε επιτέλους στον δροσερό Οκτώβρη, θα συγκεντρωθώ στις παραστάσεις της θεατρικής μας ομάδας, θα προσπεράσω κι αυτή την κατάθλιψη.