Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 07, 2017

Με Ρυθμούς Χελώνας

Εγώ φιλόζωος δεν είμαι, ούτε συγκινούμαι επειδή μπορεί να καταστράφηκαν μερικές φωλιές χελώνων στα Τάρταρα που σήμερα ονομάζουμε Πάφο. Δεν θεωρώ ότι έρχεται το τέλος του κόσμου εξ αιτίας του γεγονότος. Πιο πολύ με τρομάζει η καταστροφή που μπορεί να επέλθει από μία παρόρμηση του Κίμ Γιανγκ Ουν προκειμένου να μπει στο μάτι του Τραμπ, πιο πολύ με τρομάζει που κάθε μέρα η Τουρκία αλωνίζει ανενόχλητη στο Αιγαίο, και αν θέλεις να το πάμε οικολογικά, πιο πολύ με τρομάζει που κάθε μέρα ένα παγόβουνο στο μέγεθος της Ελλάδας ξεκολλά και βυθίζεται κάπου στην Ανταρκτική.

Προφανώς και δεν χαίρομαι όταν διαβάζω ότι καταστράφηκαν οι φωλιές των χελωνών, προφανώς δεν χαίρομαι όταν ακούω ότι βασανίζονται ζώα, αλλά ναι, έχω πιο σοβαρά προβλήματα να ασχοληθώ στην κλίμακα των επίκαιρων.

Παρόλα αυτά, όταν ακούω από τον κάθε άνθρωπο των σπηλαίων, κάτοικο της Πόλεως Χρυσοχούς να αναφέρει ανερυθρίαστα στο ραδιόφωνο ότι με τις «διαδηλώσεις τους οι οικολόγοι καταστρέφουν τον ποιοτικό τουρισμό (sic) και ότι είναι πλέον ανεπιθύμητοι στην περιοχή» δεν μπορώ παρά να συνταχθώ με τα συμφέροντα της χελώνας, η οποία μπορεί να φημίζεται για την αργή της κίνηση, μα ουδόλως συγκρίνεται με την αργοστροφία των πιο πάνω χόμο-πάφιτων.

«Ποιοτικός τουρισμός», ήτοι ο γάμος του κάθε Ρώσου μεγιστάνα που θα φέρει την αγκινάρα την Αγκιλέρα να τραγουδήσει! Ιδού πως αντιλαμβάνεται ο κοινοτάρχης της περιοχής τον όρο «ποιοτικός». Και μετά μου λένε «γιατί δεν διακοπάρεις στην Κύπρο να γνωρίσεις την πατρίδα σου και την απαξιώνεις συνέχεια, και μόνο όταν πας στο εξωτερικό θεωρείς ότι πας διακοπές». Για τους προφανείς λόγους, μάνα μου.

Ποιοτικός τουρισμός είναι τα μουσεία, τα θέατρα, οι γκαλερί, τα γήπεδα, οι βιβλιοθήκες, οι αρχαιολογικοί χώροι, τα θεματικά πάρκα, τα ιαματικά λουτρά, οι φαρδιές πλατείες με ιστορία. Τι απ’ όλα αυτά διαθέτει το Νέο Χωριό Πάφου και θεωρεί ότι του καταστρέφουμε τον ποιοτικό τουρισμό; Που εγώ έγινα 35 χρονών για να την επισκεφτώ, και το μόνο μου κίνητρο για να οδηγήσω ως τα κάκκαφα ήταν για να πάμε στο blue lagoon μπας και πετύχουμε καμιά χελώνα να φωτογραφήσουμε! Δεν μου είπε ποτέ κανένας έλα να σε πάρω σε έναν ποιοτικό γάμο στην Πάφο, να διακοπάρεις ποιοτικά.

Ο καθείς και η αντίληψή του, φυσικά. Γιατί όλα είναι υποκειμενικά. Κάποτε μία κοπέλα μου είχε πει ότι ακούει ποιοτική μουσική και όταν της ζήτησα περαιτέρω εξηγήσεις περί ποιότητος, μου δήλωσε χωρίς αιδώ ότι εννοεί τη Νατάσα Θεοδωρίδου. Καλά, και εμένα μ’ αρέσει η Θεοδωρίδου, αλλά δεν της κρεμάς κάδρο δίπλα απ’ τον Μπαχ και τον Μότσαρτ. Οπότε τι να τους πεις; Όλα είναι σχετικά σ’ αυτή τη ζωή κι όσο ζω μαθαίνω και εντυπωσιάζομαι.

Σας δώσανε και την πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης, κατά τα άλλα. Τρομάρα να σας έρθει. Άνετα σας χάριζα στους Τούρκους. Με συνοπτικές διαδικασίες. Και θα τους πλήρωνα και από πάνω για τη χάρη που μου κάνουνε! 

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αντί-χριστε, σε γενικές γραμμές συμφωνώ με την ανάρτησή σου. Η μόνη μου "ένσταση" αφορά στην πρώτη παράγραφο: η καταστροφή των φωλιών των χελωνών απηχεί αυτήν την στρεβλή αντίληψη περί "ποιοτικού τουρισμού" που υποστηρίζει ο κοινοτάρχης του Νέου Χωριού Πάφου. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο πιστεύω ότι έχει σημασία το γεγονός, δεδομένου ότι αυτή η αντίληψη κυριαρχεί στην Κύπρο. Όπως και να το κάνουμε, είναι θλιβερό να θυσιάζουμε το φυσικό περιβάλλον εξυπηρετώντας μια τέτοια αντίληψη.

Και μερικές διορθώσεις:
1. χελωνών
2. της Πόλης/Πόλεως Χρυσοχούς
3. Ρώσου
4. Μότσαρτ

Άνεργος Φιλόλογος

Anti-Christos είπε...

Πού χάθηκες φιλόλογε; αναρωτιόμουν τι κάνεις...

Ανώνυμος είπε...

Εδώ, στον αγώνα! :) Διαβάζω το ιστολόγιό σου ανελλιπώς, απλώς δεν αφήνω σχόλια.

Άνεργος Φιλόλογος

Ανώνυμος είπε...

"η αργοστροφία των Χομο-Παφιτών" και το ότι θα τους χάριζες στους Τούρκους είναι όλα τα λεφτά :) :) :) :) :)

Δυστυχώς, παντρεμένη με πρόσφυγα που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάφο, και εξαναγκασμένη να επισκέπτομαι τους τριτοκοσμικούς συχνά έχω δει και έχω ακούσει πολλά!!!

Καθισμένη σε συγγενικά τραπέζια είναι σαν να έχεις σύσκεψη στην ΚΥΠ. Όλοι ξέρουν για όλους. Παντρεύεται ο τάδε σήμερα, που έβγαινε με την τάδε, που ο αδερφός της είναι στην Αμερική και πριν πάει έβγαινε με την τάδε, που η αδερφή της παντρεύτηκε τον τάδε, ενώ ήθελε τον άλλο τάδε.

Τέλος πάντων ένας ίλιγγος μου έρχεται.

Το επίπεδο όμως των σχολίων τους μου θυμίζει τις γειτόνισσες της γιαγιάς μου πριν 30 χρόνια όταν κάθονταν το απογευματάκι να πουν τα νέα της γειτονιάς.



Ανώνυμος είπε...

Πρόσεχε πως εκφράζεσαι για τους Χομο-Πάφιους Χρίστο. Γιατί από τη μια το "Αντι" μπροστά από το Χρίστος και από την άλλη τα όσα ξεστομίζεις για την Πάφο, εκεί που δεν το περιμένεις, μπορεί να βρεις τον μπελά σου.

Αν ακούσει ο Αγριεπίσκοπος ο Αθυρόστομος ο Πάφιος ο Β' τι λες, θα σε αφορίσει και δεν θα δεις παράδεισο όταν αποδημήσεις εις κύριον. Και θα περάσεις την αιωνιότητα σου στην κόλαση, παρέα με όλους τους καλούς χριστιανούς, χόμο-Πάφιους και μη.

Θέλεις να περάσεις την αιωνιότητα σου στην κόλαση; Θέλεις;

Anti-Christos είπε...

Ανώνυμε, εγώ είμαι ο ορισμός της κόλασης!