Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 05, 2013

Στο Μουσείο των Χωρισμένων

Όταν ήμασταν στο Ζάγκρεμπ πριν τρεις βδομάδες, περάσαμε από το «Μουσείο των Χωρισμένων».

Το Μουσείο των Χωρισμένων μας έλειπε απ’ αυτόν τον πλανήτη, αλλά όπως ήδη κατάλαβες, όταν μια πόλη δεν έχει ιδιαίτερα αξιοθέατα να επιδείξει, εφευρίσκει διάφορα προκειμένου να προσελκύσει το ενδιαφέρον του τουρίστα. Έτσι κι εδώ, στην καρδιά του Ζάγκρεμπ, λίγα μέτρα από το Δημαρχείο δεσπόζει αγέρωχο το Μουσείο των Χωρισμένων (The Museum of Broken Relationships). 


Τι ακριβώς εστί Μουσείο των Χωρισμένων; Ω, μα πρόκειται για μουσείο καταπληκτικής εμπνεύσεως. Πάει εκεί η κάθε Χ, Ψ, κερατωμένη Ντανιέλα, βρίσκει την υπεύθυνη και της παραδίδει ένα δώρο που της είχε κάνει ο Βλαντ ενόσω ήταν ζευγάρι. Η υπεύθυνη το μελετά, το αξιολογεί και αν κρίνει πως είναι αναγκαίο για την παγκόσμια γνώση, το εκθέτει σε περίοπτη θέση παραθέτοντας από κάτω την πονεμένη του ιστορία. Όπως βλέπεις και σε μια κλεφτή φωτογραφία που πρόλαβα να τραβήξω, στο μουσείο μπορείς να απολαύσεις ιστορικής σημασίας αντικείμενα, τα οποία ποικίλουν από παντόφλες της θάλασσας, μέχρι ένα καλό ζευγάρι μπότες. 


[Είδες που βρίσκεις έκτρωμα την ιδέα για το άγαλμα της Αφροδίτης στην Πάφο; Εδώ οι τουρίστες πληρώνουν για να δουν τα χρησιμοποιημένα κουρέλια του τάδε και του δείνα, στη θεά θα κολλήσουμε;] Πίσω στο θέμα μας όμως.

Σήμερα αποφάσισα ότι θα κάνω κι εγώ μια δωρεά στο εν λόγω μουσείο. Θα δωρίσω ένα αντικείμενο που μου χάρισε το πάλαι ποτέ κολομβιανό Βατερλό μου ώστε να φωτιστεί η ανθρωπότητα από τη λαμπρή του αξία. Κυρίες και κύριοι, ιδού:

Ο ψηφιακός δίσκος της Σακίρα με τίτλο “¿Dónde Están Los Ladrones?” (Πού Είναι οι Κλέφτες;)

Έτος Ανεύρεσης: 2013 Μετά Χριστόν.

Έτος Συνεύρεσης: 2001 Αντί-Χριστόν.

Ο ψηφιακός αυτός δίσκος δωρίστηκε σε Homo Sapiens τα λείψανα του οποίου ανευρέθηκαν ανατολικά της Μεσογείου στο νησί της Κύπρου. Σύμφωνα με τους ανασκαφείς, ο δίσκος αυτός χαρίστηκε στο θύμα κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους των σπουδών του στην Αγγλία, καθώς ερωτοτροπούσε ανεπιτυχώς με γυναίκα, τα οστά της οποίας μαρτυρούν λατινογενή καταγωγή.

Οι γρατσουνιές στον δίσκο της Φαιστού αοιδού, μαρτυρούν πως το εύρημα χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον περί τα τέλη του 2000 με 2001 Μ.Χ. τα τραγούδια του οποίου στιγμάτισαν την εποχή σε βαθμό κακουργήματος. Ερευνητές που εντρύφησαν στο εν λόγω εύρημα ισχυρίζονται πως με τα συγκεκριμένα τραγούδια γυρίστηκαν άπειρα βίντεο κλιπς στο campus του πανεπιστημίου, τα οποία όμως δεν σώζονται σε ψηφιακή μορφή. Καταβάλλονται προσπάθειες ψηφιοποίησής τους από ειδικούς οι οποίες όμως, ακόμα να ευοδωθούν.

Προς έκπληξή τους, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν γραφές εις το εσωτερικό του ευρήματος. Πρόκειται για ένα χειρόγραφο σημείωμα, ή αφιέρωση όπως συνηθιζόταν να λέγεται στο παρελθόν, η οποία όπως βλέπετε, με δυσκολία αποκωδικοποιείται. Εικάζεται πως πρόκειται για αφιέρωση γραμμένη εις την αγγλική, παρόλο που ο γραφικός χαρακτήρας παραπέμπει σε ιερογλυφικά, μην σου πω και ορνιθοσκαλίσματα. Από άλλες πηγές, βλ. ημερολόγια, εικάζεται πως η αφιέρωση λέει κάτι του τύπου: «Όταν τραγουδώ μαζί σου η ψυχή μου ανεβαίνει τα βουνά…», «…χαίρομαι που σκίζονται μαζί σου τα πνευμόνια μου για να αποδώσουμε αυτές τις μελωδίες» και άλλα ντροπιαστικά διά το αρσενικό φύλο. 


Φήμες λένε πως το θύμα όντως κόντεψε να πάρει τα βουνά κατόπιν αυτού του δώρου, ενώ το μόνο σκίσιμο που προέκυψε από την όλη ιστορία ήτο αυτών των πανιών του καραβιού που τον μετέφερε με την ουρά στα σκέλια πίσω στο νησί του.

Για την ιστορία, τα τραγούδια που σώθηκαν από το εν λόγω δίσκο θεωρούνται ακόμα και σήμερα απαγορευμένα. Τέλος, η αντικειμενική αξία του ευρήματος κυμαίνεται περί τις 12 στερλίνες, αν και υπάρχουν υπόνοιες από αυτοκόλλητο ότι αγοράστηκε σε προσφορά από το Sainsburys με κουπόνια των 2 λιρών.    

Εσύ πτωχέ αναγνώστη, με ποιο αντικείμενο σκοπεύεις να συνεισφέρεις στο εν λόγω μουσείο και ποία η ιστορία του;

12 σχόλια:

Mana είπε...

ου φακ. μάθε αν υπάρχει μουσείο που να δέχεται δώρα από πεθερές τζαι μάνες γιατί έχω κάτι πιατέλλες τζαι κάτι κεντήματα εν ό,τι πρέπει για δωρεά.

Moonlight είπε...

Ένα γιγάντιο αρκούδι ονόματι Σεργκέι (μην ρωτήσεις γιατί, μου τον έφερε βαφτισμένο). Παρακαλώ να παραλαβεί από το σπίτι του δωρητή στο Νέο Ψυχικό αφού εγώ δεν τον έβαλα ποτέ στο σπίτι μου. Αντροπή καλέ μου!

Ανώνυμος είπε...

Ένα δακτυλίδι για να ξεγελάσει τις τύψεις του για το γεγονός πως με απατούσε με την αδελφή μου!

Πρασινάδα είπε...

Ααααχχχχχ μα γιατι να μην γνωρίζω την ύπαρξη αυτου του μουσείου πριν ξεφορτωθώ κατι κιτσαρίες....

Ανώνυμος είπε...

Έναν τάγκα βουττημένο σε αντρικήν κολόνια το οποίον όμως δεν εφορέθηκε ποτέ, να το τονίσουμεν τούτο.

Ανώνυμος είπε...

Ένα cd single με διαχρονικές επιτυχίες της Άντζελας Δημητρίου, προσφορά αθηναϊκής εφημερίδας. Μιλάμε για τραγούδια όπως το "Φωτιά στα Σαββατόβραδα" και "Οι Χωρισμένοι". Άντζελα Δημητρίου: ένα όνομα, μια ιστορία! :)

Και μία διόρθωση:
ποικίλλουν

Άνεργος Φιλόλογος

Joy Tears είπε...

Επήα κι εγώ στο μουσείο των χωρισμένων!
Εγώ είχα μια φανέλα για χρόνια την οποία μετά ξαπόστειλα στον ανάκυκλο. Είχα και κάτι κοσμήματα τα οποία κλάπηκαν όταν μπήκαν κλέφτες στο σπίτι (ήταν τα μόνα που βρήκαν).Τυχαίο??
Έχω κι άλλα δώρα περασμένων σχέσεων αλλά δεν μου έρχεται τίποτε τώρα.

Brenda είπε...

Χμμμ....εγώ δεν θέλω να πετάξω τίποτα...επομένως είτε δεν πόνεσα (μέχρι στιγμής), είτε είμαι "κοτσιροσυνάχτης" :-Ρ

Beatrix Kiddo είπε...

Είχες ζωή πριν την Brenda δλδ? Ντροπή!

Εγώ τα άχρηστα επέταξα τα, τα λειτουργικά όπως παπούτσια, αρώματα, καλλυντικά και κοσμήματα τα οποία με κόπο απέκτησα αφού έπρεπε να μεταδώσω την μόδα και το στιλ που θέλω ε τα κρατάω!

Anti-Christos είπε...

Ε, ας πούμε ότι είχα κάτι που έμοιαζε με ζωή... ;)

Neraida είπε...

Ένα πουκάμισο αδειανό...

Nisyrios είπε...

Με συγκίνησες τώρα! Όταν ακούω τα χιτς αυτουνού του δίσκου (ούτε που τα γνωρίζω με το όνομα) θυμάμαι εσένα και εκείνα τα άγουρα, για όλους μας, χρόνια! Καθώς και τη λεγάμενη, μην ξεχνιόμαστε!