Τρίτη, Οκτωβρίου 13, 2009

Στο Καινούριο Αεροδρόμιο

Η αγαπημένη μου «πόλη» της Κύπρου, μετά τη Λευκωσία, είναι η Λάρνακα. Όχι μόνο επειδή γέννησε την Άννα Βίσση. Ούτε επειδή εκεί πρώτο-άνοιξαν τα αγαπημένα μου Goodies και εξέδραμα συχνά για να τα τιμήσω προτού ανοίξουν και στη Λευκωσία. Η Λάρνακα είναι η αγαπημένη μου πόλη διότι εκεί βρίσκεται το αεροδρόμιο! Και το αεροδρόμιο είναι συγκινητικός χώρος κατά την ταπεινή μου γνώμη. Εκεί βρίσκεις το διέξοδο από το κυπριακό αδιέξοδο! Από εκεί «φεύγεις» και ρίχνεις μαύρη πέτρα πίσω σου! Είναι σαν τον αποσυμπιεστή από την τραγική, κυπριακή καθημερινότητα.

Οπότε, το «Πάμε Λάρνακα για καφέ» εμένα μου προκαλεί πάντα ένα υποσυνείδητο χαμόγελο ανακούφισης!


Όπως ίσως πολλοί από εσάς αντιληφθήκατε, διέρρευσαν στο διαδίκτυο οι πρώτες φωτογραφίες από το καινούριο αεροδρόμιο που θα λειτουργήσει για πρώτη φορά τον Νοέμβριο με τις ευλογίες του -δικού μου-, Νικολά Σαρκοζί. Δεν πρόκειται και για κάποιο αρχιτεκτονικό θαύμα βεβαίως-βεβαίως, αλλά σίγουρα, μοιάζει πολύ καλύτερο από το τριτοκοσμικό γκαράζ που χρησιμοποιούμε σήμερα. Όσο και να πεις, είναι αξιοπρεπές!


Και εδώ έγκειται το πρόβλημά μου. Αν διαθέτουμε ένα αεροδρόμιο που «θυμίζει αυτά του εξωτερικού», δεν θα έχω πια την ίδια χαρά όταν φεύγω από τον ρημαδοτόπο μας! Τόσα χρόνια, προσγειωνόμουν στο Ελ. Βενιζέλ, στο Heathrow και στο Charles De Gaulle και έλεγα από μέσα μου: «Ωχ! Μάνα μου, πολιτισμός!» Τώρα που ο πολιτισμός αρχίζει να κολλά και σε μας, με τι ψυχή θα φεύγω; Καταγγέλλω το νέο αεροδρόμιο ως «πολύ-καλό-για-να-το-έχουμε!» Το νέο αεροδρόμιο μου κόβει τη χαρά της φυγής!


Παρόλα αυτά, υπάρχει ελπίς! Επαφίεμαι στο ακραιφνές κυπριακό DNA, το οποίο καταφέρνει να «γρίζει» τα πάντα στο πέρασμά του. Και τα ανάκτορα των Βερσαλλιών να μας έχτισαν οι Γάλλοι, εμείς θα τα μετατρέπαμε σε γουμά. Παρατηρώ στις φωτογραφίες διάφορα σημεία στα οποία προβλέπεται να εξελιχθούν ακραία δείγματα κυπρισμού, τα οποία εγγυόνται την επαναφορά της χαράς της φυγής στο πρόσωπό μου:



1. Η είσοδος:


Διάκοσμος βγαλμένος από την παράδοσή μας: Χανάπια, πιθάρια, σμαράγδια και ρουμπίνια θα σου φέρω! Αυτά τα τσίγκενα αγγεία, τα οποία με παραπέμπουν σε πανοραμική άποψη της χώρας τους Αλαντίν, διακοσμούν την είσοδο του αεροδρομίου. "Καλώς ήρθατε σε αεροδρόμιο των αραπιών!" Να μου το θυμηθείς ότι, σε τρεις μήνες θα έχουν αποσυρθεί και ο χώρος θα χρησιμοποιείται για διαφήμιση του νέου Cayenne που κάθε Λευκωσιάτης λαχταρεί να οδηγήσει στους πιο κακοστρωμένους δρόμους της Ευρώπης!

2. Τα γκισέ:


Το αγαπημένο μου σημείο! Εδώ θα γίνεται Ο πανικός εφόσον οι μισοί συμπατριώτες μου δεν θα μπορούν να βρουν με την πρώτη τον σωστό αριθμό της αεροπορικής εταιρείας, θα στέκονται σε λάθος γραμμή και όταν το αντιληφθούν θα προκαλέσουν κυκλοφοριακό χάος με τα τρόλεϊ προκειμένου να σταθούν στο σωστό! Και αφού βρουν το σωστό, θα αντιληφθούν ότι τόση ώρα στέκονται στην ουρά για το business class και φτου κι απ’ την αρχή! Μπροστά σ’ αυτά τα γκισέ θα ανοίγουν οι βαλίτσες για να αφαιρεθούν από μέσα τα περιττά κιλά, βλέπε: κουπέπια, χαλούμια, μακαρόνια του φούρνου και ζιβανίες που κουβαλούν στις Αγγλίες οι πτωχοί φοιτηταί! Μια ντεκαντάνς! Τη βλέπω μπροστά μου τρισδιάστατη!


3. Ο κυλιόμενος διάδρομος:


Άσχετο, αλλά, εγώ όποτε δω τέτοιον διάδρομο θυμάμαι το ‘This is our night.’ Πρέπει να κόψω την πολλή Γιουροβίζιον. Τέλος πάντων, στο θέμα μας: Δεν σου σπάζουν τα νεύρα οι γιαγιάδες, οι παππούδες και όλοι οι τεμπέληδες που μετά από αρκετές ώρες πτήσης και καθισιού, περιμένουν έναν τέτοιον διάδρομο να τους πάει στην έξοδο, αντί να σύρουν τα κουλά τους να κινηθεί λίγο το αίμα στα αιμοφόρα αγγεία τους; Κοτζάμ διάδρομος να περπατήσεις υπάρχει, να βγεις από το αεροδρόμιο, να πας στην ευχή του Θεού γρηγορότερα! Παρόλα αυτά, όλοι συναθροίζονται στον κυλιόμενο διάδρομο σαν προϊόντα προς πώληση στο Argos! Είναι να απορείς προς τι χρονοτριβούν!

4. Θάλαμος πριν την επιβίβαση:



Άλλο ένα αγαπημένο σημείο! Εδώ όλοι παρατηρούν αλλήλους για να δουν μην τυχόν έχουν κάποιον γνωστό στην ίδια πτήση, για να πάνε να τον χαιρετήσουν! Εδώ καταφτάνουν οι οικογένειες φορτωμένες με τα αφορολόγητα και τσεκάρουν να δουν σε ποια θέση κάθονται δημιουργώντας ζήτημα αν δεν είναι όλοι μαζί, δίπλα-δίπλα! Εδώ είναι που ακούς την ίδια ανακοίνωση να επαναλαμβάνεται: «Παρακαλείται ο κ. Πάμπος Πάμπου να προσέλθει στην έξοδο υπ’ αριθμόν 8 για άμεση επιβίβαση!» Κοινώς: «Κάποιος να έβρει τον χώρκατο που ξεχάστηκε μες τα καταστήματα και καθυστερεί ολόκληρη πτήση!»


Δεν χρειαζόμαστε καινούριο αεροδρόμιο. Χρειαζόμαστε καινούριο κόσμο! Μέχρι να τον βρούμε και να τον πολλαπλασιάσουμε, η χαρά της φυγής θα είναι πάντα η ίδια, με ή χωρίς καινούριο αεροδρόμιο!

15 σχόλια:

Leni είπε...

Ξεκινώντας να διαβάσω θα σου έλεγα ότι παρόλη την εξέλιξη πάλε θα αγαπάς τη Λάρνακα (για το) και το αεροδρόμιο γιατί θα φεύκεις που δαμέσα. Μετά εκάλυψες με.

Υ.Γ. Εχτές εσκέφτουμουν ότι ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΕΤΑΞΩ, ΤΩΡΑ.

Diasporos είπε...

Χαχα, να μέν ανησυχείς φίλε. Το παλιοκαράζ έννεν τα κτίρια που το εκάμναν έτσι, εν ο κόσμος. Τζι ο κόσμος έν αλλάσσει. Αμα πάς για να φύεις, θα νιώσεις πάλε το ίδιο συναίσθημα. Θα σε κουντούν στην κυλιώμενη σκάλα, θα μπαίννουν μπροστά σου στη γραμμή, θα τσιαρίζουν τζιαμέ στες βαλίτσες. Τζιαι πάλε θα νιώθεις πολιτισμό οταν πάς στους ΕυρωπΈους τα αεροδρόμια.

Ανώνυμος είπε...

εν εχουν λαθος τουτα τα σαλαβατηματα σου για τους κυπραιους ρε φιλε.η πλακα ουλλοι εσιεις τζαι δικαιο μαλλον ετσι εννα γινει, αλλα η αληθκεια αρεσκουν μας τουτες οι γραφικοτητες.:)

Ανώνυμος είπε...

Elpizo na men eshi ellipsi kareklon opos sto el . venizelos.Aman re aisthitiki pou ehoun kai toutoi oi germanoi.En eskeftikan oti ennashi kathisterisis sior?

postbabylon είπε...

H mana mou panta exrisimopoian mian polla grafikh ekfrash: garos me xrysa dontia, does that ring a bell?:-)

ws pros ta antzia pou ekourtisan gia diakosmisi na se ypenthimisw oti geografika eimasten mesh anatolh, tziai mousika vevaiws vevaiws opws alloste mas ypenthimizei tziai h agaphmenh sou skaliwtissa.:-)

edoulepsa ena kalotzairi sto aerodromio mas, nai, ennen (htan) monterno oute polla organomeno, alla en diko mas. Meta pou xronia tziai zamania sth sterile-ypermonternh-yperorganomenh- Kryoxwra protimw to diko mas!

(pou en sou kamnoun milles an esheis tziai 5-10 kila parapanw giati kseroun to amilito nomo tou xalloumiou sth diasporan!)

Anti-Christos είπε...

@postbabylon: Εγώ αυτό που ξέρω, είναι πως πολιτικά ανήκουμε στην Ευρώπη και προς τα εκεί θα έπρεπε να κατευθυνόμαστε! Αν θεωρείς τιμή μας που ανήκουμε γεωγραφικά στις αραπιές, να φορέσεις φερετζιέ και να αφήσεις τον άντρα σου να πηγαίνει με πολλές, ως σωστός πασάς! :)

Καλοπροαίρετα :)

ρίτσα είπε...

μεν μου δείχνεις αεροδρόμια
μεν μου δείχνεις αεροδρόμια

(θέλω να πάω ταξίδι)

stalamatia είπε...

Πλάκα έχει έτσι που τα παρουσίασες.
Μα τα Χριστούγεννα που εν να έρτω εν κατεβώ στο καινούριο αεροδρόμιο;
Μα πρέπει να περπατήσω πάνω στο κιλιόμενο διάδρομο;
Πέτε με καθυστερημένη τζιαι ότι άλλο θέλετε ένι μπόρω να φκαίνω πάνω στα κιλιόμενα είτε σκάλες είτε διαδρόμου!!!.Πέμου ότι έσιει τζιαι άλλο τρόπο να περάσω που τζιαμέ.Εν μαρτύριο για μένα!!!

Ανώνυμος είπε...

Xaxaxa Xristoulli m...Polla kalo... Tha to pannisoume mazi to aerodromio sto eperxomeno megaaaaaaalooooooo taksidi ;-)
xxxxx

sabigotho acedia είπε...

tora na deis pou ta xanappia enna ginoun tasakia!
Laleis na kopsoumen tzai to xeirokrotima stin prosgeiosi tora pou exoumeaerodromi tou xairkou?

Ανώνυμος είπε...

etsi re.Galliki finetsa apenanti stin germiniki tou el vanizelos.
O sarkozi to niovri enna feri kai tin geneka tou?

Richie είπε...

Οντως τον τοπον εννεν τα κτιρια που τον καμνουν μα οι ανθρωποι τζι επειδη εν εχουμεν γενικα υποθεσην με καποιους κανονες στοιχειωδους συμπεριφορας (οσον τζι αν θελεις να ανηκουμεν στην ευρωπη - λογω κουλτουρας εν μπορουμεν γιατι ευρωπη εννεν μονον γεωγραφια) το ιδιον παλιογκαραζ εννα καταντησει γιατι τα λαδκια εν λαδκια τζιαι οπου τζιαι να τζυλησουν λερωνουν.

azrael είπε...

Ρε Χρήστο , άσχετο , αλλά ήθελα να σε ρωτήσω αν υπάρχει ακόμα στην Λεμεσσό εκείνη η Γαμάτη η Δισκοθήκη η Malibu , ξέρεις, εκείνη που ήταν τρια-τέσσερα πατώματα κάτω από την Γη!!

Είχαμε έρθει για πενταήμερη το 1989 στην Λεμεσό και μου έχει μείνει βλέπεις!! Λες και είχα πάει στο Φεγγάρι!!

(Επίσης ένα γαμάτο εστιατόριο το High Chaparal - δεν θυμάμαι που ήταν)

Anti-Christos είπε...

@Azrael: Δεν είμαι από Λεμεσό, δεν έχω ιδέα για τα μέρη που με ρωτάς. Όπως κατάλαβες, ελάχιστα βγαίνω εδώ, εφόσον μου φταίνε όλα, άρα είμαι το πλέον Ακατάλληλο άτομο για να ρωτήσεις! :)Πενταήμερη στη Λεμεσό το '89? Δεν θέλω να ξέρω... :)

Sourkouna είπε...

Εγω παντως θα συμφωνησω με τον Richie και το Διασπορο.
Επισης να πω μονο οτι επιτελους αγορασα βαλιτσα Delsey και μου την τυλιγουν με διαφανεια διοτι ΕΒΑΡΕΘΗΚΑ να παραλαμβανω την βαλιτσα μου στην Αθηνα και να βρωμει νορους χαλουμιων που περνουν οι φοιτητες μαζι τους.
Α και κατι αλλο.Περσυ ανοιξαν μου την βαλιτσα μου και εκλεψαν μου το αρωμα που εφερνα δωρο της νουνας μου.Που να βρω το δικιο μου?Ατε να το αποδειξω οτι μου την ανοιξαν εφοσον δεν εχουν καμερες οπως στο Ελ Βενιζελος.
Σορρυ, αλλα καπου ηθελα να πω το πονο μου :)