Τετάρτη, Φεβρουαρίου 14, 2024

Πριγκιπικό

 

Απόψε θα σας μιλήσω για την κόρη μου, έχω μεγάλο κέφι γιατί προ ολίγου την έβαλα για ύπνο και έζησα μαζί της κάτι το καταπληκτικό. Θα σας το μεταφέρω πιο κάτω.

Πριν απ’ όλα, πρέπει να σας πω ότι ο Θεός με λυπήθηκε και μου έστειλε την Ευαγγελία, η οποία, αν ζούσαμε στην Αμερική θα ήταν η επόμενη πριγκίπισσα της Ντίσνεϊ. Κοκέτα μέχρι αηδίας, κομιλφό, θεατρική και τσαχπίνα, όπως δηλαδή την ονειρευόμουν. Για να καταλάβετε, στον ελεύθερο της χρόνο πασαλείβεται κρέμες, ανοίγει μπουκαλάκια με αρώματα και τα μυρίζεται, ανοίγει τα ερμάρια της και ξεδιπλώνει ρούχα και τα περιεργάζεται, και λιώνω που την παρακολουθώ. Μη σχολιάσω πόσο χαίρεται όποτε αγοράσει καινούρια παπούτσια. Αρνείται να τα βγάλει, σχεδόν κοιμάται φορώντας τα.

Λέω ότι «ο Θεός με λυπήθηκε» γιατί αν ήθελε να με τιμωρήσει θα μου έστελνε μία το ακριβώς αντίθετο. Δεν λέω ότι δεν θα τη λάτρευα όπως και να ήταν, αλλά αντιλαμβάνεστε, ζούμε σε καιρούς αποδόμησης και αν τολμήσεις να υπονοήσεις ότι ονειρεύεσαι ένα παιδί που να ανταποκρίνεται στα στερεότυπα πρότυπα του μυαλού σου, καταδικάζεσαι σχεδόν εις θάνατον.

Είχα τσακωθεί κάποτε με κάτι Αριστερούς του τουίτερ για το κατά πόσον η κοινωνία πρέπει ή δεν πρέπει να εκτρέφει «πριγκίπισσες». Εγώ υποστηρίζω ότι η κοινωνία πρέπει να καλλιεργεί την ελεύθερη βούληση. Οι Αριστεροί βέβαια δεν αντιλαμβάνονται ότι με τον όρο αυτό συμπεριλαμβάνεται και το δικαίωμα μία γυναίκα να αισθάνεται πριγκίπισσα (και ότι ο άντρας έχει καθήκον να της συμπεριφέρεται σαν μια τέτοια), και για να μην παρεξηγηθώ,  στον όρο δεν εντάσσω τις λαϊκές καλλονές της Κύπρου που είναι κατά βάση άβουλες, αμόρφωτες και σέρνουν τη φωνή τους. Εννοώ τις πριγκίπισσες της Ντίσνεϊ που είναι συγκροτημένες προσωπικότητες, επαναστάτριες, με κρυφές δυνάμεις και πάνω απ’ όλα όμορφες. Δηλαδή, θηλυκά με τα όλα τους.

Δεν θα ξεχάσω τους καβγάδες που έκανα με γνωστές προσωπικότητες του τουίτερ, οι οποίες σήμερα έχουν κιόλας πολιτευτεί, τρομάρα να τους έλθει, στους οποίους ισχυρίζονταν ότι το πρότυπο της πριγκίπισσας πρέπει να αποδομηθεί και να εξοστρακιστεί, να καεί στο πυρ το εξώτερον. Αυτοί οι άνθρωποι που υποστηρίζουν το be yourself, το love yourself, και γενικότερα το be whatever you want, αν τους πεις ότι θέλεις να είσαι πριγκίπισσα κάτι παθαίνουν, αφρίζουν, γυρίζουν οι βολβοί των ματιών τους. Ξέρω γιατί το παθαίνουν, είναι πολύ απλή και ίσως απλοϊκή η απάντηση, μα το έχω παρατηρημένο: Όλοι αυτοί είναι κατά βάση άσχημες, ανέραστες γυναίκες, και άπλυτοι αναρχικοί.

Πίσω στην Βαγγελιώ μου, όμως.

Η αγαπημένη της πριγκίπισσα είναι η Belle από την Πεντάμορφη Και Το Τέρας αλλά τώρα τελευταία ανακάλυψε και τις υπόλοιπες και έχει εντρυφήσει. Τις προάλλες βλέπαμε τη Σταχτοπούτα και ακολούθησε ο εξής διάλογος στον καναπέ:

«Παπά… Ποπούτα;» (Η Σταχτοπούτα;)

«Ναι!» της λέω.

«Πίμπιπα;;» (Βρήκε Πρίγκιπα;)

«Ναι!» της ξαναλέω.

«Λέλωωωωωω!» (Θέλω!)

Κάθε φορά που της φανερώνω ένα DVD με κάποια πριγκίπισσα της Ντίσνεϊ με ρωτά αν υπάρχει και πρίγκιπας. Το θεωρεί βασικό. Η πεθερά μου, μου είπε τις προάλλες εμφανώς θορυβημένη να σταματήσω να προωθώ αυτό το πρότυπο γιατί οι πρίγκιπες είναι αλαζόνες, ωραιοπαθείς και στο τέλος πληγώνουν τις πριγκίπισσες. Της είπα «ας έρθει ο πρίγκιπας της Δανίας ή της Νορβηγίας να τη ζητήσει και το ξανασυζητάμε!» Λες και η Βαγγελιώ θα μας ρωτήσει. Δεν την έχουν καταλάβει τι κουμάσι είναι και του λόγου της, τους ξεγελά η τιάρα. Δεν ξέρουν τι μας περιμένει όλους μόλις μεγαλώσει λίγο.

Εν πάση περιπτώσει, όλα αυτά τα γράφω γιατί προ ολίγου που την έβαλα για ύπνο διαβάσαμε τρία βιβλία. Διαβάσαμε ΚΑΙ τη Σταχτοπούτα, ΚΑΙ την Ωραία Κοιμωμένη, ΚΑΙ τη Χιονάτη. Και αφότου τα έβαλα πίσω στο ράφι της, σηκώθηκε όρθια στο κρεβάτι και μου είπε: «Παπά, χο(ρ)έψουμε!» Την έπιασα πάνω μου και αρχίσαμε να χορεύουμε βαλς στο ημίφως με εμένα να τραγουδώ όλα τα γνωστά σουξεδάκια από τις ταινίες: «Φρίκη και ομορφιά, τώρα αγκαλιά, έτσι είναι η ζωή», και κάθε φορά που τελείωνε το ρεφραίν, εκείνη με αυστηρό και κοφτό ύφος μου έκανε τον DJ αλλάζοντας μου το παραμύθι. Ας πούμε, μου έλεγε «Νάτη!» (=Χιονάτη), και εγώ τραγουδούσα το σωστό:

«Some day my prince will come, some day I’ll meet of him…” και μετά μου το έκοβε απότομα:

«Ποπούτα

«A dream is a wish your heart makes… when you’re fast asleep!”

«Αουρόρα

«I know you, I’ve walked with you once upon a dream!”

Έκανα όλο το ποτπουρρί κρατώντας την στα χέρια μου αγκαλιά, ύστερα την έγειρα ανάσκελα κιόλας, την κουνούσα πέρα δώθε να εξαντληθεί και αφού γλάρωσε και αποκοιμήθηκε την έβαλα στο κρεβατάκι της. Ύστερα πήγα κάτω, τα περιέγραψα στη Μπρέντα και έφαγα κατσάδα ότι την κακομαθαίνω και ότι εκείνη δεν είναι διατεθειμένη να παίζει κάθε βράδυ το πιο πάνω μιούζικαλ για να την κοιμίσει.

Too bad!

3 σχόλια:

Woofis είπε...

Καλημέρα Anti-Christos. Κατ'αρχήν να πω ότι έκαμα ευχάριστην εικόναν τον αγαπησιάρικον χορόν σας τζιαι θεωρώ πολλά όμορφον το ότι αφιερώνεις το χρόνο σου με τόσην χαράν τζιαι αγάπην στην κόρην σου.
Επίσης θυμίζω ότι συμμερίζουμαι σε μεγάλον βαθμόν την καταδίκην της ακρότητας, ακόμα τζιαι αν της πιστώσει κάποιος "καλές προθέσεις", στες διάφορες εκφάνσεις της "πολιτικής ορθότητας", όπως φκαίννει τζιαι μέσα στην προσπάθειαν αλλαγής κλασικών ταινιών ή τραουθκιών για να έρτουν στην φόρμαν του σήμερα. Ο καθένας πρέπει να έσιει το δικαίωμαν να εκφράζεται όπως νιώθει τζιαι να έσιει ότι γούστα προτιμά χωρίς να πρέπει να δώκει λοαρκασμόν στην εκάστοτε "αστυνομίαν στάθμης ηθικής".
Που τζιαμέ τζιει όμως πρέπει να μπούμεν τζιαι στην θέσην του άλλου. Το πρότυπον της Χιονάτης, της Σταχτοπούτας, γενικά της "πριγκίπισσας του παραμυθκιού" τζιαι του αντίστοιχου "πρίγκιπα", όταν μάλιστα πλασάρεται κυρίως σε μωρά, έννεν προφανές γιατί μπορεί να ενοχλήσει την φεμινίστριαν ή το άτομον ΛΟΑΤΚΙ του σήμερα; Μια "αψεγάδιαστη οπτικά" γυναίκα, γεννημένη στα "προνόμια" (άρα εξ ορισμού όσον τζιαι να "νιώθουν" πριγκίπισσες, μόνον αν γεννηθούν κόρες κάποιου εν πραγματικά πριγκίπισσες), περιμένει τον άντραν-ήρωαν να την βοηθήσει να γλυτώσει που τα προβλήματα της. Εννοείται ότι εν κατά βάσην λευκή τζιαι ετεροφυλόφιλη. Είμαι κατά στο να διαστρεβλώνουμεν τούτα τα πράματα του παρελθόντος για να ταιρκάσουν στο σήμερα, αποτελούν εξάλλου τζιαι μόρφωσην για τον τρόπον σκέψης κάθε εποχής, αλλά μπορώ να καταλάβω γιατί τζιαι πως ενοχλούν πλέον πολλύν κόσμον, πέραν των μη εμφανίσιμων γυναικών τζιαι των "άπλυτων αναρχικών" (κρίμαν που έσιεις τόσον προκατειλημμένην τζιαι στρεβλήν εικόναν για το τι εστίν αναρχία).

Anti-Christos είπε...

Woofi, γιατί υπάρχουν φεμινίστριες εν έτει 2024; Η νομική ισότητα των φύλων έχει κατοχυρωθεί προ πολλού. Έπρεπε να είχαν πνάσει. Για μένα άμα η άλλη δηλώνει φεμινίστρια απλά μου δείχνει ότι είναι αποτυχημένη. Δεύτερον, γιατί να πρέπει η πριγκίπισσα και ο πρίγκιπας να αποτελούν προέκταση του εαυτού μας για να μην μας ενοχλούν; Είναι φανταστικά πρόσωπα. Δεν είναι λογικό να αναμένεις ότι πρέπει να έχουν ψεγάδια για να είναι πιο προσιτοί στα μωρά. Όλοι το φαντασιακό και το ιδανικό ψάχνουμε κατά βάθος. Παραμύθια λέγονται, για κάποιο λόγο. Από πού κι ως πού οι πριγκίπισσες περιμένουν τον πρίγκιπα να τις γλιτώσει; Εκτός από τη Χιονάτη, τη Σταχτοπούτα και την Κοιμωμένη Καλλονή, όλες οι υπόλοιπες είτε δεν έχουν πρίγκιπα, είτε τον γλιτώνουν εκείνες στο τέλος, βλ. Νάλα, Ποκαχόντας, Έλσα και Άννα, Ραπουνζέλ, αλλά και η Brave που δεν έχει καν γκόμενο. Αλλά και ο πρίγκιπας να τις σώσει, τι θα πάθουν; Εγώ εννοείται αν ήμουν γυναίκα θα ήθελα να κάθομαι στα βραστά μου και να έρθει να με σώσει ο πρίγκιπας-δούλος μου, χαζή θα ήμουν;

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο σου που τα κάνεις όλα αυτά. Μακάρι να είχα ένα γονιό σαν και σένα.

Θα ήθελα να ήμουν από μια γωνιά και να έβλεπα το δυσανασχετισμένο ύφος της Πρέντας που σου είπε "δεν είναι διατεθειμένη να παίζει κάθε βράδυ το πιο πάνω μιούζικαλ" 😂