Δευτέρα, Ιουλίου 11, 2022

My Body, My Rules

Είναι Δευτέρα, κάνει και ζέστη, υπάρχουν όλες οι κατάλληλες προϋποθέσεις να τσακωθούμε. Σήμερα φίλοι μου, θα σκοτωθούμε με αφορμή το σλόγκαν: «My Body, My Rules». Το σλόγκαν το οποίο προέκυψε ξανά στην επικαιρότητα μετά την απαγόρευση των εκτρώσεων στις ΗΠΑ ξεσηκώνοντας τεράστιο σάλο ανά το παγκόσμιο, ακόμη και στην Κύπρο, η οποία ως γνωστόν επηρεάζεται άμεσα από κάθε τι που ψηφίζεται στην Αμερική και θεωρεί ότι πρέπει να εκφράσει άποψη επί του θέματος ως συγκοινωνούντο δοχείο. 



Πριν βγάλουμε νύχια και αρχίσουμε να γδερνόμαστε, να σας πω δύο πράγματα:

1.       Το θέμα των εκτρώσεων το είχα σπουδάσει στα πλαίσια του Child Law που είχα επιλέξει ως μάθημα στο πτυχίο. Το θεωρώ παλιακό και με πάει 17 χρόνια πίσω. Είναι ωραίο να βλέπεις ότι τόσα χρόνια μετά, η ανθρωπότητα ακόμη ασχολείται με πράγματα που εσύ θεωρείς τελειωμένα.

2.       Δεν είμαι εναντίον των εκτρώσεων, για να μην πέσετε να με φάτε. Θεωρώ ότι υπάρχουν σοβαρότατοι λόγοι για να επιλέξει μία γυναίκα να αποβάλει ένα έμβρυο. Θα τους αναπτύξω πιο κάτω.

Εγώ διαφωνώ με το σλόγκαν! Δεν συμφωνώ με το «My Body My Rules». Όχι χρυσή μου, δεν είσαι το κέντρο του κόσμου, ναι είναι το σώμα σου, αλλά όχι, υπάρχουν και φορές που δεν μας ενδιαφέρουν οι κανόνες σου. Θα σου φέρω παραδείγματα που έχω βιώσει: Στον στρατό είχα γνωρίσει μία εθελόντρια, τη Μηλίτσα, η οποία ήταν εννέα μηνών έγκυος αλλά κάπνιζε δύο πακέτα τσιγάρα την ημέρα. Εγώ ήμουν 19 χρονών τότε, δεν είχα καμία σκασίλα με ποιον είχε πηδηχτεί η Μηλίτσα και γκαστρώθηκε, μα προφανώς και λυπηρώς δεν την ενδιέφερε η υγεία του τέκνου της. Όταν ένα πρωί εκεί που πίναμε καφέ τη ρώτησα γιατί εκθέτει το παιδί της σε κίνδυνο καπνίζοντας αρειμανίως, η απάντηση ήταν «επειδή δεν με κόφτει!» Πιστεύετε ότι αυτή η γυναίκα δικαιούται να επικαλείται την υπεράσπιση του My Body My Rules; Ποιου τα συμφέροντα πρέπει να διασφαλιστούν; Της ηλίθιας Μηλίτσας ή του αθώου τέκνου;

Οι φανατικές φεμινίστριες μπορεί να απαντήσετε ότι ναι, δικαιούται να καπνίζει όσο θέλει, αφού το παιδί δεν έχει γεννηθεί ακόμη, νομικά ομιλώντας δεν υφίσταται -το παιδί αποκτά νομική υπόσταση μόνο όταν γεννηθεί, και εν πάση περιπτώσει, δικό της είναι, ό, τι θέλει το κάνει. Θα διαφωνήσω. Μπορεί στα αρχικά στάδια της κύησης, όταν ένα έμβρυο ακόμα αποτελείται από κύτταρα και δεν έχει ακόμα αποκτήσει καρδιά, όργανα και συνείδηση, αυτό να ισχύει. Όταν όμως το παιδί έχει διαμορφωθεί γύρω εκεί στον έκτο, έβδομο μήνα και επικοινωνεί, αντιδρά στα ερεθίσματα και επί της ουσίας ζει μέσα σου, η γνώμη μου είναι ότι δεν δικαιούσαι να το εκθέτεις σε κίνδυνο. Να βάλεις τα Rules σου εκεί που ξέρεις. Είσαι πλέον υπόλογη σε μία ζωή που μεγαλώνει μέσα σου και έχεις ευθύνη απέναντί της.

Πόσο μάλλον όταν υπάρχει και πατέρας στην εξίσωση ο οποίος δεν φταίει σε τίποτα να φορτωθεί μετά τη γέννηση ένα παιδί προβληματικό επειδή εσύ δεν πρόσεχες όταν το κυοφορούσες. Δεν είναι όλοι οι πατεράδες ανεύθυνοι ή αδιάφοροι όπως αρέσκεστε να διαδίδετε για να διαιωνίζετε στερεότυπα που σας συμφέρουν.

Όταν η Μπρέντα ήταν έγκυος τον Αλέξη είχε αποφασίσει να πάει ένα ταξίδι με τη μητέρα της στην Αίγινα. Θα έπαιρναν το ‘δελφίνι’ από τον Πειραιά και θα επισκέπτονταν το νησί για ένα σαββατοκύριακο. Έσπασε ο διάβολος το ποδάρι του και εκείνο τον καιρό είχαν καταφθάσει από τη Συρία μπουλούκια προσφύγων στον Πειραιά οι οποίοι μη έχοντας πού να μείνουν είχαν κατασκηνώσει κακήν κακώς όπου βρήκαν στο λιμάνι, στήνοντας τσαντίρια κατά μήκος της προβλήτας και είχε γίνει ο Πειραιάς μια πανδαισία μεταδοτικών ασθενειών και εγκλημάτων, κάτι σαν το δικό μας Πουρνάρα. Η Μπρέντα δεν πτοούνταν, ήθελε να πάει, έχοντας στην κοιλιά της τον γιο μου, και ρισκάροντας πολλά για μία ασήμαντη εκδρομή! Εννοείται ότι έφερα ένσταση και έγινε μεγάλο θέμα. Ήμουν ένας εν δυνάμει πατέρας, είχα ευθύνη προς τον αγέννητο γιο μου, δεν με ενδιαφέρει αν εσένα σου κάπνισε στα καλά του καθουμένου να πας ταξίδι το οποίο θα προϋπέθετε να περάσεις μέσα από τη ζούγκλα του Πειραιά. Θα κάτσεις εδώ που είναι ασφαλής ο γιος μου και όταν τον ξεγεννήσεις και μου τον παραδώσεις, να πας όπου θες!

Φυσικά δεν ήταν εύκολη η διαπραγμάτευση, επιστράτευσα όλο το σόι να την μεταπείσει. Ακόμα πιο φυσικά, δεν μπορούσα και να την κλειδώσω στο κλιμακοστάσιο μην τυχόν μου το σκάσει μία νύχτα απ' τον φεγγίτη. Αλλά της έστειλα τελεσίγραφο: «Έτσι και πας μόνη σου έγκυος γυναίκα στον Πειραιά που μετατράπηκε σε Σπιναλόγκα, άντε γεια, και θα μιλήσεις με τον Δικηγόρο μου!» Σοφή ούσα, δεν πήγε.

Αυτά βέβαια, είναι αθώα παραδείγματα. Υπάρχουν πολύ χειρότερα. Τι κάνουμε όταν μία κυοφορούσα γυναίκα είναι τοξικομανής; Όταν τρυπιέται με σύριγγες για λίγη ηρωΐνη; Της το επιτρέπουμε στα πλαίσια του My Body My Rules; Με συγχωρεί η χάρη σας αλλά το δικαίωμα του εμβρύου να γεννηθεί υγιές και να ζήσει φυσιολογικά είναι υπεράνω της τοξικομανούς μητέρας. Δεν μπορεί να φορτώνεται η πολιτεία βρέφη με προβλήματα υγείας εξαιτίας της ανεύθυνης μάνας μόνο και μόνο επειδή θεωρεί ότι εκείνη κάνει κουμάντο στο σαρκίο της.

Κανένας επί της ουσίας δεν κάνει κουμάντο στο σαρκίο του κι αυτό έπρεπε να είχε εμπεδωθεί τώρα που περάσαμε την πανδημία και μπολιαστήκαμε όλοι για το ευρύ καλό.

Όταν εγώ έπαθα το ανεύρυσμα, λίγο πριν με ανοίξουν στο χειρουργικό τραπέζι, εμφανίστηκε ο χειρουργός με μία μάτσα χαρτιά μαζί του και με έβαλε να υπογράψω ότι συναινώ να με ανοίξει και να κάνει ό,τι μπορεί για να με σώσει. Δεν είχα πολυτέλεια χρόνου να διαβάσω τι λέγανε τα χαρτιά. Υπέγραψα στα τυφλά. Φαντάζεστε όμως να του απαντούσα «My Body, My Rules» και θα σας υπογράψω αφού μελετήσω τους όρους σας και αφού κρίνω εγώ ότι είναι δίκαιοι; Εννοείται πως είχα δικαίωμα να αρνηθώ. Δικό μου είναι το σώμα. Αλλά θεωρώ ότι ο άνθρωπος που αρνείται θεραπεία λόγω των πιστεύω του θα έπρεπε να του επιβάλλεται με το ζόρι αυτή, γιατί δεν είναι στα συγκαλά του για να κρίνει με καθαρό μυαλό. Βλέπε κάτι Μάρτυρες του Ιεχωβά που αρνούνται να δεχτούν ξένο αίμα στον οργανισμό τους. Πόσο μάλλον να επηρεάζουν τη ζωή άλλου με το πείσμα τους να αρνούνται θεραπείας!

Ο κόσμος έχει αποτρελαθεί. Δεν είναι καινούριο αυτό. Οι τρελοί φέρνουν τον κόσμο ανάποδα αν πεθάνει ένα γατάκι, αν ψοφήσει μία χελώνα, αν κοπούν δέντρα – ακόμη κι αν αυτό ενέχει το φύτεμα περισσότερων και υγιέστερων στη θέση τους, με τη δικαιολογία ότι είναι κι αυτοί ζώντες οργανισμοί και δεν πρέπει να στερούνται το δώρο της ζωής. Παρόλα αυτά, θεωρούν ότι μία γυναίκα ελαφρά τη καρδία μπορεί να αποβάλει ένα έμβρυο. Its not a human yet! Έγραψε η άλλη η ανεκδιήγητη επάνω στην κοιλιά της. Ναι, αυστηρά ομιλώντας δεν είναι ακόμα άνθρωπος, όμως όταν το έμβρυο είναι σε φάση που μπορεί να γεννηθεί, και αυτό συμβαίνει εύκολα μετά τον έβδομο μήνα, τότε ναι, θα έπρεπε να έχει κατοχυρωμένα δικαιώματα. 



Ας δούμε κι αυτό το παράδειγμα. Η γιαγιά μου είναι 89 ετών. Ας υποθέσουμε ότι υπάρχει ένας μαγικός τρόπος να ξέρουμε επακριβώς την ημερομηνία που θα πεθάνει. Ας υποθέσουμε ότι αυτή η μέρα είναι αύριο (φτου, φτού). Δικαιούμαι να τη σκοτώσω από σήμερα μιας και αύριο θα απουσιάζω και δεν βολεύομαι να τρέχω με τη χαρτούρα της κηδείας κτλ; Όχι βέβαια. Δεν έχω δικαίωμα να αφαιρώ τη ζωή οποιουδήποτε. Κι όμως κάποιος θα μπορούσε να προβάλει το επιχείρημα: τι σήμερα, τι αύριο, τι θα ζήσει η γιαγιά σου μέσα σε λίγες ώρες για να κάτσουμε να σκάσουμε; Τίποτα δεν θα ζήσει. Όλα έγκεινται στον απαράβατο κανόνα: «Δεν έχω δικαίωμα να αφαιρώ τη ζωή οποιουδήποτε». Είτε αυτός είναι γάτος, είτε είναι σκύλος, είτε είναι χελώνα, είτε είναι δέντρο». Στα έμβρυα γιατί δεν δείχνουν την ίδια ευαισθησία; Όλοι ξέρουμε την απάντηση: Επειδή είναι άχρηστες!

Εν πάση περιπτώσει. Εγώ θεωρώ ότι η έκτρωση πρέπει να συνεχίσει να είναι νόμιμη και εξ όσων θυμάμαι υπάρχουν εξαιρέσεις τις οποίες βρίσκω λογικότατες και συμφωνώ: Η έκτρωση πρέπει να επιτρέπεται όταν α) κινδυνεύει η ζωή της μάνας κατά την κύηση και τοκετό, β) όταν το έμβρυο πάσχει από ανίατη ασθένεια η οποία θα επηρεάσει δραστικά την ποιότητα της ζωής του, γ) όταν το έμβρυο είναι προϊόν βιασμού ή αιμομιξίας, δ) όταν η κύηση είναι στις πρώτες εβδομάδες και το έμβρυο δεν έχει αποκτήσει ακόμα ζωτικά όργανα και συνείδηση.

Και τη μαλακία που λένε μερικοί, ότι «αν η έκτρωση θεωρείται φόνος, τότε η μαλακία θεωρείται γενοκτονία», κόψτε την γιατί εκτίθεστε. Το έμβρυο είναι προϊόν γονιμοποίησης. Όχι προϊόν εκσπερμάτωσης. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Ύλη βιολογίας πέμπτης Δημοτικού! Το σπέρμα μόνο του δεν μπορεί να εξελιχθεί σε άνθρωπο. Το έμβρυο όμως είναι εν δυνάμει άνθρωπος. Μετά από κάποιο στάδιο είναι άνθρωπος και μετά από κάποιο άλλο είναι έτοιμος, ολοκληρωμένος άνθρωπος μέσα σε μια κοιλιά.  

Δεν είναι αυτό το θέμα μας, όμως. Το θέμα μας είναι το ηλίθιο σλόγκαν. Καλό θα ήταν κάποτε να αποδεχτείτε ότι, Yes, its your body, but not always your rules.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ μαζί σου για το θέμα της έκτρωσης αφού όπως είπες η απόφαση σου επηρεάζει τουλάχιστον ακόμα ένα άνθρωπο, το μωρό όταν έχει προχώρηση η εγκυμοσύνη.

Το πρόβλημα στην Αμερική είναι ότι κάποιες πολιτείες π.χ. Τέξας προσπαθούν να βάλουν τόσους περιορισμούς που στην ουσία απαγορεύουν τις εκτρώσεις. Είδη απαγορεύεται μετά τις έξι εβδομάδες που μπορεί μια γυναικά να μην καταλάβει ότι είναι έγκυος μέχρι τότε, ειδικά αν έχει ακανόνιστη περίοδο.

Το άλλο που έθιξες όσο αφορά την εγχείρηση. Δεν είμαι σίγουρος το να επιβάλουν μια εγχείρηση σε άτομο που έχει διαύγεια και σώας τα φρένας αν είναι σωστό αυτό. Δεν έχω σχηματίσει πλήρες γνώμη, ακόμα προβληματίζομαι τι πρέπει να γίνει σε περίπτωση εκτατής ανάγκης. Στην Αμερική μπορείς να δώσεις οδηγία να μην προσπαθήσουν να σε επαναφέρουν αν σε βρουν στο κρεβάτι χωρίς να αναπνέεις. Αυτό συνήθως γίνεται σε γηροκομεία ή στο σπίτι κάποιου ηλικιωμένου που ξέρει ότι είναι στα τελευταία του.

Πιστεύω όμως ότι πρέπει να έχουμε και δικαίωμα στον θάνατο, όχι να αυτοκτονήσουμε για ψύλλου πήδημα, αλλά όπως πήρα τη δεκαεπτάχρονη γάτα μου για ευθανασία όταν οι θεραπείες (που μου κόστισαν ένα κάρο λεφτά, αυτό δεν ήταν το πρόβλημα, και χαλάλι) δεν την έκαναν πλέων να νιώθει καλύτερα και απλός ταλαιπωριόταν, πρέπει να υπάρχει και αυτή η επιλογή για τους ανθρώπους. Στην Καλιφόρνια, επιτρέπετε να τερματίσεις τη ζωή σου με ιατρική βοήθεια φτάνει να ικανοποιηθούν τα ποίο κάτω κριτήρια: 1) Να είσαι πάνω από 18 και να είσαι κάτοικος της Καλιφόρνιας, 2) να έχεις καταληκτική ασθένεια με αναμενόμενο θάνατο μέσα έξι μήνες, 3) σώας τα φρένας, και 4) να μπορείς να πάρεις τα φάρμακα τις ευθανασίας μόνος σου (τα βάζουνε μπροστά σου και 'συ πρέπει να τα πιάσεις και να τα πιεις μόνος χωρίς βοήθεια).





1 είπε...

Αλοχα σενιόρ,

θα το πάω παράγραφο παράγραφο

όσον αφορά την Μηλίτσα, όποια δεν νοιάζεται για το παιδί που έχει στην κοιλιά της δεν θα νοιάζεται και για το παιδί εχτός της κοιλιάς της. Αυτό είναι άσχετο εντελώς με την έκτρωση. το να έχεις το παιδι στην κοιλιά σου δεν σε κάνει ούτε καλύτερο άνθρωπο ούτε καλή μαμα. όπως λυπάμαι τα παιδιά που οι μαμάδες τρων ότι βλακεία θελουν-επδ λιγουρεύονται ξέρω γω γλυκά όσο το έμβρυο στήνει συστήματα-και καπνίζουν το ίδιο λυπάμαι κ τα παιδιά που μεγαλώνουν παθητικοί καπνιστές και να τρων βλακείες επδ οι γονείς τους δεν νοιάζονται. οπότε γιατί αλλάζουν τα συμφέροντα που πρέπει να διασφαλιστούν; αν το πάρουμε εις μετρητοίς αυτό που λες δεν θα πρέπει να απαγορεύεται η παρουσία των παιδιών σε χώρους καπνιστών; γιατί ειναι σημαντικό μόνο όταν είναι μέσα στην κοιλιά;


"Είσαι πλέον υπόλογη σε μία ζωή που μεγαλώνει μέσα σου και έχεις ευθύνη απέναντί της." συμφωνουμε απόλυτα, ξέρεις πολλά άτομα που θα ρίξουν ένα παιδι σε προχωρημένη εγκυμοσύνη απλά για να; και αν ναι τότε μιλούμε για άτομα κενά, χωρίς ενσυναίσθηση, ψυχοπαθείς το τουλάχιστον.

Φυσικά και όλοι οι πατεράδες δεν είναι ανεύθυνοι ή αδιάφοροι. δεν ξέρω που ακούς αυτά τα πράγματα. οι πατεράδες της γενιάς σας και μετά είναι βάσει ερευνών πολύ συνειδητοποιημένοι και το βλέπουμε παντού γύρω μας. το μόνο κενό των πατεράδων των σημερινών(βάσει προσωπικής εμπειριας)-που έχει να κάνει απολυτα με τις εικόνες που μεγάλωσαν-είναι ένταντι στις μαμάδες/γυναίκες τους. τα παράπονα των φίλων μου δεν είναι πόσο απασχολούνται οι μπαμπάδες με τα παιδιά τους και πόσο ενημερωμένοι είναι, είναι στο ότι οι ίδιες δεν έχουν ελεύθυερο χρόνο και απασχολούνται κυρίως με τα διαδικαστικα των παιδιώ/ζωής των παιδιών, περισσότερο από τους άντρες τους που συνήθως ακολουθούν διαταγές και έχουν δεδομένο τον ελεύθερο χρόνο.

όσο αφορά τους τοξικομανείς ισχύει αυτό που είπαμε πιο πάνω για μηλίτσα. σκατανθρώποι/αδύναμοι ανθ΄ρωποι, εξαρτημένοι ανθρώποι, ανικανοι για γίνουν γονείς, είτε στην κοιλιά είτε έξω από κοιλιά το ίδιο και αυτό. οπότε αν θα επιβάλεις διαδικασίες και νομοθεσίες για το μέσα της κοιλιάς πρέπει να αναμένουμε και διαδικασίες και εχτός της κοιλιάς

όσο αφορά το αν αποτρελάθηκε ο κόσμος ισχύει. πολλές φορές πιανομαστε απο τα εξτριμ παραδείγματα-οπως την κοπέλα που έβαλες στην φώτο, αλλά δεν γίνεται. δεν γίνεται να πληρώνουν όλοι για τους λίγους. σκέφτου να σε αντιμετωπίζε εσένα το κράτος ως δυνάμει παιδοβιαστή/αιμομίκτη με νομοθεσία. για τους "οχι και λίγους" μπαμπάδες/παππούδες/θειους που βιάζουν κ μ παρενοχλούν.

όσο αφορά την βιοηθική και το έμβρυο υπάρχουν και πάλι πολλές σχολές και απόψεις. εσύ πιστεύεις αυτό που πιστεύεις, εγώ πιστεύω αυτό που πιστεύω που προσωπικά μετά τα παιδάκια μου άλλαξα άποψη, και το θέμα δεν είναι απλό. αυτό που προκαλεί είναι ότι το έμβρυο δεν εμφανίστηκε εκεί από μόνο του. κάποιος έβαλε σπέρμα, όπότε απαγόρευεις τις εκτρώσεις πρέπει να λάβεις υπόψην και την ευ΄θυνη του άντρα. η γυναίκα υποχρεούται να φέρει στην ζωή ένα παιδί που δεν θέλει, ο άντρας τι; δύο κάνουν ένα παιδί.

προσωπικά συμφωνώ στα περισσότερα που λες, δεν έχω ξεκάθαρη άποψη σε άλλα, δλδ εγώ τώρα δεν μπορώ να κάνω έκτρωση. μετά τα παιδιά μου το βρίσκω αδιανόητο. εχτός από γενετική ασθένεια πχ. Αλλά σημαίνει ότι ούτε κι οι άλλοι μπορούν; ή οτι θα εξαναγκάσω μια γυναίκα 20 χρονών να γεννήσει ένα παιδι που δεν θέλει; αφού κ γω στα 20 έκτρωση θα έκανα.

οπότε δεν ξέρω Χρίστο, δύσκολο θέμα

Νάσια

Anti-Christos είπε...

Νάσια, διάβασα αυτά που λες. Θα σου απαντήσω στο ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη και η ευθύνη του άντρα. Φυσικά και πρέπει. Πού είδες να υποστηρίζω ότι ο άντρας δεν έχει ευθύνη; Εννοείται πως έχει. Εδώ όμως απαντώ στις γυναίκες οι οποίες λένε ότι εκείνες επιλέγουν για το σώμα τους. Αφού ο τρόπος που διατυπώνεται το σλόγκαν αφαιρεί εξουσία από τον άντρα, γιατί να τον αναφέρω; Κατά τη δική μου γνώμη όση ευθύνη έχει η γυναίκα, άλλη τόση έχει και ο άντρας.

Επίσης, όσον αφορά τη Μηλίτσα. Δεν μπορώ να συγκρίνω τη ζωή του παιδιού εκτός κοιλιάς με αυτό που βιώνει εντός κοιλιάς. Όταν κυοφορείς το μωρό οφείλεις να προσέχεις περισσότερο. Το αίμα σου είναι το αίμα του, οφείλεις να προσέχεις. Όταν το γεννήσεις, δικαιούσαι να καπνίζεις ή να τρυπιέσαι με όσα ναρκωτικά θέλεις, γιατί μπορεί εύκολα να απομακρυνθεί το μωρό και να μην είναι παθητικός καπνιστής, ούτε μπαίνουν μέσα του οι ουσίες που μπαίνουν μέσα σου. Επομένως, δεν είναι το ίδιο. Όσο το μωρό είναι μέσα σου οφείλεις να συμμορφώνεσαι με ό,τι σου λένε οι γιατροί για το καλό του μωρού. Μετά κάμε ό,τι θέλεις, δεν είναι τα ίδια τα μέτρα και τα σταθμά.

Woofis είπε...

Καλησπέρα Anti-Christos. Δύσκολον τζιαι πολλά "γκρίζον" το θέμαν των εκτρώσεων, ασχολήθηκα τζιαι γω πρόσφατα, οπότε εννά επικεντρωθώ στο σλόγκαν που θεωρείς ηλίθιο, το "my body, my rules".
Η αλήθκεια είναι ότι τζιαι το σλόγκαν έσιει μιαν "αμφιλεγόμενην" λογικήν. Βασίζεται, φαντάζουμαι, στο πιο παλιόν "my house, my rules", το οποίον που την μιαν εν αναμένόμενον (στο σπίτι μου εγώ ορίζω τους κανόνες, οϊ εσύ ο φιλοξενούμενος) αλλά που την άλλην ώζει αυταρχισμού, αναλόγως σε ποιον απευθύνεται. Ας πούμεν, το να το πεις σε κάποιον που καταχράται την φιλοξενίαν σου ακούεται πολλά σωστόν, αλλά το να το πεις σε άλλα μέλη της οικογένειας π.χ. τα παιθκιά σου, διά του μιαν εντελώς αρνητικήν χροιάν.
Αθθυμούμαι την χρήσην του σε έναν βιβλίον της Σώτης Τριαταφύλλου περί πολυπολιτισμικότητας, όπου υποστηρίζει ότι στο θέμαν της μετανάστευσης, θα ήταν πιο υγιές να ίσχυεν το "my house, my rules", με τους μετανάστες να μεν καταχρούνται την φιλοξενίαν των χωρών που τους δέχουνται, με το να απαιτούν να επιβάλουν τα δικά τους ήθη τζιαι έθιμα, αλλά αντίθετα να ενσωματώνουνται δεχόμενοι ότι βρίσκουν καθιερωμένον στες τοπικές κοινωνίες.
Αν το ανάγουμεν στις γυναίκες, ουσιαστικά το σκόγκαν έσιει πάλε την θετικήν τζιαι την αρνητικήν του πτυχήν. Αφορά το σώμαν τους, το υπέρτατον δηλαδή ιδιοκτησιακόν τους δικαίωμαν, τζιαι το να έρκεται έναν νομοθετικόν πλαίσιον να τους απαγορεύει μιαν κρίσιμην επιλογήν ζωής, δηλαδή την συνέχισην ή όχι μιας εγκυμοσύνης, ακούεται εξόχως καταπιεστικόν. Που την άλλην, το να θεωρούν ότι επειδή το σώμαν εν δικόν τους, τότε η ζωή που κουβαλούν μέσα τους εν απόλυτα στην διακριτικήν τους ευχέρειαν, εν καταχρηστικόν. Έννεν μόνον το σώμαν τους, υπάρχει πλέον, που έναν σημείον τζιαι μετά υπάρχει ακόμα έναν σώμαν εντός τους, που έσιει τα δικά του δικαιώματα. Άρα το εν λόγω σλόγκαν, συμφωνώ μαζί σου, εν πολλά αφοριστικόν, τζιαι εν τέλει, άτοπον.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Χρίστο, διόρθωση στην πρώτη παράγραφο: συγκοινωνούν δοχείο (ναι, όπως σου το έγραψα!)

Παύλος