Κυριακή, Ιουνίου 26, 2022

Η Παλαβή Ξαδέλφη

 

Στο οικογενειακό τραπέζι της Κυριακής, η υπέροχη γιαγιά μου, αποφασίζει παρόλο το αλτσχάιμερ που της έχει σαπίσει τον εγκέφαλο να κάνει μία αναδρομή στο οικογενειακό της δέντρο. Χωρίς να της το ζητήσει κανένας. Με δική της πρωτοβουλία. Στα καλά καθούμενα, ενόσω προσπαθούσαμε να συνυπάρξουμε όλοι και να συμφάγουμε ήρεμα και πολιτισμένα.

-          «Εγώ, είχα μία ξαδέλφη παλαβωμένη! Την Κορίνα!»

Το λέει με μεγάλο καμάρι. Δεν της δίνει κανείς ιδιαίτερη σημασία.

-          «Θέλετε γιαούρτι; Βάλτε γιαούρτι» λέει η μάνα μου στα εγγόνια της.

Η προγιαγιά τους,  όμως, κρίνει σκόπιμο να επαναλάβει, σε περίπτωση που δεν έγινε σαφής, για σκοπούς εμπέδωσης.

-          «Η ξαδέλφη μου η Κορίνα ήταν μία παλαβωμένη!» Το λέει και κουνά το κεφάλι με ύφος «τι να κάνουμε, αυτά συμβαίνουν».

Οι υπόλοιποι συνεχίζουν να συζητούν τα δικά τους:

-          «Θα πάτε στο μωλ μετά από ‘δω; Μην πάτε ανέβηκαν ξανά τα κρούσματα!»

-          «Στο +9 η θετικότητα!»

Η γιαγιά το βιολί της: - «Είχα ξάδελφο τον Ορέστη, τον Πέτρο, που έγινε σπουδαίος οδοντίατρος και την Κορίνα, που καθόταν σε μια γωνιά έτσι, με ζαβό το στόμα σαν την παλαβωμένη!»

Λατρεύω τη λέξη «παλαβωμένη» εν τω μεταξύ. Την τονίζει και τη χρωματίζει με τη φωνή της για να δώσει μεγάλη έμφαση.

Γυρίζει προς τη Μπρέντα, και της λέει με γουρλωμένα τα μάτια, εν είδει μαθήματος και σοβαρότατης πληροφόρησης.

-          «Είδες καμιά φορά κάτι πράγματα; Τέσσερα ξαδέλφια! Ο ένας δούλευε στο δημαρχείο, ο άλλος έγινε γιατρός και ο άλλος οδοντίατρος. Μόνο η Κορίνα βγήκε έτσι προβληματική!»

Είμαι διπλωμένος και γελώ σπαρταριστά, αλλά στα μουγκά.

-          «Η μάμα μου, είχε αδελφή τη Μάρω που είχε τέσσερις γιους. Τον Αχιλλέα, τον Ντίνο και τον Λώρη. Εγώ είχα και μια ξαδέλφη, την Κορίνα που δεν ήταν καλά. Την καημένη. Καθόταν σε μια γωνιά έτσι (κάνει μία γκριμάτσα Κουασιμόδου), σαν τη παλαβή».

-          «Έχετε όλοι νερό; Αναψυκτικά να σας φέρω;»

 

Γυρνά προς τη μάνα μου: - «Εσύ θυμάσαι τη ξαδέλφη μου την Κορίνα που ήταν λίγο προβληματική;»

-          «Τη θυμάμαι, μάμμα!»

-          «Ζει άραγε η Κορίνα;»

-          «Δεν νομίζω μάμμα».

-          «Είχα τέσσερα ξαδέλφια! Ο ένας γιατρός, ο άλλος οδοντίατρος, ο άλλος με υψηλή θέση στο Δημαρχείο και η Κορίνα τίποτε! Δεν ήταν καλά η καημένη. Σαν την παλαβή!»

 

ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!

Νομίζω αυτή η συζήτηση επαναλήφθηκε είκοσι φορές σε διάστημα ενός τετάρτου! Λατρεύω τη γιαγιά μου! Ακόμα και τώρα με αλτσχάιμερ είναι απολαυστική! Πέρασα ένα μεσημέρι να γελώ με σπασμούς. «Η Κορίνα η παλαβωμένη!»

Δεν υπάρχουν σχόλια: