Έχω τόσα νεύρα!
Να ξεκληρίζεται τόσο δραματικά, τόσο άδικα και τόσο
απότομα μια ολόκληρη οικογένεια και να πρέπει να υποστείς στο τέλος της είδησης
σχόλια ανώνυμων αναγνωστών που έχουν άποψη για τα πάντα: Από το αν ο δράστης
είχε ψυχολογικά, από το αν η σύζυγος «ήταν φάουσα και έφερνε συχνά τον άντρα της
στο αμήν», από το αν η ΕΦ νομιμοποιείται να παρέχει όπλα σε εφέδρους, από το αν
έπρεπε ο μακελάρης να μπει στη βουλή να καθαρίσει βουλευτές, για τα πάντα. Ο
κόσμος δεν μπορεί απλά να σκάσει και να σεβαστεί την τραγικότητα της στιγμής.
Πρέπει να εκφέρει άποψη και να αποδώσει δικαιοσύνη επί παντός επιστητού και
υπευθύνου.
Αυτά είναι τα κακά του ίντερνετ, φίλε μου. Το ότι δηλαδή
δικαιούται ο καθένας κι από μια σύνδεση σ’ αυτό. Δεν υπάρχουν κριτήρια. Να
υπήρχε, ας πούμε ένα είδος IQ test στο οποίο βάσει της
βαθμολογίας σου να εξαρτιόταν και το αν δικαιούσαι σύνδεση στο ίντερνετ.
Στην πραγματική ζωή είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα. Πας ας
πούμε στο καφενείο, λέει ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του, γουρλώνεις
εξίσου τα μάτια μ’ αυτά που ακούς, αλλά υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά. Μπορείς
να δεις ποιος τα λέει. Και μπορείς να συγκόψεις από ολόκληρο το σύνολο του
ανθρώπου, τόσο εμφανισιακά, όσο και πνευματικά πόση βαρύτητα έχει η μαλακία που
εκφράζει. Διότι τα επιχειρήματα έχουν εκλείψει (όχι πως τα διαθέταμε και ποτέ σ’
αυτή τη χώρα) και ο κόσμος εκφράζεται μόνο με το ένστικτο και σε επίπεδο
κερκίδας.
Ακούς τη μαλακία μες το πλήθος, γυρίζεις να δεις ποιος
την είπε, σκέφτεσαι «καλός μαλάκας φαίνεται και του λόγου του», δεν δίνεις
περισσότερη σημασία. Στο ίντερνετ, όμως, δεν μπορείς να ξέρεις πόσο σοβαρά να
πάρεις αυτό που διαβάζεις. Πρώτον γιατί η έκφραση του μέσου Κύπριου σχολιαστή
δεν έχει δομή, αρχή, μέση, τέλος, (τη δε ορθογραφία δεν την συζητώ καν), και
δεύτερον γιατί δεν μπορείς να καταλάβεις πότε αστειεύεται και πότε σοβαρομιλά.
Και καταλήγεις να εκνευρίζεσαι.
Τις προάλλες στο Facebook μία παλιά μου
συμμαθήτρια, που σημείωσε ότι έμεινε δυο φορές στην ίδια τάξη και έχει
διαγνωσμένο πρόβλημα στον εγκέφαλο, έγραψε μία τεράστια προσβολή στον τοίχο μου.
Πολλοί με ρώτησαν αργότερα γιατί δεν μπήκα στον κόπο να τη βάλω στη θέση της.
Πολύ απλά, διότι γνωρίζω το ποιόν του ανθρώπου που το έγραψε. Και όχι μόνο δεν
εκνευρίστηκα από τη χοντράδα της, αλλά δεδομένου ότι προερχόταν από τη
συγκεκριμένη, την βρήκα και χαριτωμένη. Της έκανα και like.
Αυτό όμως δεν συμβαίνει με τα υπόλοιπα φόρα. Ο καθένας
έχει από ένα πληκτρολόγιο και θερίζει ό, τι βρει μπροστά του. Και όσοι από εμάς
δεν έχουμε αναπτύξει άμυνες απέναντι στα τρολς, εκνευριζόμαστε. Δικό μας είναι
το πρόβλημα στην τελική, το ξέρω. Και για όσο δεν υπάρχει εμβόλιο, να το
βάζουμε να ησυχάζουμε, πρέπει να βρεθεί άλλος τρόπος, ρε παιδί μου, να μπορούμε
να μάθουμε ποιος κρύβεται πίσω από τη μαλακία που γράφεται. Όχι για να τον
τιμωρήσουμε, ή να του κόψουμε το δικαίωμα της έκφρασης, βεβαίως, βεβαίως, αλλά
για να ξέρουμε ποιος μας τρώει την ώρα μας, και αν αξίζει τον κόπο να δώσουμε πάνω από ενα δευτερόλεπτο σημασία.
7 σχόλια:
Αυτό που νομίζω ότι όλοι πρέπει να καταλάβουμε δεν είναι για το επιπεδο του καθένος ξεχωριστά, αλλά για το επιπεδό του τόπου που ζούμε. Όλα ξεκινούν απο εκεί. Όποτε φίλε μην λαμβάνεις υπόψην τις μπόλικες μαλακίες που ακούς ή τουλάχιστον μην επιτρέπεις του εαυτού σου να εκνευρίζεσαι!
Ο καθένας έχει το δικαίωμα έκφρασης και μπορεί να λέει ελεύθερα την άποψη του. Συμφωνώ. Στο φέϊσμπουκ και στο τουίτερ ας λέει ο καθένας ό,τι νομίζει. Στα ειδησεογραφικά σάϊτ και στα σάϊτ των εφημερίδων δεν κατάλαβα για ποιό ακριβώς λόγο δεν έχουν απενεργοποιήσει τα σχόλια οι διαχειριστές για μια τέτοιου είδους τραγωδία!
Για ποιό λόγο ρε άχρηστοι δημοσιεύετε την είδηση και αφήνετε τον κάθε άσχετο να λέει το μακρύ του και το κοντό του και δη με τον τρόπο που το λέει; Νησάφι! Σεβαστείτε την τραγικότητα της είδησης, σεβαστείτε το γεγονός ότι ξεκληρήστηκε μια ολόκληρη οικογένειας, στην τελική, σεβαστείτε εκείνους τους δύσμοιρους γονείς του θύματος και του θύτη.
Βρήκε ο άλλος το πρόβλημα ότι είναι το γεγονός ότι οι έφεδροι κρατούν όπλα και βρήκε και ότι η λύση είναι να τα αποσύρουμε. Λες και δε θα μπορούσε να τους σκοτώσει με κυνηγετικό! Λες και δε θα μπορούσε να τους σκοτώσει με μαχαίρι! Λες και δε θα μπορούσε να τους χτυπήσει με το αυτοκίνητο και να τους σκοτώσει! Η μήπως να αποσύρουμε και τα αυτοκίνητα και τα μαχαιροπήρουνα καλού-κακού;
Δε θέλω να πω οτιδήποτε άλλο, είμαι ακόμα σοκαρισμένος με την είδηση, ειδικά όταν κατάλαβα ότι την κοπέλα την ήξερα από το σχολείο (αν είναι αυτή που κατάλαβα με βάση και τα ονόματα που δημοσιεύτηκαν).
Ντροπή στον κάθε άσχετο που δεν έχει ούτε ιερό ούτε όσιο και που δεν μπορεί να σεβαστεί αν μη τι άλλο τους νεκρούς. Ντροπή και σ' αυτούς που μπορούν να περιορίσουν τα "τρολς" αλλά είναι πολύ απασχολημένοι με την "αποκλειστική πληροφορία" και το "αποκλειστικό πλάνο" για να το κάνουν...
Έχω εξοργιστεί ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Ήθελα να το γράψω, αλλά δεν έχω τη δύναμη.
Και έχει απο χθες, που δεν μπορώ να σταματήσω να σκέφτομαι πόσο τρόμο βίωσαν τα δυο παιδιά.
Πολύ σωστός ο Αντί-χριστος και πολύ σωστός και ο Ινβίκτους. Δυστυχώς αυτή είναι η κοινωνία που ζούμε. Ούτε ιερό ούτε όσιο.
Δεν έχω facebook και μπορεί να ακουστεί και άσχετο το σχόλιο μου, αλλά διάβασα στο ίντερνετ ότι το facebook είχε διακοπή για δέκα λεπτά παγκοσμίως (αλήθεια είναι;) κι έγινε πανικός, επειδή δεν μπορούσε ο καθένας -για δέκα λεπτά!!- να βγει και να γράψει τον πόνο του... Το μόνο που με "παρηγόρησε" ήταν πως ήταν παγκόσμιο φαινόμενο η δυσανασχέτηση παύλα υστερία, των απανταχού συνδρομητών...
Σχολιάζω «επώνυμα» κι ελπίζω ότι αυτό δεν είναι πρόβλημα.
Διαφωνώ με την οπτική γωνιά που θέτεις το θέμα.
Από τη στιγμή που δίνεται «το βήμα» μέσω της ελευθερίας του να υπάρχει η δυνατότητα σε οποιονδήποτε να σχολιάσει σε ένα επίσημο ιστότοπο γιατί να μην το κάνει; Θα πρέπει να λογοκρίνουμε απόψεις, διαθέσεις, αντιλήψεις ή έστω χαζομάρα και μαύρο χιούμορ; Ας μην υπήρχε η δυνατότητα σε επίσημη σελίδα. Δίκαια και ξεκάθαρα. Επειδή ο αναγνώστης όταν θα μπει στη σελίδα θέλει έγκυρη πληροφόρηση. Αν ήθελε να χαζολογήσει θα πήγαινε κάπου αλλού. Οπόταν πια η αναγκαιότητα των σχολίων του όποιουδήποτε σε ένα επίσημο ιστότοπο;
Κάθε χώρος στο διαδίκτυο έχει τη μορφή του και τους κανόνες του. Στο blogging υπάρχει ο μετριασμός σχολίων, στο facebook κάνουμε φίλους όσους επιλέξουμε, σε επίσημες σελίδες για να πληροφορηθούμε, στον καφενέ πάμε και ξέρουμε ότι όσα ακουστούν είναι κουβέντες του καφενέ.
Προς τι λοιπόν ο εκνευρισμός για τον μη σεβασμό ή για τις χαζομάρες που θα γράψει ο καθένας;
Και δεν πιστεύω ότι θα πρέπει να «καλουπώσουμε» τις αντιδράσεις όποιουδήποτε σε όποια είδηση. Ναι, το συμβάν είναι τραγικό. Αλλά αυτή τη στιγμή είμαστε όλοι στις δουλειές μας ή στα σπίτια μας ή στις διακοπές μας. Ακούμε μια είδηση ( που ουσιαστικά δεν μας αφορά άμεσα ) λυπόμαστε για λίγο και συνεχίζουμε. Επειδή δεν είπαμε «βλακεία» ( που ίσως την σκεφτήκαμε ) είμαστε καλύτεροι;
Ρε είσαι μες στο νου μου!
Χτες είπα τον πόνο μου (φυσικά) στο τουίτερ, αλλά επειδή έβλεπα τα περιπολικά και άλλα αυτοκίνητα της αστυνομίας να περνούν από εδώ που είμαι, μπήκα να δω τι μπορεί να έγινε. Και απλά όπως είπα, αναγουλιάστηκα με τα σχόλια. ΕΝΑ διάβασα, και ήταν αρκετό.
Το έχω κόψει, έχω σταματήσει να διαβάζω σχόλια εκεί εδώ και 2 χρόνια, αλλά κατά λάθος το είδα και το διάβασα.
Όπως τα λες είναι. Δεν φτάνει που από συνοχή είναι χειρότερα κι από ποστ/σκέψεις Moonlight, η ορθογραφία κάμνει με να κλαίω, τζαι το περεχόμενο από εκεί και πέρα. Και σκεφτόμουν πάλι αυτό που λες. Ότι αν ήμασταν κάπου και είχα τον άλλο μπροστά μου, πιθανόν να τον είχα ήδη κάνει μπλοκ στο μυαλό μου μετά από άλλες συμπεριφορές που πιθανόν να παρατηρούσα. Αλλά όχι, τζειαμέ πρέπει να βλέπεις, να διαβάζεις, και να τρώεσαι με τα ρούχα σου μετά.
Αλλά έτσι είναι πάντα. Δικό μας πρόβλημα, σαφώς, αλλά τα γέρημα, ΓΙΑΤΙ έχουν την ανάγκη να φκουν να σχολιάσουν τα πάντα, ΕΤΣΙ;
Δημοσίευση σχολίου