Σάββατο, Δεκεμβρίου 07, 2013

Πόσο Δίκαιο Ήταν;

Πάει και το «Μικροαστικό Δίκαιο».

Έριξε αυλαία χθες βράδυ.

Σας είχα προειδοποιήσει ότι θα ήταν «κάτι διαφορετικό». Παρόλο που σας προετοίμασα ψυχολογικά, δεν ήσασταν λίγοι αυτοί που με ευγενικό τρόπο μου υποδείξατε ότι θέλατε κάτι πιο λαϊκό και απλοϊκό από τον Παύλο Μάτεσι. Μου είπατε «να βρεθούμε να σας εξηγήσω το νόημα», μου είπατε ότι «σας φλόμωσα στην κουλτούρα», «ότι απαιτείται πολλή παιδεία για τέτοια έργα», «ότι παραλίγο να πάθετε κατάθλιψη με το νόημά του» και άλλα τα οποία αντιλαμβάνομαι και εκτιμώ. Ακούσαμε βέβαια και διθυράμβους, ότι δηλαδή «ανεβήκαμε κατηγορία», ότι ωριμάσαμε, ότι ξεφύγαμε από τις ευκολίες μας, μέχρι που κάποιος μας ζήτησε να του στείλουμε το κείμενο να το διαβάσει γιατί το λάτρεψε. Όπως βλέπεις, οι κριτικές ήταν ή του ύψους ή του βάθους.

Κατανοώ πλήρως γιατί προτιμάς να με βλέπεις να υποδύομαι τον Φανφάρα και να απαγγέλλω τα κοράκια ή τον βλάχο στους ‘Συμπέθερους απ’ τα Τίρανα’. Δεν υπονοώ πως είσαι χαμηλού επιπέδου και πως στερείσαι κουλτούρας. Αλλά αντιλαμβάνομαι τις προσδοκίες σου. Δεδομένου του κοινού μας, που αποτελείται καθαρά από φίλους, συγγενείς και συναδέλφους, ουδεμία προσδοκία και διάθεση έχει να του ανορθώσω το πολιτιστικό επίπεδο, εγώ που μαζί με άλλους 10 ερασιτέχνες κάνουμε απλά το κέφι μας. Αυτό είναι χρέος των επαγγελματιών. Από εμάς περιμένουν κάτι πιο εύπεπτο, να περάσει ευχάριστα η ώρα τους, να χαλαρώσουν. Και συμφωνώ. Ούτε εγώ έχω κέφια να τσαλακώνομαι περαιτέρω σε ρόλους που δεν μου πάνε, πόσο μάλλον να ανεβάσω το πολιτιστικό επίπεδο της χώρας, που όλοι γνωρίζουμε πού κυμαίνεται και πως δεν ανορθώνεται ούτε με μια χούφτα βιάγκρα.

Όταν πρότεινα να ανεβάσουμε κάτι στα πρότυπα των προηγούμενων, που ήταν βασισμένα σε δοκιμασμένη και επιτυχημένη συνταγή, η σκηνοθέτιδα ούτε να το συζητήσει. Και επειδή είχα κουραστεί να τσακώνομαι προσπαθώντας να εξηγήσω το μεγαλείο του λαϊκού όταν αυτό αποδίδεται σωστά, και να φαίνομαι πάντα ο εριστικός και ο μαλάκας που δημιουργεί εντάσεις, σιώπησα. Εν πάση περιπτώσει, όλα είναι παρελθόν. Ο ΘΟΚ έκρινε ότι η παράστασή μας ήταν μέσα στις πέντε καλύτερες από τις 33 που έλαβαν μέρος στο φεστιβάλ του ερασιτεχνικού θεάτρου και μας πέρασε στην επόμενη φάση. Θα κριθούμε εκ νέου στις 19 Ιανουαρίου, ενώπιον 10μελούς κριτικής επιτροπής.

Κουράστηκα πολύ φέτος όπως προείπα, και το μόνο που κρατώ από το όλο εγχείρημα είναι τις σχέσεις που χτίστηκαν και τις ήδη υπάρχουσες που θωρακίστηκαν περεταίρω στα παρασκήνια, στα καμαρίνια, στο κουτσομπολιό, στη διαφωνία, στην ίντριγκα, στην αγωνία και την επιτυχία. Γιατί αυτή είναι η χαρά της ομαδικής δουλειάς και το μοναδικό κέρδος που αποκομίζω κάθε χρόνο από την εκάστοτε παράσταση. Για όλα τα παραπάνω ομολογώ ότι άξιζε τον κόπο.

Είχα πει ότι αυτή θα ήταν και η τελευταία μου θεατρική απόπειρα. Για να δούμε αν θα αντέξω. Για να δούμε αν θα προχωρήσω παραπέρα…


Είμαι κι εγώ πολύ περίεργος. 

16 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εν σας επρόλαβα...Καλή συνέχεια ..

Mia Petra είπε...

Αντίχριστε προχώρα,
σε θέλει όλη η χώρα!
Το είπε και ο ΘΟΚ, δεν το βλέπεις;;
Εγώ πιστεύω σε εσένα κι από μίλια μακριά! Φιλούθκια! :))

Ανώνυμος είπε...

Αντίχριστε, τα θερμά μου συγχαρητήρια για την επιτυχία της παράστασής σας! Δεν ήμουν εκεί, αλλά ενημερώθηκα για την διάκρισή σας. Όταν η προσπάθειά σας ανταμείβεται από το κοινό και τους κριτικούς, χαλάλι και ο κόπος και η κούραση και οι δυσκολίες! Πάντα τέτοια! :)

Και μερικές διορθώσεις:
1. στερείσαι κουλτούρας / πάσχεις από έλλειψη κουλτούρας
2. περαιτέρω
3. πού κυμαίνεται

Άνεργος Φιλόλογος

Anti-Christos είπε...

@Άνεργος Φιλόλογος: Αυτό το περαιτέρω δεν θα το μάθω ποτέ!

Joy Tears είπε...

Νομίζω εγώ σου είπα ότι ανεβήκατε κατηγορία; Το εννοούσα διότι πιστεύω ότι ήταν πολύ δύσκολο έργο όμως κι εγώ θα ήθελα κάτι πιο "λαικό" (δεν βρίσκω τα δυαλιτικά!!) που να γελούσαμε αβίαστα και να διασκεδάζαμε το βράδυ μας διότι αυτό μας είχατε συνηθίσει. Ήμουν ειλικρινής και ξέρω ότι δεν σε ενοχλεί!

Anti-Christos είπε...

Εννοείται ότι δεν με ενοχλεί! Πιο πολύ εκτιμώ μια ωμή κριτική, παρά τα "ήσασταν υπέροχοι", που ούτε εγώ δεν τα πιστεύω. Θα τα πούμε με καφέ.

Ανώνυμος είπε...

Είμαι σίγουρη όμως ότι εννα σκίσατε!!!Αν και σου είπα ότι μάλλον θα ερχόμουνα λόγω επέμβασης δεν τα κατάφερα so απολογούμαι!!

Anti-Christos είπε...

Περαστικά σου! Ούτε να το σκέφτεσαι! Άλλη φορά, αν υπάρξει!

Ανώνυμος είπε...

Kανόνισε να υπάρξει!!

Mademoiselle Hyde είπε...

Θα υπάρξει!!! Δεν μπορείς να στερήσεις από τον κόσμο αυτό το υποκριτικό ταλέντο!!! Και το εννοώ!!!

Ανώνυμος είπε...

η πιο επαγγελματική σας παράσταση!
και είμαι σίγουρη πως θα σε ξαναδούμε στο σανίδι γιατί έχεις το "σκουλούτζιν" μέσα σου. είσαι γεννημένος για show!!!
τα συγχαρητήρια μας και στην Brenda! απολαυστικότατη καθώς φώναζε την Αντώνα. κάρφωσε τον ρόλο στο κέντρο!

alex

Γουρουνελλα είπε...

Για μενα εισαι η χαρα του θεατη! Για σενα ηρθα! Εσενα απολαυσα! Ησουν καταπληκτικος! Το εργο απο την αλλη δεν μπορω να πω οτι το επιασα και ιδιαιτερα! Το ξερεις εξαλλου εγω και η κουλτουρα δεν εχουμε σχεσεις :-)

Neraida είπε...

Ήταν όντως κάτι διαφορετικό.
Δεν έτυχε να παρακολουθήσω ποτέ κάτι παρόμοιο.
Μας άφησε μια περίεργη αίσθηση.

Το μπράβο αξίζει στο ότι καταφέρατε να μας μεταδώσετε αυτή την αίσθηση. Σκηνοθεσία και ερμηνεία!

Δεν αξίζει τον κόπο πιστεύω να γίνεται συζήτηση αν έπρεπε να μείνετε στα ίδια ή να κάνετε κάτι διαφορετικό.

Κάθε τι έρχεται στην ώρα του και είναι όμορφο να δοκιμαζόμαστε.

Συγχαρητήρια για την διάκριση!

Ανώνυμος είπε...

εγώ φίλε δεν σε παρακολούθησα, δυστυχως εχει κατι χρονια να παρακολουθησω θεατρο αν και μου αρέσει...εχω ενα αρνητικό...ειμαι δύσκολος στο χιουμορ, δεν θα γελάσω εύκολα, παρακολούθησα αρκετά θεατρικά του ρεπα-παπαθανασίου και τολμώ να πω απαγοητευτηκα...αν θυμαμαι καλα το πρωτο που ειδα ηταν το οσα φερνει ο πελαργός...τελοσπάντον απο τις κωμωδίες που ξεχώρισα ηταν ράντου και δήμητρα παπαδημητρίου...απο την άλλη τα ψαγμένα θέατρα μου αρέσουν πολύ, δλδ φεύγεις απο το θέατρο και σκέφτεσαι ακόμα το θέατρο, ενώ οκ η κωμωδία πας, γελάς και φεύγεις, αλλά το σπουδαίο είναι να γελάσεις, όχι να γελάς για να μην κλαις τα λεφτά που έδωσες...επίσης και αυτό δεν το λέω για σένα γιατι δεν σε παρακολούθησα ποτε, η όποια σύγκριση με ελληνικά θέατρα δραματικά, με τα κυπριακά ειναι ατυχή...ο θοκ που ανέφερες σπάνια ειδα θέατρο του και να μου αρέσει, δεν φταίω κάποιον ουτε τους ηθοποιούς που πιστεύω έχουμε αρκετούς αξιολογους, τα δεδομένα μας ειναι διαφορετικά στην κύπρο...
κωνσταντινος

Dreamer είπε...

συγχαρητηρια! γιατι ομως να επρεπε να καμετε "σοβαρη" "κουλτουριαρικη" παρασταση για να σας λαβει υπ'οψην ο ΘΟΚ;
γινεται τζιε με τα Οσκαρ τουτο. Κωμωδιες, κομεντι, action films εν λαμβανονται καν υποψην.
(ναι, μολις εβαλα ΘΟΚ και ακαδημια στο ιδιο σχολιο)

Brenda είπε...

Αγαπητέ Dreamer η αλήθεια είναι ότι πρώτη φορά λάβαμε μέρος στο διαγωνισμό του ΘΟΚ (χρειαζόταν προηγούμενη πείρα 3 παραστάσεων) και γι' αυτό τώρα μας έλαβε υπόψη. Δεν έχει να κάνει με το ύφος της παράστασης.