Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 28, 2016

Σάλαμις Τουρς

Διάβαζα προ ολίγου ένα στάτους στο Φέισμπουκ για την αποψινή παράσταση της «Αντιγόνης» στο αρχαίο θέατρο της Σαλαμίνας και λίγο έλειψε να κάνω εμετό πάνω στο πληκτρολόγιο. Πραγματικά, τόσα χρόνια μετά, ακόμα δεν έχω συνηθίσει τη χαμηλή αντίληψη των συμπολιτών μου ως προς την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα και γενικότερα της κατοχής.

Υπάρχει ακόμα κόσμος, εν έτει 2016, που πιστεύει ότι μία θεατρική παράσταση είναι ικανή να φέρει κοντά τους λαούς, να διαδώσει την αγάπη, να «πάει ενάντια στα τετελεσμένα της εισβολής». Δεν λέω, από μια σκοπιά είναι γλυκό το γεγονός ότι υπάρχουν κι αυτοί οι ρομαντικοί άνθρωποι ανάμεσά μας, αλλά υπάρχει κι όριο. Γιατί και ο Γιάννης Πλούταρχος είναι ένας λαϊκός τραβαδούρος της αγάπης, ο οποίος υφίσταται στο  ελληνικό, μουσικό στερέωμα και πολύ καλώς υφίσταται, αλλά έχει κι όριο ως προς το πόσο αντέχεις να ακούς τις μαλακίες που τραγουδά.

Και δυστυχώς, η πολιτική δεν είναι Ποσειδώνιο να βγει ο άλλος να αραδιάσει τις ρομαντικές ονειρώξεις του, τα πανανθρώπινά μηνύματα του, ώστε να συγκινηθεί ο κατακτητής και να αποχωρήσει. Δηλαδή, αν αυτό ήταν το πρόβλημα μας τόσα χρόνια και δεν το ξέραμε, δηλαδή η έλλειψη κοινών πολιτιστικών εκδηλώσεων, να πάρουμε εμείς το Νόμπελ ηλιθιότητας φέτος. Και να μη φέρουμε καν ένσταση.

Θέλετε να φέρετε κοντά τους λαούς; Ένας είναι ο τρόπος: Αφήστε τις παραστασούλες και αντιμετωπίστε τους αξιοκρατικά και ισότιμα. Οι λαοί δεν έρχονται κοντά όταν η ψήφος της μιας κοινότητας μετρά όσο τρείς ψήφους της άλλης. Οι λαοί δεν έρχονται κοντά όταν η αντίληψη της διακυβέρνησης είναι εναλλάξ προεδρία, μία σου και μία μου. Μα, το είχε πει και η Άντζι (η Σαμίου): «Μία σου και μία μου θα το μετανιώσεις, με το ίδιο νόμισμα θα το πληρώσεις!» Όσο επιμένετε να διαχωρίζετε τον κόσμο σε κοινότητες και δεν τον αντιμετωπίζετε ως μονάδες, ως ισότιμες οντότητες μέσα στο κράτος, καμία λύση δεν θα ευδοκιμήσει.

Και ποιο είναι το σχιζοφρενικόν του πράγματος; Ότι αυτοί που επιμένουν και εμμένουν σε μία τέτοια ρατσιστική αντιμετώπιση του πληθυσμού της νήσου είναι οι περισσότεροι αριστερών καταβολών. Ναι, αριστεροί! Αριστεροί που διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους με κάθε ευκαιρία εναντίον του ρατσισμού. Μας κάνουν ΤΟΣΑ τα παπάρια με τον ρατσισμό, τον βλέπουν παντού, ακόμα και ανάμεσα σε ένα πράσινο λαχανικό και μια κόκκινη ντομάτα, αλλά μην τυχόν και διαφωνήσεις ως προς την πολιτική ισότητα της τουρκοκυπριακής κοινότητας έναντι της ελληνοκυπριακής. Τότε είσαι αυτόματα ρατσιστής. Το να αντιμετωπίζεις τα άνισα ως ίσα (πληθυσμιακά ομιλώντας) δεν τους περνά από το μυαλό πως ορίζεται ως η επιτομή του ρατσισμού και της ανωμαλίας.

Βλάκες, βλάκες, βλάκες παντού! Πήξαμε στους βλάκες με attitude!

Να σου πω το πιο τρανταχτό παράδειγμα, μάνα μου;

Τόσα χρόνια στην Αγγλία ως φοιτητής, διέμενα σε ένα σπίτι που ανήκε στη φοιτητική εστία με άλλα 15 άτομα: Μοιραζόμουν κουζίνα και μπάνια με μια Πορτογαλίδα, πέντε Έλληνες, μία Νιγηριανή, μία από τα νησιά Μπαρμπέιντος, έναν Ταϊλανδό, δυο Μαλαισιανούς, έναν Ουαλλό και τρεις Αγγλίδες. Ουδέποτε είχαμε ρατσιστικές συμπεριφορές από τον οποιονδήποτε. Ουδέποτε καβγαδίσαμε σχετικά με την καθαριότητα και τη διαχείριση της κουζίνας. Ουδέποτε ήρθαμε σε ρήξη σχετικά με την τήρηση του ωραρίου της κοινής ησυχίας. Γιατί; Γιατί υπακούαμε όλοι σε κοινούς νόμους. Δεν είχαν προνομιακή μεταχείριση οι του πρώτου ορόφου έναντι αυτών του ισογείου. Δεν δικαιούνταν οι μεν να αφήνουν άπλυτα στον νεροχύτη έναντι των δε. Πληρώναμε όλοι το ίδιο νοίκι. Ήμασταν όλοι διαφορετικοί και όμως ίσοι ως προς το σύνολο. Αυτό γιατί δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην Κύπρο;

Γιατί μια τόσο αυτονόητη, λειτουργική και δημοκρατική συμβίωση δεν μπορεί γίνει ο ακρογωνιαίος λίθος μίας νέας Κυπριακής Δημοκρατίας;

Άμα σου πω το προφανές, ότι δηλαδή δεν θα το επιτρέψει η Τουρκία, θα είμαι πάλι λυσοφοβικός; Ρατσιστής; Θα είμαι εναντίον της λύσης; Και εσύ θα είσαι, τι; Ξέρουμε τι είσαι. Σε αφήνω να το πεις μόνος σου.

Πήγαινε να δεις την Αντιγόνη απόψε στη Σαλαμίνα αφού τόσο λύσσαξες. Πήγαινε, πρόκειται για μια μετριότατη παράσταση. Την είχα δει στη Σχολή Τυφλών τις προάλλες και ενώ έχει μερικά έξυπνα σκηνοθετικά ευρήματα, εντούτοις δεν αντέχεται από ένα σημείο κι έπειτα. Πήγαινε όμως, αν πιστεύεις ότι αυτή η Αντιγόνη θα συμβάλει αύριο στο να εφαρμοστούν οι κανόνες που ανέφερα πιο πάνω. Πήγαινε αν πιστεύεις ότι ο Ερντογάν θα συγκινηθεί από την αθρόα προσέλευση και θα πάρει τα στρατεύματα του και θα φύγει μεθαύριον.


Αν σε περίπτωση λύσης βρεθείς πολίτης δεύτερης κατηγορίας μέσα στην ίδια σου την πατρίδα, μην τυχόν και βρεθείς προ εκπλήξεως. Μην τυχόν και μου κλαφτείς. Γιατί θα πέσει φάπα. Και είπαμε, μπορεί η Τουρκία να είναι ο εχθρός, αλλά η βλακεία των Κυπραίων ήταν ανέκαθεν η πηγή όλων των προβλημάτων μας. Και από δαύτη, δεν προβλέπω να γλιτώνουμε. 

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ακριβώς. Επειδή είσασταν σύνολο 6 έλληνες δεν σήμαινε οτι θα είχατε παραπάνω δικαιώματα στην κουζίνα παρά οι υπόλοιποι.. Συ είπας.

Anti-Christos είπε...

Ήταν θέμα χρόνου να πεταχτεί μαλάκας που δεν καταλαβαίνει ανάγνωση κειμένου. Πού ακριβώς είδες την Ε/Κ να ζητά περισσότερα δικαιώματα από όσα της αναλογούν ρε ζόππο; Το αντίθετο συμβαίνει.

Woofis είπε...

Ξέρεις Anti-Christos ο μόνος λόγος που θα μπω στον κόπον να σχολιάσω την "κολλημένη" σου ανάρτηση είναι καθαρά διότι θκιαβάζουν σε τζι'άλλοι τζιαι πρέπει να βλέπουν απαντήσεις σε όσα σούρνεις κατά τζιαιρούς.
Νομίζω μια εξόχως αρμόζουσα απάντηση έρκεται μέσα που έναν άρθρον του Κώστα Κωνσταντίνου που απαντά πολλά νηφάλια στους ισχυρισμούς σου ότι όποιος πάει να δει να την "Αντιγόνη" δέχεται όσα του προσάπτεις:

http://politis.com.cy/article/outi-sinechthin-alla-simfilin-efin-

"Αυτό με το οποίο έχω πρόβλημα είναι επίσης η μαύρη προπαγάνδα, τα ψέματα και η εμετική, η φασίζουσα προσπάθεια να παρουσιαστούν οι διοργανωτές μιας πολιτιστικής εκδήλωσης η οποία φέρνει πίσω τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, τον παγκόσμιο πολιτισμό σε έναν τέτοιο χώρο, ως μειοδότες ή ανόητοι και δεν ξέρω και τι άλλο.
Η αλητεία είναι που με ενοχλεί και με προσβάλλει. Και με λυπεί αφάνταστα που μπροστά στην επανάληψη της χυδαίας πολεμικής ενάντια σ’ αυτούς τους ανθρώπους η κυβέρνηση δεν βγαίνει δυναμικά και ξεκάθαρα να προασπιστεί τα αυτονόητα. Ούτε καν αυτή η αριστερή αντιπολίτευση.
Το ενορχηστρωμένο σκηνικό που είδαμε να ξαναστήνεται τις τελευταίες μέρες στα ΜΜΕ δεν διαφέρει στη λογική από όλα τα παρόμοια που προηγήθηκαν. Ακόμα και από τα όσα καταμαρτυρούν εκείνοι που βίωσαν τις ύβρεις και τους προπηλακισμούς στην πρώτη, πριν από πάρα πολλά χρόνια, προσπάθεια των Ε/Κ και Τ/Κ ανθρώπων του θεάτρου να συζητήσουν μαζί τα της τέχνης τους.
Για την ακρίβεια, κάποιοι από εκείνους τους τραμπούκους εκείνης της νύχτας είναι που καθοδηγούν και σήμερα τον όχλο των… μετρητών του πατριωτισμού των άλλων, μαζί και τις επιθέσεις σε όσους πάνε να παίξουν στη Σαλαμίνα.
Είναι η ίδια θλιβερή παρέα η οποία έφτασε μέχρι και την Ελλάδα και μέλη της οποίας, στην προσπάθειά τους να ματαιώσουν την παράσταση και την εδώ κάθοδο των Ελλήνων συντελεστών, τους έλεγαν ότι θα τους κάνουν λέει… σωματικό έλεγχο ή ότι θα παίζουν υπό τη σκιά πολυβόλων!
Είναι η ίδια ομάδα ελλειμματικών η οποία προσπάθησε με χίλιους τρόπους, όταν οι ηθοποιοί και οι άλλοι συντελεστές έμαθαν πια την αλήθεια και πείσθηκαν, να χρησιμοποιήσει πολιτικές πιέσεις στην Αθήνα για να ματαιωθεί το εγχείρημα, χωρίς πάλι να τα καταφέρει.
Και η οποία τότε επένδυσε ξανά σ’ αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα: Τον στιγματισμό των συντελεστών, την πρόστυχη διαπόμπευσή τους μέσω ακόμη και σκίτσων, την προσπάθεια να τους εκθέσει στον φανατισμό αλλά και στην απαξίωση γιατί δεν περνούν, κατά την άποψή της πάντα, τον πήχη του υψηλού της πατριωτικού φρονήματος ή τον αντίστοιχο πήχη της… ελληνόψυχης διανόησής της, τάχα.
Ξέρετε όμως, ο πολιτισμός τη σκατοψυχιά δεν τη συνάντησε ποτέ. Άλλο είναι να διαφωνείς και άλλο να φτάνεις στο σημείο να διασύρεις ανθρώπους επειδή έχεις μια άλλη άποψη η οποία δεν αγγίζει καν το θέατρο, αλλά είναι ξεκάθαρα πολιτική. Και έχει να κάνει με τη δική σου χρόνια και σταθερή αλλεργία στην επαφή με την άλλη κοινότητα, με τις δικές σου φοβίες, τον δικό σου ρατσισμό στο τέλος της μέρας, έστω κι αν δεν καταλαβαίνεις (;) ότι τέτοιος είναι.
Όλα αυτά που δεν σε αφήνουν να σκεφτείς πως δεν είναι συμβιβασμός με την κατοχή το να ακούγεται ο Σοφοκλής στα ελληνικά στο αρχαίο θέατρο της Σαλαμίνας, αλλά για αυτούς που το κάνουν είναι ακριβώς το αντίθετο."

Ξεκόλλα νάκκον ρε Anti-christos, είσαι τζιαι "θεατράνθρωπος" τα γέρημα. Εννά ανέμενεν κάποιος να είσαι στοιχειωδώς προοδευτικός, παρά τες εθνικιστικές σου αντιλήψεις.Άσε που εννά ακουστεί η ελληνική γλώσσα τζιαι θα προβληθεί ο ελληνικός πολιτισμός σε έναν σιωπηλόν τζιαι κατεχόμενον θέατρον. Έπρεπεν να "σπαρκώνεις" που κάτι τέθκοια, οϊ να "φιτιλιάζεσαι".

Anti-Christos είπε...

Το ότι μου κάμνεις quote την άποψη του Κώστα Κωνσταντίνου η οποία είναι πιο φανατισμένη κι από τους "φανατισμένους" που κατηγορεί, και ο οποίος επί της ουσίας -αλλά και γενικότερα- προσεγγίζει τα θέματα με τα οποία παθιάζεται με την ίδια "σκατοψυχιά" που κατηγορεί τους άλλους, αλλά από την απέναντι όχθη αυτή του Ρομπέν των Δασών, να το πάρω για επιχείρημα; Αφού κι αυτός δεν παραθέτει κανένα νομικό επιχείρημα. Τη γνώμη του λέει, η οποία κατ' εμέ, ελλείψει νομικού ερείσματος δεν σημαίνει τίποτα. Απλά μια γνώμη παραπάνω από έναν φανατισμένον της λύσης. Δηλαδή τίποτε. Είτε είσαι φανατικά υπέρ, είτε φανατικά κατά, είσαι λάθος. Τι να συζητήσουμε για τον Κωνσταντίνου;!

Το να ακουστεί η ελληνική γλώσσα σε ένα αρχαίο θέατρο που χτίστηκε από Έλληνες είναι το αυτονόητο Woofi. Συμφωνώ και επαυξάνω. Αλλά το να νομίζεις ότι έτσι "ανέκοψες τα τετελεσμένα" ότι "έφερες κοντά τους δυο λαούς" να νομίζεις ότι μέσα από μια παράσταση θα χτιστεί ένα σίγουρο, δίκαιο και πολλά υποσχόμενο μέλλον είναι αφελές ως βλακώδες.

Brenda είπε...

1. Προς ανώνυμο: ο αόριστος του είστε είναι ήσαστε. Πρώτα μαθαίνουμε να γράφουμε και μετά αμολούμε αρχαίες ρήσεις.

2. Γούφι γιε μου αναφέρεσαι σε αρθρογράφο εφημερίδας με πρωτοσέλιδο:"Ξεχείλισε η Σαλαμίνα σε πείσμα της κινδυνολογίας και της πολεμικής". Πιο καθοδηγούμενος πεθαίνεις.

3. Εγώ που το είδα και έφριξα, είπα όποιος πήγε καλά να πάθει ήταν άθλια παράσταση χαχα!

Woofis είπε...

Ο Κωνσταντίνου γενικά εν militant σε διάφορα θέματα, έχω πλακωθεί μαζίν του ουκ ολίγες φορές αλλά αρχίζει το άρθρον του γράφοντας για σεβασμόν της αντίθετης άποψης, οπότε το συγκεκριμένον άρθρον εν μπορείς να το χαρακτηρίσεις "φανατικόν". Τέσπα, ο καθένας ότι πιάσει που το τι θκιαβάζει.Εν εθκιάβασα πουθενα ότι οι διοργανωτές της παράστασης επιδιώκουν να "χτιστεί ένα σίγουρο, δίκαιο και πολλά υποσχόμενο μέλλον" μόνον που μιαν παράστασην.Εν έναν λιθαράκιν, μη πολιτικόν, στο να συνυπάρξουν για λλίον σε έναν ιστορικόν χώρον αθρώποι των θκιό κοινοτήτων.
Αφού το εγύρισες στο "νομικόν" επίπεδον (που το καλλιτεχνικόν) τζιαι αφού θεωρείς ότι "νομικά" η ΔΔΟ εν "ρατσιστική", χωρίς να είμαι εγώ ειδικός επί νομικών θεμάτων πρέπει να σου επισημάνω ότι τζιαι στο σύνταγμαν του '60 (που πάμπολλοι θιασώτες της άρνησης θεωρούν "ευλογίαν", συμπεριλαμβανομένου του μακαρίτη Τάσσου Παπαδόπουλου) οι Τ/Κ δεν ήταν "μειονότητα" ή "μειοψηφία" αλλά "κοινότητα" τζιαι συστήνω σου να ψάξεις τι σημαίνει νομικά κάτι τέθκοιον. Τωρά αν θεωρείς ότι οι Τ/Κ εν πελλοί τζιαι θα δεχτούν να υποβιβαστούν σε στάτους "μειονότητας", ειδικά όταν έχουν την Τουρκίαν που πίσω τους, εγώ πάω πάσο.
Πέραν τούτου, βάλλω σου κάτι που έγραψα στο fb εις απάντησην ακριβώς τούτης της καραμέλας περί "ρατσιστικής λύσης" που πιπιλάτε όσοι καταδικάζετε την συμφωνίαν ΔΔΟ χωρίς καν να έshιει διαμορφωθεί:

"Επειδή πολλοί εκ των "λυσοφοβικών" εν θιασώτες του μόττο "η ΔΔΟ είναι ρατσιστική γιατί εννά διαχωρίζει έλληνες που τούρκους", πρέπει να πούμεν (για άλλη μια φοράν διότι πολλύς κόσμος δυστυχώς μόνον έτσι καταλάβει) ότι έτσι πράμαν η ΔΔΟ ΔΕΝ θα κάμνει. Τούτον κάμνει το το status quo έτσι τζι'αλλιώς οπότε τούτον που φοάστε συμβαίνει σας ήδη.
Αν συμφωνηθεί η ΔΔΟ θα μπορείς να κινηθείς, να ζήσεις τζιαι να δουλέψεις όπου θέλεις, σε ούλλην την Κύπρον. Απλά για τα πρώτα χρόνια, ώσπου να στρώσει η κατάσταση, ο μουχτάρης σου στο έναν κρατίδιον εννά εν τούρκος. Οξά χαρκέστε ότι τωρά που εν έλληνας, εν καλλίττερος ή shειρόττερος για την καθημερινότηταν σας; Θωρούμεν τα χαϊρκα των "δικών" μας καθημερινά.
Η ΔΔΟ, αν μας φέξει τζιαι δεχτούμεν, εννά μας ΑΝΑΓΚΑΣΕΙ να ζήσουμεν παρέαν τζιαι ανάμικτα με τους τούρκους, με μακρόχρονον αποτέλεσμαν να μεν μας κόφτει εμάς αν εν τούρτζιοι ή τζιείνους αν είμαστεν έλληνες, διότι αργά ή γλήορα θα είμαστεν ούλλοι πρώτα ΚΥΠΡΕΟΙ τζιαι μετά οτιδήποτε άλλον. Μπορεί έτσι μιαν ημέραν ένας "τουρκόφωνος" να γίνει ηγέτης του "ΕΚ κρατιδίου" τζιαι ένας ελληνόφωνος του "ΤΚ" κρατιδίου για να γουστάρετε.
Η τωρινή κατάσταση τζιαι ο μακροχρόνιος απροσδιορίστου διάρκειας ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΙ τζείνον που (τάχα) φοάστε, δηλαδή τον ρατσιστικόν διαχωρισμόν. Γιατί το φοάστε λλιόττερον το τωρινόν, it's beyond me που λεν τζιαι στα αγγλικά χωριά..."

Anti-Christos είπε...

Να τα πιάσουμε έναν - έναν μιας και σήμερα έχω αθκείασην.

1) Ο Κωνσταντίνου ξεκινά μεν με σεβασμό της αντίθετης γνώμης (για να είναι καλυμμένος) αλλά επί της ουσίας με τα όσα γράφει, ουδέν σεβασμό δείχνει με την αντίθετη άποψη. Το δε λεξιλόγιο του και το μένος με το οποίο το χρησιμοποιεί θα μπορούσε να είναι χρυσαυγίτικο. Για άνθρωπο που διακηρύσσει την αγάπη, την ισότητα κτλ καταφανώς αντιφατικό. Κάπως σαν τον Αρχιεπίσκοπο βασικά, στην πιο αριστερή του έκδοση, εξ ου και τον λατρεύει τόσο πολύ και άρθρο παρά άρθρο ασχολείται μαζί του. Όμοιος ομοίω αεί πελάζει κτλ, κτλ.

2) Το λιθαράκι της συνύπαρξης ΔΕΝ θα τεθεί μέσω μιας παράστασης. Αυτό γράφω στο post. Το λιθαράκι της συνύπαρξης μπορεί να γίνει σωστό θεμέλιο και να τεθεί σωστά μόνο αν η λύση είναι δημοκρατική και αντι-ρατσιστική.

3) Δεν το γύρισα "από το καλλιτεχνικό στο νομικό." Σε όλο μου το κείμενο γράφω εμμέσως πλην σαφώς ότι είναι γελοίο να χρησιμοποιείται μια καλλιτεχνική παράσταση ως προπέτασμα ότι όλα πάνε καλά μεταξύ των δύο πλευρών, δηλαδή της Κύπρου και της Τουρκίας (γιατί με αυτήν διαπραγματευόμαστε και αυτή είναι ο εγκέφαλος) ώστε να χρησιμοποιηθεί ως πολιτικό επίτευγμα αργότερα.

4) Το Σύνταγμα του '60, το οποίο ήταν δοτό και όχι προϊόν ελεύθερης βούλησης των νόμιμων πολιτών αυτής της χώρας, σε καμία εκτίμηση δεν το έχω και δεν με ενδιαφέρει κιόλας το τι γράφει. Αν ήταν ένα Σύνταγμα που θα το αποφασίζαμε μόνοι μας, τότε και μόνον τότε θα στο παρέθετα ως Αρχή. Επομένως, χέστηκα αν οι Τ/Κ και οι Ε/Κ ήταν κοινότητες. Πολύ κακώς ήταν κοινότητες. Θα έπρεπε να το είχατε (είχαν) εμπεδώσει άπαντες ότι εδώ ζουν Έλληνες και Τούρκοι και να προκρίνονται στα δημόσια αξιώματα ως ανεξάρτητες, αυτόνομες προσωπικότητες και όχι βάσει ράτσας. Να μια ευκαιρία να διορθωθεί αυτή η μαλακία κι όμως, πρώτοι εσείς τη διαιωνίζετε.

5) Το επιχείρημα "θωρούμεν τα χαΐρκα των δικών μας καθημερινά" είναι μια γελοιότητα που ακούω από πολλούς που συμπλέουν με την ιδεολογία σου. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο "επέλεξα ελεύθερα και ψήφισα να με κυβερνούν ανίκανοι άνθρωποι με αυτά τα χαΐρκα" και ανάμεσα στο "εψήφισα έναν Τούρκο επειδή ήταν το γυρί του με ανάλογα χαΐρκα". Δεν είναι σοβαρή πρόταση αυτή και προ πάντων δεν εφαρμόζεται πουθενά αλλού στον κόσμο.

6) Το να ζήσουμε με τους Τ/Κ δεν ήταν και δεν θα είναι ποτέ πρόβλημα αν όλοι υπόκεινται ισότιμα στους νόμους παντού και πάντοτε. Ζούμε στο 2016 και να σου θυμίζω ότι η Κύπρος είναι γεμάτη Βούλγαρους, Ρουμάνους, Άγγλους συνταξιούχους και άλλους Κοινοτικούς και πουθενά δεν είδα να δημιουργείται πρόβλημα. Να καταλάβουν και οι Τουρκοκύπριοι ότι είναι και αυτοί πολίτες της ΕΕ, έχουν διασφαλισμένα τα δικαιώματά τους και να μην ζητούν περισσότερα. Δεν ισχύουν οι συνθήκες του '60 πλέον για να συζητούμε βάσει εκείνων των δεδομένων. It goes indeed beyond me that these fucking Turks cannot accept that the community concept is so ineffective in modern democracies που λένε και στα χωρκά. Ας εξευρωπαϊστούν. Αν θέλουν.

ΥΓ: ΚυπρΑΙοι και όχι Κυπρέοι! Με άλφα ιώτα. Όπως λέμε "ΚερκυρΑΙοι", όπως λέμε "ΝοικοκυρΑΙοι" όπως λέμε "ΣερρΑΙοι", όπως λέμε "ΩρΑΙοι".

Ανώνυμος είπε...

"Επομένως, χέστηκα αν οι Τ/Κ και οι Ε/Κ ήταν κοινότητες. Πολύ κακώς ήταν κοινότητες. Θα έπρεπε να το είχατε (είχαν) εμπεδώσει άπαντες ότι εδώ ζουν Έλληνες και Τούρκοι και να προκρίνονται στα δημόσια αξιώματα ως ανεξάρτητες, αυτόνομες προσωπικότητες και όχι βάσει ράτσας."

Συμφωνώ απόλυτα. Αν με ρωτάς εμένα (που δεν με ρώτησες) επειδή το να υπάρξει ισότητα σαν άτομα ανεξάρτητα από εθνικής καταγωγής δεν το βλέπω να περνά ούτε από μας και ούτε από τους Τ/Κ, καλύτερα οι Τ/Κ να μας δώσουν την Αμμόχωστο και κάτι, να έχουν οι Τ/Κ το δικό τους κράτος και εμείς το δικό μας για να τελειώνουμε με το Κυπριακό σήριαλ.

Ανώνυμος είπε...

Ένα από τα πιο ωραία κείμενα σου.
Το ευχαριστήθηκα.

Cloudia

Ανώνυμος είπε...

Κάθε φορά που σε διαβάζω να σχολιάζεις την πολιτική επικαιρότητα σκέφτομαι πόσο ταλέντο πάει χαμένο. Τέτοια πένα δεν υπάρχει!!!! Πολλές φορές σκέφτηκα ότι θα ήθελα να γράφεις σε καθημερινή εφημερίδα, κυρίως, για να είσαι ο αντίλογος του φανατισμένου κ. Κωνσταντίνου, με τον οποίο, σε κάποια θέματα, έτυχε κάποιες φορές να συμφωνήσω. Είναι εξόφθαλμη, όμως, η μικροψυχία και η κακία του (και είμαι πολύ γενναιόδωρη μαζί του), με όσους διαφωνούν με τις απόψεις του, ιδίως στο κυπριακό. Η εμμονή του είναι τέτοια, που κάθε άλλο παρά δημοσιογραφική κάλυψη ενός θέματος μπορεί να είναι.

Ενώ θέλει να παρουσιάζεται ως ένας άνθρωπος ανώτερος, που διακηρύσσει την αγάπη και την ισότητα, που σέβεται την άλλη άποψη, που μισεί τον ρατσισμό, μέσα από όλα τα κείμενά του αποδεικνύεται ότι είναι ακριβώς η ίδια, ίσως και χειρότερη ποιότητα ανθρώπου, με εκείνους που καθυβρίζει καθημερινά μέσα από τα κείμενά του. Για εμένα δε διαφέρει σε τίποτα από τον «λατρεμένο» του Νικόλα Παπαδόπουλο, ή τον Αρχιεπίσκοπο.

Παρόλο που είναι πολύ πλούσια η Ελληνική Γλώσσα, εντούτοις, δε βρίσκω λέξεις που να εκφράζουν ακριβώς ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΛΥ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.

Σ ευχαριστώ που υπάρχεις... Εύχομαι μια μέρα να ακολουθήσεις τη δημοσιογραφία, για να αποκτήσει ποιότητα αυτό το επάγγελμα στην Κύπρο. Έχουμε μουχτήσει με τους αγράμματους ή τους φανατισμένους «δημοσιογράφους»

"Καλλιπάτειρα"

Anti-Christos είπε...

Καλλιπάτειρά μου!!! :) Σε ευχαριστώ!