Καλοκαίρι θα πει, εκτός όλων των
άλλων γνωστών κλισέ, ότι κάθομαι στη σοφίτα και ψηφιοποιώ κασέτες. Ξέρω ότι δεν
τρελαίνεστε, αλλά τα γράφω για να τα θυμάμαι κυρίως, εγώ. Βρήκα αποσπάσματα από
την επικαιρική εκπομπή «Στούντιο Ένα», εγγραφής 1992, στην οποία περιλαμβάνονται
όλα τα πιο κάτω θέματα. Ούτε με ευθυγράμμιση όλων των πλανητών του ηλιακού
συστήματος δεν θα ήταν κατορθωτό να μαζευτούν τόσα κελεπούρια μαζεμένα στο ίδιο
πρόγραμμα. Δεν ξέρω τι να σας πρώτο-δείξω!
Κατ’ αρχάς ένα γκάλοπ για τα
ζώδια. Είχαμε 1992 και ακόμα το θέμα ήταν άφθαρτο, ήταν ανεξερεύνητο, παρόλο
που δύο δεκαετίες προηγουμένως γινόταν χαμός με το θέμα. Κλασικά ήμαστε 20
χρόνια πίσω από τον κόσμο. Οι πολίτες ερωτούνται κατά πόσον πιστεύουν στην
αστρολογία. Πολλοί νομίζουν ότι ερωτούνται για την αστρονομία! Καλά πήγε κι
αυτό. Φινάλε με τον κύριο στο τέλος που απαντά ότι «αυτά είναι για αφελείς
γυναίκες», ξεκαθαρίζοντας πως «δεν υπάρχουν αφελείς άντρες!» Να δούμε ποια θα
τον χώρισε επειδή «δεν ταίριαζαν τα ζώδιά τους!»
Στη συνέχεια, το στούντιο
πλημμυρίζει με… πουλιά! «Θα σας δείξουμε πώς να περιποιηθείτε τα πουλιά που
έχετε σπίτι σας» λέει η παρουσιάστρια. Εννοεί μελωδικά πουλιά, από ό, τι έμαθα
μέσω της παρουσίασης, όπου «μελωδικά» βλέπε παπαγάλους, αηδόνια, καναρίνια και
τα λοιπά, και τα λοιπά. «Μελωδικά» επειδή προφανώς τιτιβίζουν, σκεφτείτε πώς θα
τα ονόμαζαν αν όντως τραγουδούσαν την ενάτη του Μπετόβεν. Στο στούντιο φιλοξενήθηκε
ο Πρόεδρος «Συνδέσμου Φίλων Μελωδικών Πουλιών Κύπρου». Το ότι υπήρξε αυτός ο
Σύνδεσμος εμένα με ξεπερνά! Αλλά δεν μπορώ να πω ότι αυτό με απέτρεψε από το να
παρακολουθήσω το θέμα χαμογελώντας. Ο Πρόεδρος έδωσε συμβουλές για το πώς να
διατηρήσουμε τα πουλιά ζωντανά κατά τη διάρκεια της ζέστης. Αναφέρεται σε
θερμοκρασίες 1992 φυσικά, γιατί εν έτει 2021, όχι μελωδικό πουλί, ούτε καν το
δικό μας δεν μπορεί να παραμείνει ζωντανό στους 45 βαθμούς κελσίου. Λατρεύω την
Κύπρο του τότε και τις έγνοιες της!
Εδώ να δεις έγνοιες! Το ΡΙΚ
προβαίνει σε καταγγελίες εναντίον του ΑΝΤ1 Ελλάδος, ο οποίος εντελώς
δικτατορικά διακόπτει τη συνεργασία του με το Ίδρυμα και αναιρεί τη συμφωνία
παροχής επεισοδίων της επιτυχημένης σειράς του Ν. Φώσκολου, η «Λάμψη» αφήνοντας
ξεκρέμαστους τους Κύπριους τηλεθεατές. Πάπαλα η Βίρνα Δράκου, πάπαλα και η
Σελήνη! Ο λόγος ήταν ασαφής, μα επρόκειτο για κοινό μυστικό ότι με την κάθοδο
του ΑΝΤ1 Ελλάδος στην Κύπρο και τη δημιουργία του κυπριακού παραρτήματος, η
σειρά θα μεταδίδονταν από την αρχή από τον ΑΝΤ1 Κύπρου. Οι του ΡΙΚ ας βολεύοσαστε
με τις «Ιστορίες του Χωρκού». Γελάω όμως που το θέμα έπρεπε να διασαφηνιστεί
στον αέρα μέσω του τηλεμαγκαζίνο της εποχής. «Δεν μας στέλνουν επεισόδια, ούτε μας
εξηγούν γιατί αθετούν τη συμφωνία!» Θα σας δείξω εγώ, θα δείτε τι θα πάθετε. Το
αγαπημένο ΡΙΚ πέθανε όταν ήρθε στην Κύπρο ο ΑΝΤ1 κατά τη γνώμη μου. Ό,τι
ζήσαμε, ζήσαμε μέχρι το 1992.
Για το τέλος σας αφήνω το «Αποχετευτικό
της Λεμεσού», κατά το… «Αποχετευτικό του Βυζαντίου». Το οποίο έργο για να
τελειώσει (να τέλειωσε άραγε;), έπρεπε να ταλαιπωρηθεί όλη η πόλη. Δείτε
πρόσωπα έξαλλα με τους σκαμμένους δρόμους. Συμμεριστείτε το μένος τους.
Αναβιώστε την αισθητική και την αθωότητα της εποχής. Αν και το 1992 το
αισθάνομαι σαν χθες, πέρασαν και 30 χρόνια έκτοτε. Δείτε πώς ήταν η Λεμεσός πριν
γίνει Ντουμπάι, δείτε πώς ήταν ο μέσος Κύπριος πριν γίνει ξόανο.
Ευχαριστώ, τα βίντεο τούτα είναι χρυσάφι, τα βλέπω όλα. Ειδικά το ρεπορτάζ για το αποχετευτικό Λεμεσού είναι υπέροχο. Μπορεί να είναι αυθαίρετα τα συμπεράσματα από ένα μικρό ρεπορτάζ, αλλά παρατηρώ μια ηρεμία ωσάν να είναι ο χρόνος ατέλειωτος, μια πιο ακομπλεξάριστη κυπριακή διάλεκτο πριν το "Βουράτε γειτόνοι" τα ισοπεδώσει όλα και μια ευγένεια που ψάχνεις σήμερα με το φανάρι.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Astronaftis: Συμφωνούμε απόλυτα. Μου προξενεί τεράστια και θετική εντύπωση ότι όλοι οι πολίτες ήξεραν να μιλούν σωστά και στρωτά Ελληνικά, να στήνονται σωστά απέναντι στη δημοσιογράφο και να μην εκτίθενται με τα λεγόμενά τους, ακόμα και αν καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για απλούς ανθρώπους χωρίς ιδιαίτερη ή ανώτερη μόρφωση. Πώς καταντήσαμε έτσι σήμερα...;
ΑπάντησηΔιαγραφή