Εσύ γιατί θέλεις να λυθεί το κυπριακό;
Όταν ήμουν στρατό είχα γνωρίσει έναν Παφίτη, από ένα
χωριό χωμένο στα όρη και τα παραρά που ανάθεμα κι αν το είχα ακουστά, ο οποίος
μου είχε δηλώσει ανερυθρίαστα πως δεν επιθυμεί λύση του κυπριακού, γιατί μετά
θα μετατοπιστεί ο τουρισμός στον βορρά και θα πάει άπατη η ταβέρνα του πατέρα
του στην πλατεία του χωριού. Μάλιστα ήταν τόσο θρασύς, που επέμενε ότι η
τουρκική κατοχή ήταν ό, τι καλύτερο μπορούσε να τους συμβεί, αφού εξ αιτίας της
ουσιαστικά τοποθετήθηκε το χωριό τους στον χάρτη και έγιναν πιο πλούσιοι. Δεν
πίστευα στ’ αφτιά μου με τα επιχειρήματα του, αν και με τα χρόνια ανακάλυψα ότι
έχει κι άλλους που σκέφτονται έτσι.
Σε μια άλλη περίπτωση είχα συζήτηση με οικογενειακό φίλο,
ο οποίος ήθελε διακαώς να λυθεί το κυπριακό, γιατί ισχυριζόταν ότι θα μπορούσε
να εκμεταλλευτεί τις αμέτρητες σκάλες καλλιεργήσιμης γης που διέθετε στην
Καρπασία. «Αν μου επιστραφούν ποτέ τα χωράφια μου, θα γίνω εκατομμυριούχος, δεν
θα χρειαστεί να ξανά δουλέψω» κόμπαζε. Ανέκαθεν υπήρξε υπέρμαχος της οποιαδήποτε
λύσης ο κύριος, ανεξάρτητα από το πόσο δουλοπρεπής ή και εξευτελιστική μπορεί
να ήταν αυτή.
Παρατηρώντας γύρω σου θα δεις ότι τελικά, οι συμπολίτες μας
χωρίζονται σε αυτές τις δυο κατηγορίες στην πλειοψηφία τους. Σε αυτούς που δεν
θέλουν λύση για οικονομικούς λόγους και σε αυτούς που θέλουν λύση για
οικονομικούς λόγους.
Δεν ξέρω ποιους από τους δύο απεχθάνομαι περισσότερο.
Με απογοητεύει που ζω σε μια κοινωνία η οποία
πραγματεύεται το μέλλον της με βάση τη τσέπη της και δεν ντρέπεται να το
δηλώνει. Τώρα θα μου πεις, σε όλη την παγκόσμια ιστορία, όλοι οι πόλεμοι
γίνονταν για τη τσέπη. Ναι, και ο Τρωικός πόλεμος δεν έγινε για την Ωραία
Ελένη, για τον έλεγχο του εμπορίου έγινε. Αλλά τουλάχιστον υπήρχε ένα παραμύθι
να συγκαλύπτει την αιτία και δεν έφτανες στο σημείο να αηδιάσεις την ανθρώπινη
φύση. Υπήρχε ένα γοητευτικό παραμύθι να στρογγυλεύει τα αίσχη. Εμείς σήμερα δεν
διαθέτουμε τίποτε που να απενεχοποιεί έστω και στο ελάχιστο τη φιλαργυρία μας.
Δηλώνουμε απροκάλυπτα ότι θέλουμε λύση ή δεν θέλουμε λύση, για να διασφαλίσουμε
την όποια ευημερία μας.
Και στεναχωριέμαι, γιατί ένας ψωριάρης να βρεθεί να
μιλήσει για δίκαιη λύση, για αξιοπρέπεια, για αξίες, ιδανικά και δικαιοσύνη, τον
κοιτάζουμε με το μισό μας. Ειδικά σήμερα, που η τσέπη είναι πιο άδεια από ποτέ,
και πρέπει να γεμίσει με οποιονδήποτε τρόπο, το να μιλάς για εθνική αξιοπρέπεια
είναι ταμπού. Ναι, δεν τρώγεται η αξιοπρέπεια, και εμείς πρέπει επειγόντως να
φάμε. Αλλά βρες μου μια γαμημένη Ελένη, ρε φίλε, να μου την παρουσιάσεις ως
άλλοθι, να μην αισθάνομαι ότι περιβάλλομαι από ζώα. Βρες μου μια Ελένη να
δικαιολογεί τη στάση σου. Μην είσαι έτοιμος να διαγράψεις εγκλήματα απλά και
μόνο για να επιβιώσει η ταβέρνα του πατέρα σου, ή για να «γίνεις
εκατομμυριούχος». Πόση ωμή διαφθορά να φάω στο πιάτο; Βάλε μου τουλάχιστον λίγο
σως από πάνω, να την καταπιώ πιο εύκολα.
Θεέ μου, τι λαός. Τι λάθος!
Ιδιώτες και μικρόκοσμοι,πολλά παράλληλα σύμπαντα παρέα,κι άντε να καταλάβουν τί θα πει κοινωνία,ενότητα. Απελπισία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι όμως υπάρχει μεγάλη μερίδα Ελληνοκυπρίων που θέλει λύση για λόγους πέραν της ιδιωτικής τσέπης.
Ιδεολογικούς,ρομαντικούς,πολιτικούς λόγους,μη ξεχνάς ότι είμαστε πολλοί οι ‘αλαφροί‘ που μεγάλωσαν με τα τετράδια του ‘Δεν Ξεχνώ‘. Οι μεγαλύτεροι που γέρασαν και πραγματικά θέλουν να πάνε στο σπίτι που μεγάλωσαν,και τίποτα άλλο. Εξάλλου αν πιστευαμε όλους τους πρόσφυγες για τις χαμένες περιουσίες,η Κύπρος θα είχε το μέγεθος της Κίνας.
Αυτή η κοροϊδία της Υπόσχεσης της Δίκαιης Λύσης και του Επαναπατρισμού στα χαμένα μας εδάφη με την οποία βολεύτηκαν καρεκλοοικογένειες για δεκαετίες πρέπει να λήξει.
Δυστυχώς στο εξωτερικό μιλάνε για τουρκικό κι ελληνικό κομμάτι εδώ και χρόνια. Αν τους διορθώσεις ‘κατεχόμενο κι ελεύθερο μέρος εννοείτε‘,σε κοιτάζουν με το μισό τους. Από το ταχυδρομείο μέχρι τα αεροδρόμια και τις τράπεζες,κυβερνητικά γραφεία και μπακάλικα παντού συναντάς την ‘τουρκική κύπρο‘. Πίκρα.
Και φυσικά πώς να θυμώσεις με τους ξένους όταν στην Κύπρο πολλής κόσμος αναφέρεται στα κατεχόμενα ως ‘τούρτζικα‘ και όχι μόνο πηγαινοέρχεται καταπατώντας τα ίδια του τα ανθρώπινα δικαιώματα,θέλει και δίκαιη επιστροφή στο σπίτι του.
Και την πίττα σωστή και τον σκύλο χορτάτο. Τρέλλα.
pe mas esy chris giati theleis na lythei to kypriako. poihmatouthkia kai na apehthanesai diafores katigories xeroume, en eukola. pe mas.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω φίλε μου ότι αν ξαναδιαβάσεις το κείμενο προσεχτικά θα καταλάβεις γιατί θέλω να λυθεί το κυπριακό. Αυτό που πρέπει να σας τα γράψω κουτσιά καθαρισμένα για να βγάλετε νόημα, πόσο Α' Δημοτικού πια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να μην νομίζεις ότι αποφεύγω την απάντηση όμως, ορίστε και μια πιο όχλος-friendly προσέγγιση:
Θέλω να λυθεί το κυπριακό, γιατί η εισβολή σε ξένα εδάφη αποτελεί παραβίαση του διεθνούς δικαίου και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Θεωρώ ότι αξίζει να αποκατασταθεί η αδικία και να ζούμε σε μια χώρα όπου σέβονται τα ανθρώπινά μας δικαιώματα.
Θέλεις κι άλλο; Θέλω να λυθεί το κυπριακό για να τεθεί φραγμός στον επεκτατισμό της Τουρκίας που επιχειρεί να ελέγχει όλη τη Μεσόγειο.
Αυτοί είναι δύο βασικοί λόγοι για να ποθείς την ελευθερία σου. Όχι για το χωραφάκι σου, ούτε για το ταβερνάκι σου. Φανείτε μια φορά υπεράνω χρημάτων, μπας και καταφέρετε να γραφτείτε στην ιστορία με το κούτελο καθάριο.
(αφού βέβαια πρώτα μάθετε να γράφετε στα ελληνικά και όχι στα greeklish. Πόσο 1995, Θεέ μου!)
Αντίχριστε εν έχουμεν καλό παρελθόν στους διαλόγους μας, αλλά επειδή ένας διάλογος σε δημόσια φόρα (όπως το διαδίκτυο) εν αφορά μόνον τους συνομιλητές αλλά τζιαι όσους παρακολουθούν, θα απαντήσω όσον νηφάλια μπορώ στην απορίαν του τίτλου σου αλλά τζιαι στο τι αναφέρεις στη συνέχεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜελετώντας το κυπριακόν, ειδικά τα 10 χρόνια μετά το 2004, έχω καταλήξει στους εξής λόγους, κατά σειράν προτεραιότητας ή σημασίας όπως τους αντιλαμβάνομαι εγώ, που οι Κύπριοι θα (έπρεπεν να) θέλουν λύση του κυπριακού. Πρώτα φυσικά να αναφέρω ότι οι διαπραγματεύσεις επίλυσης του κυπριακού ΔΕΝ θα καταλήξουν στην καθαυτόν λύση, αλλά σε μια συμφωνίαν που θα δρομολογήσει την πραγματική λύση μέσα που την καθημερινότηταν όλων μας. Η όλη συζήτηση επίσης πρέπει να γίνεται θεωρώντας ότι για διάφορους λόγους, τζιαι τα θκιό μέρη θα τηρήσουν τα συμφωνηθέντα.
Οι λόγοι που θεωρώ εγώ σημαντικούς είναι:
1) Ασφάλεια: υπάρχει σήμερα μια ψευδής αίσθηση ασφάλειας, τη στιγμή που η Κύπρος είναι έναν που τα πλέον στρατικοποιημένα μέρη του κόσμου. Υπάρχει επίσης η αίσθηση ότι όταν φεύγει ένας στρατός, είναι εύκολον να επιστρέψει. Άρα ένας λόγος σημαντικός για τον κάθε κύπριον επίλυσης του κυπριακού εν η απομάκρυνση του τουρκικού στρατού τζιαι γεννικά η μείωση της παρουσίας οπλικών συστημάτων.
2) Η παρέλευση του χρόνου: εν αποδεδειγμένον ότι ο χρόνος λειτουργεί εναντίον μας, τζιαι ειδικά στην ομάδαν του πληθυσμού που εκτυπήθηκεν που την εισβολήν, δηλαδή τους πρόσφυγες. Επιλυση του κυπριακού σύντομα σημαίνει ότι ένας σημαντικός αριθμός "πραγματικών" προσφύγων θα έshιει την επιλογήν να επιστρέψει στες εστίες του.
3) Η οικονομική πτυχή (που τόσον μέμφεσαι): εν καταφανές ότι η λύση του κυπριακού, σε συνδυασμόν με την αύξησην του αισθήματος ασφάλειας που θα φέρει, θα αποτελέσει μεγάλην ένεση σε ούλλους τους τομείς της οικονομίας, αρχίζοντας που τη μείωση παράλογων δαπανών (όπως π.χ. στην άμυνα) τζιαι την δυνατότητα επενδύσεων. Αρκεί να σκεφτεί κάποιος την κατάργησην των στρατοπέδων σε φιλέτα οικόπεδα τζιαι την αξιοποίηση της νεκρής ζώνης.
4)Πολιτική επανάσταση: με λύσην του κυπριακού, η Τουρκία που ορκισμένος εχθρός, γίνεται εν δυνάμει ένας γείτονας/ εταίρος σε ούλλα τα επίπεδα. Παράλληλα, η λύση του κυπριακού ενδεχομένως να δώσει ώθηση τζιαι στν επίλυση των διαφορών Ελλάδος- Τουρκίας στο Αιγαίον τζιαι αλλού. Η δε πιο στενή σχέση Τουρκίας -Ε.Ε. με το ξεκλείδωμαν των κεφαλαίων που κρατούμεν ελαίω κυπριακού θα συνεισφέρει στο να γίνει η Τουρκία ένας πιο καλός γείτονας/ εταίρος.
4) Κοινωνική επανάσταση: η κοινωνία μας εν μια κοινωνία σε έναν καθημερινόν θέατρον του παραλόγου, με αθρώπους να γυρίζουν τον κόσμον αλλά να μεν διανοούνται να παν μερικά χιλιόμετρα παραδίπλα στες απίστευτες ομορφιές του τόπου μας. Επίσης, λόγω της παράνοιας του κυπριακού, ζούμεν μέσα στα πιο δυνατά στερεότυπα εθνικιστικής υστερίας, ενώ καλά κρατά τζιαι η ιδεολογική διαίρεση αριστερών-δεξιών, μακαριακών-γριβικών κλπ. κλπ. Η πραγματική λύση του κυπριακού θα κάμει τούτες τες παρανοϊκές καταστάσεις έναν δύσκολα πιστευτόν παρελθόν για τες επόμενες γενιές.
'Εχω τζι'άλλα αλλά ήδη είπα πολλά. Σόρυ για το μακρυνάριν.
Οι κυπραίοι εκαταλάβαμεν τι σημαίνει διζωνική δικοινωτική ομοσπονδία το 2004, και το 76% είπε όχι. Τζείνο που εν εκατάλαβα ακόμα είναι γιατί επιμένουμε να το λύσουμε με τούτη τη λύση, αφού η διζωνική δικοινωτική εν μας αρέσκει. Οξά αρέσκει μας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ σίγουρα υπάρχουν και τέτοιες απόψεις που περιγράφεις αλλά υπάρχουν και κάποιοι (ελπίζω πολλοί) "ρομαντικοί" σαν εμένα που δεν έχω να χάσω ή να κερδίσω (νομίζω δηλαδή, δεν το έψαξα ποτέ) από τη λύση ή τη μη-λύση και απλά θα ήθελα να λυθεί γιατί ελπίζω πως θα γίνει αποκατάσταση κάποιου μέρους τουλάχιστο της αδικίας και της πλήρους καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που βιώνουμε τώρα. Και δεν πιστεύω ότι υπάρχει ιδανική λύση αλλά η μη-λύση μόνο σε κανονική διχοτόμηση οδηγεί. Υπάρχουν βέβαια κι αυτοί που λένε "τζείνοι ποτζίει τζιαι εμείς ποδά"
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσε, μην προσπαθείς να πείσεις με τα (λογικά κατ' εμένα)επιχειρήματά σου. θα θεωρηθείς, είμαι σίγουρη, πολύ ρομαντικός για τα "ανθρώπινα" δεδομένα. Δυστυχώς η πλειοψηφία του κόσμου (κι όχι μόνο στην Κύπρο) αγαπούν το χρήμα και την καλοπέραση όσο τίποτε άλλο! Σιγά να μην κάτσουν να σκεφτούν για δικαιοσύνη, για ηθική, για το κοινό καλό!
ΑπάντησηΔιαγραφήpale eftaixe sou to greenglish
ΑπάντησηΔιαγραφήexehases na peis omws oti o tropos gia na lythei to kypriako, o swstos, kat'esena einai na min yparhoun ihni tourkika 'i tourkokypriaka.
kai polles parlapipes akousame apo diaforous pou ehoun tis idies apopseis san esena, alla pia lysi sas kamnei den mas eipate.
Ανώνυμε,
ΑπάντησηΔιαγραφή1) αυτό που λες είναι εντελώς αυθαίρετο δικό σου συμπέρασμα και πουθενά δεν υπαινίχτηκα κάτι τέτοιο. Έχεις πρόβλημα κατανόησης κειμένου.
2) ώστε είσαι ο ίδιος ανώνυμος με τα "greenglish" που ´εδειξε τον νου του την προηγούμενη φορά. Ε, γιατί δεν το λες ρε φίλε να μην μου τρως την ώρα μου...
Ο Παφίτης είναι μάλλον της φαντασίας σου. Αποκλείεται να σκέφτεται Κύπριος έτσι.Κι αν υπάρχει, έχει πρόβλημα στο εγκέφαλο και κακώς πήγε και στον στρατό.Αν είναι δυνατό, να τον έχουμε και..."εθνοφρουρό"(!) Ευτυχώς που γράφεις ελληνικά και όχι αγγλικά να σε διαβάζουν και οι ξένοι και να νομίζουν ότι "χαρήκαμε" για την εισβολή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαθόλου της φαντασίας μου. Ήταν ένας βλάκας από τη Δρούσια και άμα θέλεις σου γράφω και πλήρες ονοματεπώνυμο πριβέ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν είχαμε αξιοπρέπεια δεν θα ήμασταν εδώ που είμαστε...δυστηχώς. Δεν έχω ταβερνούι στην Πάφο αλλά το Ανναν δεν θα έφερνε τη λύση (εννοώντας βιώσιμη λύση). Πιο πολλά προβλήματα θα μας έφερνε παρά λύση. Χειρότερο από το Σύνταγμα μας θα ήτανε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου σου: Μάνα μου ο Ανώνυμος εν λιο κρίμαν, παρουσιάζει ένα πρόβλημα κατανόησης.
ΑΓΑΠΗΤΕ KTINO θα σε παρέπεμπα να διαβάσεις την συμφωνία της 8ης Ιουλίου, που έγινε με Τάσσο Παπαδόπουλο και Ταλατ, 2 χρονάκια μετά το δημοψήφισμα του 2006, και να δεις οτι ακόμα και ο Τάσσος, ο υπέρμαχος του ΟΧΙ, ο οποίος δεν παρελαβε κράτος για να παραδώσει κοινότητα...συμφώνησε ότι η όποια λύση θα είναι ΔΔΟ, κοινώς Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία, με ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ των δύο κοινοτήτων...αυτό το παραθέτω για να ξεκαθαρίζουμε στο συγχισμένο, και χορτασμένο απο λαϊκισμούς φτωχούλι μυαλουδάκι μας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν όντως οι Κυπραίοι εκαταλάβαν τι είναι η διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία το 2004 και δεν την θέλουν, πολύ απλά θα την απορρίψουν ξανά σε ένα επικείμεο δημοψήφισμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσε, δε, που πλέον λέγεται "λύση του κυπριακού" αντί "ελευθερία".
ΑπάντησηΔιαγραφήγνωστός μου ψήφισε ΝΑΙ γιατί θα άνοιγε ο δρόμος Πύργου-Λευκωσίας και δεν θα ήθελε 3 ώρες για να πάει.
@Sike: Μπράβο Σάικ! Και επίσης με ενοχλεί που η απελευθέρωση έγινε "επανένωση". Λες και εκόπηκε κανένα σύρμα και θα το ξανακολλήσουμε. Ανάξιος, άχρηστος λαός, να εξαφανιστεί από προσώπου γης να ησυχάσουμε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο "Ελευθερία" έγινε "λύση", το "απελευθέρωση" έγινε "επανένωση" και το "Δεν ξεχνώ και αγωνίζομαι" έγινε "Διπλωματία και Κοινό Ανακοινωθέν". Και καρτερούμεν να δούμεν χαΐριν. Και όσο περνά ο χρόνος εμείς οι "ρομαντικοί" γινόμαστε "εθνικιστές".
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητή Mademoiselle Hyde, συγνώμη που θα στο πω, θα ακουστεί λίγο άκομψο, μην το πάρεις στραβά, οι ρομαντικοι δεν είστε εθνικιστές, απλώς είστε αδιάβαστοι...το ελευθερία, η απελευθέρωση και το δεν ξεχνώ και αγωνίζομαι, ποτέ δεν είχαν πραγματικό νόημα, όταν απο το 1977 και μην σου πω και προ εισβολής, τα σχέδια που συζητιούνταν δεν είχαν να κάνουν με όλα αυτά, ακόμα και το σχέδιο ζυρίχης είχε πρόεδρο ελληνοκύπριο και αντιπρόεδρο τ/κ με δικαίωμα άσκησης βέτο...πίστεψε με είμαι εθνικόφρωνας, γεννήθηκα με αξίες και ιδανικά, και σε καμία περίπτωση όλες αυτες τις αξίες δεν ξεχνώ, ποτέ δεν πρόκειται απο το σπίτι μου να κατεβάσω την γαλανόλευκη, όμως απο το 60, πολλά χρόνια πριν γεννηθώ, πάρθηκε μια απόφαση ότι η ελληνική κύπρος, γίνεται ένα ανεξάρτητο κράτος, για μένα η κύπρος ήταν είναι και θα είναι πάντα ελληνική, ιστορικά, πολιτισμικά κλπ, κρατικά όμως αποτελεί ένα ανεξάρτητο κράτος με δύο κύριες εθνικές οντότητες, και οφείλουμε σε αυτή τη βάση όλοι μας να εργαστούμε...και σου ξαναπαραθέτω, γνώριζες ότι ο Τάσσος Παπαδόπουλος, που ως εθνικιστής που είσαι πολύ πιθανόν ψήφισες το 2003 και το 2008, ότι το 2003 δεσμέυτηκε να εργαστεί για λύση του κυπριακού με βάση το σχέδιο Αναν? και ότι την 8η ιουλίου 2006, δύο χρόνια μετά το δημοψήφισμα, ότι υπογραψε συμφωνία με ταλατ ότι η όποια λύση θα είναι ΔΔΟ????
ΑπάντησηΔιαγραφήκωνσταντίνος
χίλια likes μαντμαζέλ
ΑπάντησηΔιαγραφήθα το κάμω picture quote και θα το ποστάρω στο facebook... είμαι περίεργη πόσο θα κυκλοφορήσει...
Αγαπητέ Κωνσταντίνε, εγώ η αδιάβαστη ερωτώ εσένα τον εθνικόφρων... αφού το ελευθερία, απελευθέρωση και το δεν ξεχνώ και αγωνίζομαι δεν έχουν πραγματικό νόημα με ποιες ακριβώς αξίες και ιδανικά μεγάλωσες και ποια Ελληνική Σημαία έχεις στο σπίτι σου; Και ναι γνωρίζω πολύ καλά ότι όλα αυτά τα σχέδια από το 70 και πριν συμφωνήθηκαν. Αυτό δε σημαίνει ότι τα υποστηρίζω και μ' αρέσουν κιόλας. Κι επειδή για μένα οι αξίες και τα ιδανικά της Ελευθερίας, της Δημοκρατίας και της Δικαιοσύνης έχουν πραγματικό νόημα προτιμώ να παραμένω αδιάβαστη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ
Αγαπητή Mademoiselle Hyde, δεν ξέρω αν εδώ ειναι κατάλληλος χώρος να σου εξηγήσω τα διαφορα...απλώς δεν πρέπει να λέμε προτιμώ να μένω αδιάβαστος και να πιστεύω ότι ετσι είμαι πιο εθνικοφρων, γιατι δυστυχώς αυτό ήταν ένα κομμάτι που μας οδήγησε στην εθνική καταστροφή...κλείνοντας τα αυτιά μας σε κατά καιρούς παρεναίσεις και πολλές φορές απειλες, αποφασίσαμε να πορευτούμε και στο παρελθόν μόνοι μας, με λάβαρα και σημαίες κατα το που μας βολεύει...γιατι κάποτε φωνάζαμε Ένωσις ναι Νάτο όχι!!! τόσο δυνατοι νομίζαμε ότι είμαστε που ζητούσαμε να ενωθούμε με την Ελλαδα αλλά χωρίς να ενταχθούμε στο Νατο, μα διανοείσαι τι ζητούσαμε? μετά ζητούσαμε να είμαστε ένα ανεξάρτητο αλλά ελληνικό κράτος, μπας και χάσουν τα διάφορα προνόμια αυτοι που και σήμερα κρατάνε τα λάβαρα και φωνάζουν...αποφασίσαμε να στραφούμε ενάντια στις μεγάλες δυνάμεις και να συμπορευτούμε με τους αδέσμευτους (η εξελιξη πολλών ειδαμε τι ήταν...) και τώρα αποφασίσαμε όλα εκείνα τα γκρίζα χρόνια να αποφεύγουμε να τα σχολιασουμε, η ιστορία της κυπρου ξεκινα απο το 55 σταματά στο 63...και μετά παμε κατευθειαν στο 74!!!!! όπου ετσι ξαφνικα εγινε ενα πραξικοπημα και ετσι ξαφνικα μια εισβολη...δικαίωμα σου να παραμείνεις αδιάβαστη και συ και όλη η κύπρος, όμως μετα να μην ζηταμε τα ρέστα...όταν ερχονται οι καταστροφες...
ΑπάντησηΔιαγραφήκωνσταντινος
Αγαπητέ Κωνσταντίνε δεν ισχυρίστηκα ποτέ ότι είμαι πιο εθνικόφρων από κάποιον άλλο. Ούτε και φημίζομαι για τις ιστορικές μου γνώσεις. Και καταλαβαίνω απόλυτα τι λες. Η ιστορία της Κύπρου δεν ξεκινά το 55 και δεν τελειώνει το 63 ούτε και μεταπηδά κατευθείαν στο 74. Απλά αυτά ήταν τα σημαντικότερα γεγονότα τα οποία και θα έπρεπε να μας καθορίζουν μετέπειτα και γι αυτό ίσως να στεκόμαστε σε αυτά. Το 55 κάποιοι ρομαντικοί πολέμησαν για να κερδίσουν την ελευθερία και να πετύχουν την Ένωση που ονειρεύονταν να απολαμβάνουν μεταγενέστερες γενιές. Πορεύτηκαν μόνοι τους όπως λες και τα κατάφεραν έστω και για λίγο. Το 74 έγινε ΕΙΣΒΟΛΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΧΗ την οποία τώρα επιλέγουμε να διαγράψουμε. Διαγράφουμε την ίδια την ιστορία. Σαν να μην συνέβηκε. Και τι κι αν κάποιοι κάποτε πολέμησαν για την ελευθερία; Το ξεχνάμε. Δε θα ήθελα να το συζητήσω άλλο η αλήθεια. Μπορεί και το πιο πιθανόν είναι να είσαι πολύ πιο διαβασμένος από μένα και σε θαυμάζω γι αυτό. Ειλικρινά. Αυτό δεν αλλάζει το τι νιώθω και πιστεύω. Και μια τελευταία παρότρυνση. Την επόμενη φορά που θα βρεθείς κατά Παραλίμνι μεριά, πέρνα από το κοιμητήριο. Ψάξε να βρεις δυο τάφους. Ο ένας γράφει Τάσος Ισαάκ και ο άλλος Σολωμός Σολωμού. Στάθου μπροστά τους και πες τους ότι "πήγαν αδιάβαστοι". Κι αν είναι κοντά 15Αύγουστος και έχει πολύ κόσμο με μηχανές, πανό, συνθήματα, μεν πτοηθείς... Εν όλοι αδιάβαστοι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι άνθρωποι που αναφέρεις που όποτε σκεφτώ τι εγινε με πιανει ενα σφηξιμο στην καρδια, δεν πηγαν αδιαβαστοι απο ιδανικα και αξιες, πηγαν ομως αδιαβαστοι για το παρασκήνιο που παίχτηκε όταν του Μακάριου το 56 οι Βρετανοί του πρότειναν αυτοκυβέρνηση και σε δέκα χρόνια ανεξαρτησία χωρίς να έχουν λόγο οι Τουρκοκύπριοι, και ζήτησε από την ΕΟΚΑ να ανατινάξουν όλες τις βρετανικές εγκαταστάσεις. όταν πριν το 1974 το αίτημα για ισότητα μεταφραζόταν σε αποτελεσματική συμμετοχή στη διακυβέρνηση του τόπου, ο Μακάριος αρνήθηκε να τους την δώσει ακόμα και την υστάτη όταν το 1973 ο Γλαύκος Κληρίδης του την πρόσφερε στο πιάτο και ηταν μια ευκαιρια να σώσουμε το ενιαίο κράτος και να γλυτώσουμε τον ξεριζωμό και την προσφυγιά. η υπεροψια των πολιτικών μας πληρώνετε με αίμα του λαού πολλές φορές, γιατι αν ήξερε ο αυξεντιου τι θα ακολουθούσε, την ίδρυση ενος ανεξαρτητου κράτους, το οποιο ομως θελαμε να ειναι ελληνικο αλλα οχι ελλαδικο, γιατι ετσι μας βολευε...ισως και να μην πολεμουσε...χασαμε πολλες ευκαιριες τοσα χρονια, και δεν λεω αλλες εποχες αλλα μυαλα, αλλα λενε οτι οταν δεν μελετας την ιστορια αυτη επαναλαμβανεται...και μαλλον αν συνεχισουμε να χανουμε ευκαιριες, τοτε αυτη η γη, που τοσοι οπως και συ λες θυσιαστηκαν για τα ιδανικα της, θα καταληξει σε μονοπατια σκοτεινα...δεν θελουμε να συμπορευτουμε με τα συμφεροντα και τις μεγαλες δυναμεις...καλως, αλλα να δεχομαστε και τις συνεπειες...οπως ειπες μπορει εγω να ειμαι πιο διαβασμενος και τα βλεπω πιο ρεαλιστικα, εγω σε συγχαιρω ομως για τις αξιες και τα ιδανικα σου, γιατι και για μενα το οτι θελω λυση, δεν την θελω σαν ποθο αλλα σαν αναγκαιο κακο εδω που φτασαμε, δεν παραλειπω ποτε να παρευρεθομαι σε εθνικες επετειους, γιορτες κλπ, και σε οποια λυση δεν θα παψω ποτε να ειμαι ΕΛΛΗΝΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήκωνσταντινος
κωνσταντίνε πώς είσαι τόσο σίγουρος ότι η "ευγενική προσφορά" της Βρετανίας για αυτοκυβέρνηση θα οδηγούσε στο ποθητό για τους Κύπριους αποτέλεσμα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιός είπε ότι σε 10 χρόνια θα τους εδινόταν η ανεξαρτησία? Θα το επανεξέταζαν το θέμα εξ όσων γνωρίζω... εάν κι εφόσον...
Ξέρεις ότι κουμάντο θα εκάμναν οι Βρετανοί σε θέματα άμυνας, εσωτερικής διακυβέρνησης κλπ για όσο καιρό εδιαρκούσε το προτεινόμενο σύνταγμα του Χάρτινγκ τζαι όι ο κυπριακός λαός?
Πώς ξέρεις πέραν πάσης αμφιβολίας ότι ήταν ευκαιρία χαμένη τζι επόμπαρεν την ο Μακάριος?
Τουλάχιστον βάλε μια σημείωση ότι εν τη δική σου προσωπική άποψη για πομπαρισμένες ευκαιρίες που γράφεις τζαι όι γεγονότα
Κατά - καλή - τύχη βρέθηκα σε αυτόν τον ιστότοπο. Ένας Ελλαδίτης είμαι και βρήκα πολύ ενδιαφέροντα τα γραπτά του Chris, οπότε η σελίδα μπαίνει στα αγαπημένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜία παρατήρηση στο σχόλιο του φίλου Κωνσταντίνου που έγραψε «αποφασίσαμε να στραφούμε ενάντια στις μεγάλες δυνάμεις και να συμπορευτούμε με τους αδέσμευτους».
Φίλε μου, τέτοιου είδους αποφάσεις ήταν που με έκαναν να θαυμάζω και να εκτιμώ τους Κυπρίους, περισσότερο από τους κατοίκους του ελλαδικού κράτους. Ασχέτως πού μπορεί να οδηγούν, είναι αποφάσεις που πρέπει να σε κάνουν περήφανο.
Κατάλαβα...
ΑπάντησηΔιαγραφή