Ο Νίκος Φώσκολος μας άφησε σήμερα, στα 86 του
χρόνια.
Ο γράφων, ως περήφανο παιδί των 90ς, και ως ύστατο
χαίρε, αφιερώνει αυτή την ανάρτηση σε πράγματα και θάματα που γνώρισε μέσα από
τις σειρές του συγγραφέα, τη «Λάμψη» και το «Καλημέρα Ζωή» και τα οποία τον
στιγμάτισαν τόσο, που λέει να τα πάρει κι ο ίδιος μαζί του στον τάφο.
Η Βίρνα Δράκου – ήταν η πρώτη γενική εισαγγελέας
που γνώρισα. Στα 13 μου δεν ήξερα καλά, καλά τι δουλειά έκανε μία γενική
εισαγγελέας. Στα 33 μου και παρακολουθώντας τη ζωή και το έργο δικών μας γενικών εισαγγελέων, βλέπε Πέτρου Κληρίδη και Άκη Παπασάββα, δεν μπορώ να πω πως κατάλαβα ακριβώς τι ρόλο βαράνε. Μια φορά, τη Βίρνα πιο αποδοτική την κόβω. Τέλος πάντων, μην ξεφεύγουμε από το θέμα μας.
Δυο πράγματα θα παραμείνουν iconic όσον αφορά τη Βίρνα. Η σκηνή του βιασμού
στην υπόγεια διάβαση – που ήταν τόσο ψεύτικη και αστεία που θα μπορούσε να
αποτελεί παρωδία της Μπελλούτσι στο Irreversible, και φυσικά οι τίτλοι
του τέλους που την έβρισκαν πάντα να ταΐζει τα περιστέρια στο Σύνταγμα.
Πραγματικά απορώ πώς τους ήρθε. Πάλι καλά που δεν την έβαλαν να βγάζει και
φωτογραφία με τον τσολιά σαν Γιαπωνέζα τουρίστρια. Όπως και να έχει, we love Virna, και ποτέ δεν θα
ξεχάσουμε, ούτε θα συγχωρέσουμε τον Γιάγκο, για το φαρμάκι που την πότισε.
Κάτι άσχετο: Είναι να λυπάσαι πραγματικά τη
Δανδουλάκη που μετά από τέτοια σειρά (που μπορεί σήμερα να την κοροϊδεύουμε,
αλλά κάποτε έβγαζε τους μισθούς όλων των υπαλλήλων του Αντέννα), καταδέχεται να
παίζει στο πανάθλιο ‘Βαλς με 12 Θεούς’ και να ξευτιλίζεται έτσι ωμά στα γεράματα.
Τσκ, τσκ.
Η Σελήνη και ο Χόχος: Σήμερα θα μπορούσε κάλλιστα
να είναι όνομα κυπριακής σειράς που θα αφορούσε στον έρωτα φαντασμένης Λευκωσιάτισσας με οπαδό της Ομόνοιας. Μα, όχι. Στα 90ς ήταν η Ελένη Κούρκουλα
στο ρόλο της διαταραγμένης που επικοινωνούσε με το λούτρινο αρκουδάκι. Τον
έπαιξε τόσο καλά τον ρόλο που μετέπειτα εξελέγη και βουλευτίνα. Όπως θα
θυμάστε, η Σελήνη είχε βιαστεί από κάποιον, (όλοι ποντάραμε στο ότι ήταν ο
αδελφός του Γιάγκου, ο Σέβος), και μια μέρα ως διά μαγείας της πέρασε το σοκ
και μίλησε φυσιολογικά, σχεδόν με ευφράδεια απόφοιτης πανεπιστημίου, πήρε το
βαλιτσάκι της και έφυγε, κυρία. Τρελά πράγματα!
Το ντεμπούτο της Νάντιας Μουρούζη στη Λάμψη, έγινε με απόπειρα πνιγμού στην πισίνα των Δράκων. Ο Γιάγκος τη σώζει με ένα φιλί της ζωής, ενώ το Δρακέικο παρακολουθεί αποσβολωμένο. "Θα ζήσει" αποφαίνεται ο Γιάγκος και όλοι ανακουφίζονται, του κηπουρού συμπεριλαμβανομένου.
Ο βιασμός της Νάντιας Μουρούζη ως Σεμίνας – Δεν
θυμάμαι και πολλά, ήμην παιδάκι. Μα για να μου εντυπώθηκε αυτή τη σκηνή της
απαγωγής και του βιασμού από τον λεγόμενο ‘Ευλογητό’ (πού τα έβρισκε τέτοια
ονόματα ο Φώσκολος, Θεέ μου), πάει να πει ότι η Σεμίνα έδειξε ρόγα. Δεν
εξηγείται αλλιώς. Νομίζω είχαμε δει ρόγα. Ας βρει κάποιος το επεισόδιο, να
θυμηθούμε τους λόγους για τους οποίους ανδρωθήκαμε. Αν όχι, συμβιβαζόμαστε και
με την τότε φωτογράφησή της στο ελληνικό Playboy.
Η Τζένη Μπαλατσινού – έπαιζε, θυμάμαι, ένα πνεύμα ή
ένα φάντασμα, δεν θυμάμαι τέλος πάντων, που μιλούσε με τον Γιάγκο Δράκο. Είχε βρει από τότε πεδίον δόξης
λαμπρό.
Η Giant – δεν ήταν απλά ένας
ουρανοξύστης στο Μαρούσι. Ήταν η προσωποποίηση του σατανικού καπιταλισμού, του
φιλελευθερισμού, του νεοφιλελευθερισμού, ήταν η καπηλεία του ιδρώτα του εργαζομένου,
το μέρος όπου πηδούσε ο Γιάγκος τη Σάντρα, τη Μάντρα, μα όχι άλλον άντρα, ήταν
φαλλικό σύμβολο, ήταν τεκτονικό σύμβολο, ήταν η GIANT God damn it!
Η Μπέσσυ Αργυράκη στο τραγούδι των τίτλων – Σοβαρά τώρα,
τι ωραίο τραγούδι. Ύμνος, σήμα κατατεθέν εκείνης της εποχής. Το ψάχνω να το
αγοράσω στο itunes καιρό τώρα, μα τζίφος.
Ψάχνοντας όμως στο ίντερνετ βρήκα και αυτό (κλικ εδώ να δεις τι ξέβρασε το κύμα).
Από τα πλοκάμια του Φώσκολου δεν γλίτωσε ούτε η Καλομοίρα, η οποία αφού κέρδισε το Fame Story το υπέροχο εκείνο έτος 2004, ο ΑΝΤ1 δεν ήξερε πώς να την εκμεταλλευτεί και την έβαλε να υποδυθεί άλλο ένα εξώγαμο του Γιάγκου Δράκου από την Αμερική, το οποίο κατέφθασε στην Ελλάδα να μάθει ποιός το έσπειρε. Πολύ καλά κατάλαβες, μόνο εσύ κι εγώ δεν παίξαμε στη Λάμψη...
And last, but not least: Ο Αστυνόμος Θεοχάρης. Υπάρχουν και τέτοιοι υπαστυνόμοι. Τον γνωρίσαμε στη Λάμψη, μα τον εμπεδώσαμε και τον αποθεώσαμε στον ίδιο ρόλο στο ‘Καλημέρα Ζωή’ (Έκαναν και αλλαξοκωλιές οι ρόλοι από σειρά σε σειρά τότε, κανένα Lost!). Καλτ φιγούρα με τα όλα της. Σκουλήκιιιι!
Για όσους αναρωτιούνται, η Λάμψη διήρκησε 14 χρόνια
και το Καλημέρα Ζωή 13. Στο τελευταίο επεισόδιο της Λάμψης, ο Γιάγκος Δράκος
μαθαίνει ότι η οικογένειά του πέθανε σε αεροπορικό δυστύχημα στην Αυστραλία και
αποτρελαίνεται. Κάθεται το βράδυ να φάει μόνος του φορώντας σμόκιν, ζητά από τις
υπηρέτριες να σερβίρουν σαν να μη συνέβη τίποτα, και αρχίζει να μιλά μόνος του,
αποτρελλαμένος, απευθυνόμενος στα μέλη της οικογένειάς του που υποτίθεται τρώνε
μαζί του. Αρχίζει να κλαίει και κάπως έτσι πέφτει η αυλαία. Το Καλημέρα Ζωή δεν
ξέρω πώς τελείωσε, ούτε με ενδιαφέρει.
RIP
Φώσκολε.