Εριξα τα μούτρα μου εχθές βράδυ και πήγα στο Septemberfest της Αγλαντζιάς.
Αν δεν το φαντάστηκες ήδη, το εν λόγω πανηγύρι το
βδελύσσομαι. Όχι μόνο γιατί διοργανώνεται δυο δρόμους πιο κάτω από το σπίτι μας
και κάθε νύχτα επί μία βδομάδα αναγκαζόμαστε να κοιμόμαστε με τα παράθυρα
κλειστά για να αποφύγουμε τα σκυλάδικα που αντηχούν στην πλάση. Αλλά και επειδή
προκαλούν περαιτέρω αυτοκινητική συμφόρηση, παρόλη την επέμβαση της τροχαίας. Φέτος, όμως,
δεν ξέρω ποιος φούρνος γκρεμίστηκε, οι διοργανωτές με εξέπληξαν ευχάριστα.
Έφεραν μεγάλα ονόματα να τραγουδήσουν και δεν προκαλείται η συνήθης ηχορύπανση.
Νατάσα Θεοδωρίδου, Σάκης Ρουβάς, Μέλισσες, Μπίγαλης, Μαντώ, Σοφία Βόσσου, Δάκης,
Στέλιος Ρόκκος, Μπλε, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας. Ευτυχώς απουσίαζαν οι Μακρόπουλοι,
οι Μαζωνάκηδες και λοιποί τουρκογύφτοι με το ντέφι, που έφερναν τα περασμένα
χρόνια.
Τέλος πάντων, το θέμα είναι ότι φέτος μανικώθηκα,
περίμενα πώς και πώς να έρθει η 31η Αυγούστου να δω λάιβ τους αγαπημένους
μου 90ντο καλλιτέχνες και να με ξεγελάσω, για λίγο, ότι εκείνη η υπέροχη εποχή
ζει και μας καθοδηγεί. Να αισθανθώ ότι δεν θα πεθάνω και θα πρέπει να ακούω Sinboy, Demy, Stan, Otherview, και άλλους παρόμοιους
ξευτύλες (μα, γιατί δεν έχουν ελληνικά ονόματα, ντρέπονται; Εγώ κάποτε
κορόιδευα την «Αλέξια» ότι σνόμπαρε το «Αλεξία». Πλέον μας ακούγονται ελληνικά τα
Tamta και τα Foureira, αν είναι δυνατόν!).
Εμφανίστηκαν, που λες, οι αγαπημένοι μου καλλιτέχνες και
ήταν σαν να έφυγε πάνω από το σώμα μου η σκουριά και άρχισαν ξανά τα μέλη του
σώματός μου να κινούνται και να νιώθουν ζωντανά. Και το χάρηκα και το καταπόλαυσα,
τόσο πολύ, που ούτε το γεγονός ότι είχα τον Αλέξη μέσα στο καρότσι να κοιμάται
μέσα στην υγρασία, την κάπνα και το μαύρο χώμα δεν με έκοψε. Το μόνο που με
χάλασε ήταν το γεγονός ότι υπήρχαν γύρω μου κι άλλοι άνθρωποι. Και δεν εννοώ
την παρέα μου. Εννοώ το ευρύ κοινό. Σας έχω ξαναπεί πόσο μισώ να πηγαίνω σε
συναυλίες στις οποίες πάει κι άλλος κόσμος;
Σιχαίνομαι το κυπριακό πλήθος. Το σιχαίνομαι σε όλες του τις
εκφάνσεις. Αλλά ειδικά στις συναυλίες. Επειδή δεν μπορεί να πωρωθεί, δεν μπορεί
να τραγουδήσει με τη ψυχή του, δεν μπορεί να χορέψει σαν να μην υπάρχει αύριο.
Στέκεται εκεί και χάσκει, κρατά μια μπύρα και με το ζόρι να χειροκροτήσει στο
τέλος του άσματος. Αν δεν σας αρέσουν τα τραγούδια τι ήρθατε να κάνετε, ρε
καημένοι; Γιατί δεν καθόσασταν στα αβγά σας; Η Βόσσου είδε και έπαθε να πείσει
τον κόσμο να χτυπά ρυθμικά την ώρα που τραγουδούσε. Μόνο, λίγο, εκεί που είπε το
«ετοιμάζω ταξίδι» και το «δικός σου για πάντα» υπήρξε ένας σχετικός
ενθουσιασμός. Τότε αναθάρρεψε και η ίδια και είπε από μικροφώνου «έτσι, δόξα
σοι ο Θεός!».
Πιο μουρόχαβλο κοινό, πεθαίνεις. Και γιατί το κάνω θέμα; Τι
με κόφτει αν οι γύρω μου κοιμούνται όρθιοι; Με κόφτει, κύριε! Με κόφτει! Το
κάνω θέμα επειδή τους καλλιτέχνες που αγαπώ, καλώς ή κακώς, τους οικειοποιούμαι.
Τους θεωρώ δικούς μου ανθρώπους, τους θεωρώ οικογένεια. Νευριάζω να έρχονται να
τραγουδούν και οι άλλοι από κάτω να σφυρούν αδιάφορα ή να μην παθιάζονται με
αυτό που ακούν ή βλέπουν. Αν δεν φύγεις από τη συναυλία άφωνος, με πρησμένες
αμυγδαλές, ή τουλάχιστον βραχνός, να μην πας! Είσαι κακό κάρμα και για τον καλλιτέχνη,
και για τύπους σαν εμένα που θέλουν να μοιραστούν τη χαρά τους και δεν βρίσκουν
συμμάχους.
Όταν ήμουν μικρός, κάποτε, περί τα τέλη της δεκαετίας του
’80, ο πατέρας μου με πήγε σε μία συναυλία της Μαρινέλλας. Την περισσότερη ώρα
εγώ κοιμόμουν στα πόδια της μάνας μου. Αλλά θυμάμαι ότι βγήκε να τραγουδήσει,
έκανε μία γκράντε έναρξη με το «Άνοιξε Πέτρα» και ύστερα ακολούθησε ένα χλιαρό
χειροκρότημα. Ούτε η ίδια δεν άντεξε να μην το σχολιάσει: «α, πα, πα, πα, μου
το ‘λεγαν ότι η πρωτεύουσα είναι πιο σνομπ, αλλά δεν το πίστευα». Τότε δεν
κατάλαβα τι σήμαινε η σπόντα, αλλά το θέμα συζητήθηκε έντονα εντός της οικογένειας
την επόμενη μέρα και μου εξήγησαν τι εννοούσε. Εκ των υστέρων, έχω να
συμπληρώσω κι άλλα κυρά Μαρινέλλα μου. Δεν είναι σνομπ η πρωτεύουσα.
Καθυστερημένη είναι, όπως όλη η χώρα. Στην Ελλάδα και ο τελευταίος πουθενάς να
βγει να τραγουδήσει, οι καλαμαράδες ρίχνουν τα τείχη. Εδώ, και η Βίσση να
έρθει, με το ζόρι να βγάλουν λίγο κέφι οι μεγαλύτεροι καταναλωτές ψυχοφάρμακων
κατ’ αναλογία πληθυσμού σε όλη την Ευρώπη.
Για να μην πω τι παθαίνω όποτε πάω στη Βίσση, μια που το ‘φερε
η κουβέντα. Που θέλω να σηκωθώ όρθιος και να χτυπιέμαι πάνω κάτω, αλλά δεν το
σηκώνει το κλίμα. Πρέπει να φτάσουμε στο τρίτο μέρος, στα τσιφτετέλια για να
ανάψουν τα αίματα. Ε, ναι, πρέπει να βρει ο γύφτος τη γενιά του για να
αγαλλιάσει η καρδιά του. Εμένα βέβαια μέχρι τότε μου έχει πέσει η στύση. Δεν
έχω όρεξη να ξαναπροσπαθήσω. Ξενέρωσα, θέλω να σηκώσω το παντελόνι και να φύγω.
Έτσι και χθες βράδυ. Ξεδιπλωνόταν το παρελθόν μπροστά μου
και αντί να το αποθεώνουν οι χιλιάδες παρευρισκόμενοι σαν να μην υπάρχει αύριο,
οι περισσότεροι απλώς… περιφέρονταν άσκοπα. Εντάξει, είχε και πολλούς φοιτητές
οι οποίοι ήταν αγέννητοι όταν η Μαντώ και ο Μπίγαλης μεσουρανούσαν. Τους δικαιολογώ,
εν μέρει, που δεν μπορούσαν να εκτιμήσουν το brilliance του «αυτό το
καλοκαίρι» και του «αχ, μελισσούλα-μελισσάκι». Οι άλλοι;
Γι’ αυτό σου λέω, μάνα μου. Δεν είναι το χάσμα γενεών το
πρόβλημα. Είναι η μαννοσύνη του Κυπραίου.
Μεγαλώνω, βάζω κάθε μέρα νερό στο κρασί μου για να
επιβιώσω εδώ μέσα και ακόμα δεν σας χώνεψα!
μα, γιατί δεν έχουν ελληνικά ονόματα, ντρέπονται;
ΑπάντησηΔιαγραφήNo, it's so that their names can be searchable on streaming services. They need their $$$$... Simple.
Δεν ισχύει αυτό που λες. Θα μπορούσαν να γράφουν το όνομά τους στα αγγλικά στα streaming platforms και στα Ελληνικά στις αφίσες τους ή οπουδήποτε αλλού. Δηλαδή, είδες τη Ντέμυ να γράφει πουθενά το όνομά της στα Ελληνικά; Την είδες να αναγράφεται πουθενά ως Δήμητρα Παπαδέα; Demy το γράφει παντού. Επίσης, δεν είδα κανέναν "παλιό" να αγγλικοποιεί το όνομά του για να τον βρίσκουν στις πλατφόρμες. Δεν είδα τη Δήμητρα Γαλάνη να γίνεται Demy Galani για να την βρίσκουν έξω. Και εδώ που τα λέμε, ποιος χέστηκε να ψάξει την κάθε Ντέμυ από το εξωτερικό. Εγώ όταν έψαχνα έναν Ρώσο καλλιτέχνη στο itunes μπήκα και έμαθα πώς γράφεται το όνομά του στα ρώσσικα για να τον εντοπίσω. Δεν τον βρήκα με αγγλικό ψευδώνυμο. Απλώς οι καινούριοι νομίζουν ότι αποκτούν καλλιτεχνική υπόσταση αν το όνομά τους αγγλοποιηθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήden einai pou to exwteriko pou tous psahnoun re xerola, paradektou mia fora oti kapoios mporei na skeftei kati prin pou sena, oi ellines den ehoun access sto spotify diladis? filika k me filia
ΑπάντησηΔιαγραφήepisis to Ντέμυ mporei kapoios na to grapsei ntemi, ntemy, demi, demie, demmy, demy, demmi, ntaimi, damey, whatever. opotan to 'Δεν ισχύει αυτό που λες' is so childish as a response. filika
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίσαι μεγάλο βλήμα. Οι Έλληνες στο Spotify και το itunes, θα μπορούσαν να είχαν κάνει διακανονισμό ώστε οι καλλιτέχνες μας να γράφονται μόνο με ελληνικό αλφάβητο/ πληκτρολόγιο και να γλιτώναμε τις πολλαπλές "ορθογραφίες". Επειδή όμως τα εξαμβλώματα σαν και του λόγου σου, (δείγματα της γενιάς σου μεγαλώνουν με τα greeklish ως δεύτερη γλώσσα) μπερδεύεστε όταν πρέπει να γράψετε ένα όνομα στα Ελληνικά, καταφεύγετε στα εγγλέζικα. "It is a childish response", το μουνί που σ'έβγαλε.
ΑπάντησηΔιαγραφήoute pou tha gyrize na se dei (stin teleutaia sou frasi anaferomai).
ΑπάντησηΔιαγραφήetsi, otan teliwnoun ta epiheirimata, xekinoun ta ftinovrisidia
Και ποιος σου είπε ότι θα τη ρωτούσαμε!
Διαγραφή