Δευτέρα, Οκτωβρίου 05, 2015

10 Χρόνια Θεατρική Φαγούρα

Πλησιάζει η πρεμιέρα μας στις 17 του Οκτώβρη και εμένα η καθημερινότητά μου μονοπωλείται από πολύωρες πρόβες οι οποίες μπορεί να είναι κουραστικές μεν, μα συντείνουν στην ανάταση της διάθεσής μου, δε. Η κούραση, ο εκνευρισμός και οι πλάκες είναι αυτά που σμιλεύουν τις παρέες και χαίρομαι ιδιαίτερα που γι άλλη μια χρονιά αυτό το σμίλευμα καθιστά τις θεατρικές ομάδες την ουσιαστική μου οικογένεια.

Φέτος κλείνω αισίως δέκα παραστάσεις από τότε που επέστρεψα στην Κύπρο. Εάν ενθυμάσαι, όταν το 2007 η φίλη μου η Μαριλένα μου πρότεινε να παίξω τον ρόλο του Ισπανού στο ‘Μόλις Χώρισα’, μόνο που δεν την είχα βρίσει. Ήμουν μόνιμα νευριασμένος τότε, λόγω του ότι είχα επιστρέψει στην πατρίδα και δεν μπορούσα να χωνέψω πως άφησα πίσω μου τα φοιτητικά μου χρόνια. Το ένα μου βρομούσε, το άλλο μου ξίνιζε. Τόσα χρόνια μετά, βεβαίως, λίγα έχουν αλλάξει. Τελικά πείστηκα να παίξω τον Ισπανό και έκτοτε δεν έλειψα ούτε μια χρονιά. Πολλοί με έχουν ταυτίσει με το ερασιτεχνικό θέατρο, ειδικά οι φίλοι και γνωστοί με τους οποίους σπανίως βρισκόμαστε, και οι οποίοι όποτε βρεθούμε, μόνο γι αυτό με ρωτάνε.

Ας κάνουμε μια αναδρομή, όμως, σ’ όλες αυτές τις παραστάσεις μέσα από φωτογραφίες:

2007 – Μόλις Χώρισα.



Ήταν η πρώτη μου απόπειρα. Είχα μικρό, αλλά αβανταδόρικο ρόλο. Ήταν η πρώτη φορά που συνειδητοποίησα τη δύναμη της έκθεσης στο κοινό. Μια φορά περπατούσα στη Λάρνακα, στις Φοινικούδες, και με προσέγγισε ένα ζεύγος ηλικιωμένων ενθουσιασμένοι, ρωτώντας με «αν ήμουν εκείνος που έπαιζε τον Ισπανό!» Απίστευτο το τι μπορεί να συγκρατήσει ένας νους. Είχαμε παίξει στο θεατράκι του ΡΙΚ, το οποίο τότε φάνταζε συμπαθητικό, μα όταν βλέπω σήμερα την ταινία, το βρίσκω άθλιο από κάθε άποψη. Υποκριτικά, αν και είχαμε λάβει καλές κριτικές σαν ερασιτέχνες, σήμερα πιστεύω ότι προοδέψαμε όλοι σε αισθητό βαθμό και είμαστε σαφώς σε άλλη κλάση.

2008 – Το Σώσε.


Αυτό ήταν το χειρότερο έργο που έπαιξα ποτέ. Ήταν ο ορισμός του ερασιτεχνισμού με την κακή έννοια. Το έργο ήταν αγγλικό και τόσο το χιούμορ του, όσο και η ατμόσφαιρά του, δεν είχαν αποδοθεί σωστά. Πάνω απ’ όλα όμως, έφταιγε το ότι ο μισός θίασος δεν ταίριαζε με τον υπόλοιπο μισό. Δεν καταφέραμε να γίνουμε φίλοι, δεν «τους πηγαίναμε» (εγώ τουλάχιστον, για να μην μιλώ εξ ονόματος όλων), επίσης δεν κρατήσαμε καμία επαφή μετά την παράσταση και όλη αυτή η αμηχανία ήταν αισθητή και στην συνεργασία. Κλισέ, αλλά ισχύει. Αν η ομάδα δεν είναι αγαπημένη, χέσε μέσα.

2009 – Αναμείνατε Στο Ακουστικό Σας.

Αυτή ήταν η πρώτη παράσταση με τη θεατρική ομάδα των Δικηγόρων. Ήταν καλή παράσταση κατά γενική ομολογία. Είχε δυο – τρεις δυνατές σκηνές με αποκορύφωμα αυτήν του phone sex, η οποία θα μπορούσε να είχε στηθεί και καλύτερα. Δεν βαριέσαι… Σήμερα θα άλλαζα σίγουρα τα σκηνικά, τα οποία ήταν δανεικά και κατά τη γνώμη μου ακαλαίσθητα. Το 2009 ήταν γενικά μια λυπητερή χρονιά για μένα. Το γεγονός ότι δεν την ενθυμούμαι ευχάριστα, έχει επηρεάσει και τις αναμνήσεις μου απ’ το συγκεκριμένο έργο.

2009 – Τα Μωρά Τα Φέρνει Ο Πελαργός.



Και συνεχίζω: Αυτή η παράσταση ανέβηκε λίγες βδομάδες πριν πάθω το καρδιακό. Ως εκ τούτου, σήμερα δεν θυμάμαι τίποτα απ’ αυτή την παράσταση. Βλέπω τις φωτογραφίες και έχω κενά μνήμης. Δεν μου έμεινε κάποια αίσθηση, ούτε κάποια καλή ή κακή ανάμνηση απ’ αυτό το έργο, του οποίου ανάθεμα κι αν θυμάμαι να σου εξιστορήσω την υπόθεση. Απλά ξέρω ότι συμμετείχα. Πέραν τούτου, τίποτα. Μαύρο. Α, ναι, αυτή η παράσταση διακρίθηκε και στο Φεστιβάλ του ΘΟΚ. Μπήκε, δηλαδή, μέσα στα πέντε πρώτα. Γιατί τότε στο φεστιβάλ του ΘΟΚ δεν υπήρχε νικητής, παρά μόνο διακριθέντες. Μην κοιτάς σήμερα που υπάρχει μέχρι και βραβείο καλύτερου αντρικού και γυναικείου ρόλου και γίναμε σαν την απονομή των όσκαρς…

2010 – Λεφτά Με Τη Σέσουλα.



Αυτή είναι η αγαπημένη μου παράσταση. Γιατί εδώ γνώρισα τη Μπρέντα. Το έργο, σαν έργο, δεν έλεγε και τίποτα. Επρόκειτο για άλλη μια αγγλική σάχλα, απ’ αυτές που ανοίγουν πόρτες, κλείνουν πόρτες και γίνονται μπερδέματα, τύπου παράστασης Τσιβιλίκα στο Δελφινάριο του ‘80. Όταν το είχα πρωτοδιαβάσει, να φανταστείς, έλεγα ότι ντρέπομαι να καλέσω κόσμο να δει αυτό το πράμα. Εν τέλει, όχι μόνο το αγάπησα, αλλά τολμώ να πω ότι θα το ξανάπαιζα. Τόσο πολύ. Σ’ αυτό το έργο δέθηκε ουσιαστικά η ομάδα των Δικηγόρων. Με αυτό το έργο πήγαμε τουρνέ στη Ρόδο και παίξαμε με τον εκεί θεατρικό Σύλλογο των Δικηγόρων και γενικότερα, επειδή ήταν και πολυπληθές και είχαμε 12 άτομα επί σκηνής, η όλη κατάσταση παρέπεμπε σε σχολική εκδρομή. Λοτς-οφ-φαν!

Τα υπόλοιπα αύριο...

10 σχόλια:

  1. Ανώνυμος8:58 μ.μ.

    Σε θυμάμαι ΜΕΘ 15.
    Να είσαι πάντα καλά.
    Σε διαβάζω εδώ και καιρό, χαίρομαι πολύ για σένα και την Μπρεντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ, αλλά δεν καταλαβαίνω... Τι είναι το ΜΕΘ15;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος7:18 π.μ.

    Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.
    Από εκεί σε θυμάμαι, από τότε, γι'αυτό και χάρηκα ακόμα περισσότερο όταν σε βρήκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ω, εντυπωσιάστηκα! Ήσουν εκεί γιατρός/νοσοκόμα; Και με θυμάσαι; Πραγματικά συγκινήθηκα! Εσύ να 'σαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αχ, μακάρι να σε έβλεπα μια φορά στο θέατρο.. Καλημερούδια και φιλιά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος2:04 μ.μ.

    Είμαι η νοσηλεύτρια που σε ξύπνησε. Ίσως γι'αυτό να σε θυμάμαι τόσο πολύ.
    Εγώ να δεις πόσο συγκινήθηκα όταν πριν πολύ καιρό ανακάλυψα ποιος είσαι. Ποτέ δεν βρήκα όμως το θάρρος να αφήσω ένα σχόλιο γιατί δεν ήξερα πως θα αντιδρούσες. Οι πλείστοι μάλλον θέλουν να μας ξεχάσουν. : )
    Πριν λίγες μέρες έλεγα στους συναδέλφους για σένα, ότι τελείωσες τις σπουδές σου και πρόσφατα παντρεύτηκες. Θα εκπλαγείς πόσοι σε θυμούνται και πόσο χάρηκαν.
    Ελπίζω κάποια στιγμή να καταφέρουμε να σε δούμε και στο θέατρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θυμάμαι 100% τα πάντα. Και τη φωνή σου και τα λόγια σου σαν να ήταν χθες! Έβηχα από το σωληνάριο στο στόμα και μου είπες "Χρίστος ξύπνησες; Θα φωνάξω το γιατρό, αλλά στο μεταξύ μην ξανακοιμηθείς!" :)

    Σηκώνεται η τρίχα μου μόνο που τα θυμάμαι. Εννοείται δεν σας ξεχνώ και είμαι ευγνώμων για όλη την φροντίδα που είχα εκεί μέσα. Να είστε όλες και όλοι καλά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος4:05 μ.μ.

    Με συγκίνησες. Σ 'ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λογια. Θα τα μεταφέρω και στους υπόλοιπους . Από κάτι τέτοια περνούμε δύναμη και συνεχίζουμε να εργαζόμαστε στη ΜΕΘ, μέσα σε τόσο πόνο.
    Γι'αυτό χάρηκα, ενθουσιάστηκα, συγκινήθηκα όταν σε ανακάλυψα. Έχω διαβάσει όλες σου τις αναρτήσεις από την αρχή. : )

    Το ότι όταν ήσουν σε διαδικασία αφύπνισης μας εδειρες το θυμάσαι;
    Εμείς ναι χαχαχαχα
    Υ. Γ. 1 Ευχαριστώ που μου απάντησες
    Υ. Γ. 2. Γνώρισα τη Βίσση στη ΜΕΘ όταν είχε το δυστύχημα ο συνεργάτης της. Είναι μια Κυρία. Απλώς και πολύ ευαίσθητος άνθρωπος.
    Υ.Γ.3 Συνέχισε το γράψιμο. (αν μου επιτρέπετε να το ζητήσω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σας έδειρα;! Παναγία μου, συγγνώμη... :) Χαχαχαχα... Ε, κι εσείς, πού πάτε να ξυπνήσετε φρεσκο-εγχειρισμένο άνθρωπο! Ας με αφήνατε να ξυπνήσω σιγά, σιγά...

    Χάρηκα πάρα πολύ που με πέτυχες/σε πέτυχα! Να τα λέμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. έχουμε 17, έχεις πρεμιέρα, καλή επιτυχία αν και θα το δεις τουλάχιστον αύριο φαντάζομαι.
    (νιώθω και άσχημα που γράφω σχόλιο μετά τον πιο πάνω διάλογο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας άφοβα σε υπαρκτή γλώσσα. Αν γράφετε greeklish επειδή ως εκεί φτάνει ο νους σας, ή επειδή ζείτε σε μια χώρα μακρινή και ανεξερεύνητη στην οποία δεν έχουν ανακαλύψει ακόμα την ελληνική γραφή... τον πούλο.

Το σχόλιο σας θα επεξεργαστεί από ειδική συμβουλευτική επιτροπή, και αν εγκριθεί θα εμφανιστεί το συντομότερο στο θεϊκό ιστολόγιο: Analyse Chris*

Τη Συμβουλευτική Επιτροπή απαρτίζουν οι εξής:
- Μαρία Αλιφέρη.
- Καίτη Φίνου.
- Δάνης Κατρανίδης.
- Ισμήνη Καλέση.
- Στηβ Ντούζος.