Τρίτη, Μαΐου 19, 2015

Ένα Ρεαλιστικό Εξεταστικό Δοκίμιο Νέων Ελληνικών

ΟΝΟΜΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ:
ΑΡΙΘΜΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ:
SELFIE:
 

  


ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ – Μετάφραση. Ξέρεις, ξέρεις; Λέγε, λέγε.
Να μεταφράσετε το πιο κάτω κείμενο στα Νέα Ελληνικά.

O tragoudistis milise gia polla k diafora k amesos meta ti provoli tis sunentefxis tou epitethike mesa apo to profile tou sto FB kata tis ekpompis, gia ta kommatia pou epilaxthike na provlithoun kai ton tropo m ton opion egine afto. Pio sugkekrimena o tragoudistis egrapse: “Ine geleio na dino misi ora sunentefksi se mia dimosiografo gia mia tileoptiki ekpompi, na milaw gia ti douleia mou, gia to kainourio mou tragoudi, gia tis emfaniseis pout ha kanw, gia tous anthrwpous pou sunergazomai, gia to ti pernaei I Ellada afto ton kairo, kai afto pou epeleksan na valoun ws titlo einai to an irthe I proin mou sto magazi, an pareksigithike I gunaika mou kai se erwtisi an o gios mou mpainei se erwtika site stin apantisi mou “kai pio paidi dn mpainei” na vazoun titlo “o gios mou mpainei se erwtika site”, krima… krima kai ntropi!

Διονύσης Σχοινάς.


2. Κατανόηση κειμένου – Να απαντήσετε τις πιο κάτω ερωτήσεις.

Α) Σύμφωνα με τα λεγόμενα του συγγραφέα, σε τι κατάσταση βρίσκεται η σύγχρονη δημοσιογραφία;

Β) Περιγράψτε τη ψυχική διακύμανση του συγγραφέα από την αρχή της παραγράφου μέχρι το τέλος.

Γ) Ποια καλολογικά στοιχεία χρησιμοποιεί για να δώσει έμφαση σ’ αυτή τη διάθεση;

3. Λεξιλογικές Ασκήσεις –

Α) Κυκλώστε το emoticon που περιγράφει καλύτερα τις λέξεις, όπως αυτές εμφανίζονται στο πιο πάνω κείμενο του Δ. Σχοινά.

α) Γελοίο


β) Κρίμα και γ) Ντροπή


Β) Να γράψετε προτάσεις χρησιμοποιώντας τις πιο κάτω λέξεις, με τρόπο ώστε να φαίνεται η σημασία τους:

·         YOLO
·         LOL
·         ROLFMAO

Γ) Να γράψετε δυο προτάσεις που να φαίνεται η διαφορετική σημασία της λέξης psofo στην κάθε μία.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ.
 Αναπτύξτε το πιο κάτω θέμα σε 450-500 λέξεις:

«Μέσα σε αυτό το μουσικό πλαίσιο, που είναι κινούμενο και κλυδωνιζόμενο, ο Σάκης Ρουβάς ερμηνεύει το «Άξιον Εστί» πάντα με ιδιαιτερότητα. Έζησε πολλά αυτήν την περίοδο, λίγα όμως φαίνεται να διδάχτηκε. Τα τελευταία χρόνια, βιώνει, ωστόσο, μια ιστορική στιγμή του: το τέλος των ψευδαισθήσεων.»


____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10 σχόλια:

  1. XAXAXAXA Σίγουρα θα έκλαιγαν λιγότεροι μαθητές με αυτή την εξέταση :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πόσο ευχαριστώ τις συγκυρίες που σε γνώρισα...! χχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χαχαχα πόσο πεθύμησα αυτές τις αναρτήσεις σου!

    χχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ομολογώ πως έκαμα google το "καλολογικά στοιχεία"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. κάποιος εννα βρεθεί να κάμει ένσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος5:15 μ.μ.

    Χαχαχαχα με εμπνεεις να το ξερεις (χωρις τονους επικαιρα πραματα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χαχαχαχαχα μόνο εσυ! Εξαναείπα το και ξαναλαλώ το. Είσαι Θεός! ΤΕΛΟΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος11:04 π.μ.

    Είμαι σίγουρη ότι και έτσι να ήταν πάλε θα υπήρχαν οι γονείς και οι μαθητές που θα έκανα πρόβλημα :-)

    Μαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος1:35 μ.μ.

    αυτά να καταγράφεις να σε χαίρομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας άφοβα σε υπαρκτή γλώσσα. Αν γράφετε greeklish επειδή ως εκεί φτάνει ο νους σας, ή επειδή ζείτε σε μια χώρα μακρινή και ανεξερεύνητη στην οποία δεν έχουν ανακαλύψει ακόμα την ελληνική γραφή... τον πούλο.

Το σχόλιο σας θα επεξεργαστεί από ειδική συμβουλευτική επιτροπή, και αν εγκριθεί θα εμφανιστεί το συντομότερο στο θεϊκό ιστολόγιο: Analyse Chris*

Τη Συμβουλευτική Επιτροπή απαρτίζουν οι εξής:
- Μαρία Αλιφέρη.
- Καίτη Φίνου.
- Δάνης Κατρανίδης.
- Ισμήνη Καλέση.
- Στηβ Ντούζος.