Τρίτη, Νοεμβρίου 27, 2012

Ποιός Ανακάλυψε τον Γάμο;


Χθες μας ανακοινώθηκε και επίσημα ότι ένας εκ των πέντε κολλητών μου, ένας εκ των πέντε επιστήθιων φίλων μου, έκανε πρόταση γάμου στην αγαπημένη του και αυτή είπε το μεγάλο ναι. Είναι ο δεύτερος κολλητός που κάνει το μεγάλο βήμα μέσα σε διάστημα δύο μηνών και απομένουμε άλλοι τρεις να χάσκουμε και να μην ξέρουμε για πότε θα μας παρουσιαστεί κι εμάς ο Ησαΐας λέγοντάς μας ένα μεγάλο κι επιτακτικό «χόρευε».

Ένα άγχος για να είμαι ειλικρινής το ένιωσα. Μια μέγγενη να σφίγγει γύρω από το παπάρι μου την αισθάνθηκα. Χθες βράδυ, μάλιστα, άργησα να αποκοιμηθώ καθώς σκεφτόμουν ότι όλοι σιγά, σιγά παίρνουν τον δρόμο τους. Ακόμα και οι πιο φανατικά ορκισμένοι εργένηδες υποτάσσονται στον θεσμό του γάμου και μας αγχώνουν κι εμάς που δεν έχουμε καμία διάθεση στο παρόν στάδιο να χάσουμε τον ύπνο μας και να μπούμε στη διαδικασία του νυφικού, του ρυζιού και της μπομπονιέρας. 

Προσωπικά αισθάνομαι πολύ μπερδεμένος. Δεν είμαι υπέρ του γάμου, αλλά δεν είμαι ούτε κι εναντίον του. Τον θεωρώ ένα ωραίο έθιμο που αξίζει να ζήσεις, αλλά και να μην το ζήσεις σιγά τα ωά. Δεν πιστεύω στο μυστήριο του γάμου (αν επρόκειτο όντως περί ευλογίας, κανένας δεν θα χώριζε), ενώ τα στατιστικά των διαζυγίων σε προϊδεάζουν ότι το εγχείρημα έχει περισσότερες πιθανότητες να αποτύχει, παρά να επιτύχει. Επομένως, γιατί να μπούμε στον κόπο; Για να κάνουμε πάρτι με πολλούς καλεσμένους; Να κάνουμε πάρτι-υπερπαραγωγή με βεγγαλικά, φτερά και πούπουλα όποτε θέλεις και μάλιστα χωρίς ουσιαστικό λόγο. Είμαι πάντα μέσα σε κάτι τέτοια. Αλλά όχι επειδή παντρευτήκαμε. Αν πάλι θα τον κάνουμε για να μαζέψουμε λεφτά να χτίσουμε σπίτι, να λείπει το βύσσινο. Αν θα χτίσω το σπίτι όπως το φαντάζομαι (με dancefloors και θέατρα αντί για σαλόνια και κουζίνες), δεν νομίζω να βρεθεί καμία να δεχτεί να μετακομίσει σ' αυτό.

Η σχέση μου με τη Μπρέντα πάει καλά (δόξα τω Θεό, χτύπα ξύλο και δάγκωσε τη γλώσσα σου δις, γιατί όποτε πω κάτι τέτοιο μετά σκοτωνόμαστε), και δεν καταλαβαίνω τι θα αλλάξει αν παντρευτούμε. Ούτε καταλαβαίνω τι δεν θα αλλάξει αν δεν την παντρευτώ. Η σχέση, ούτως ή άλλως, θα κάνει τον κύκλο της κάποτε με ή χωρίς γάμο.

Το μόνο που ξέρω και μπορώ να το πω μετά βεβαιότητας είναι ότι θέλω παιδιά. Δυο-τρία μάλιστα. Αλλά και πάλι δεν μπορώ να σου πω ότι είμαι σίγουρος ότι τα θέλω εδώ και τώρα. Αν προκύψουν σύντομα καλώς, αν προκύψουν αργότερα πιο καλώς. Πάλι θα είμαι ευτυχισμένος. Και να μην έρθουν ποτέ που λέει ο λόγος, πάλι ευτυχισμένος θα είμαι γιατί ο Θεός θα σου έχει υποδείξει ποιό είναι το μονοπάτι σου και θα το περπατήσεις καλύτερα. Σε κάθε περίπτωση, θα βρω τον τρόπο να απολαύσω τη ζωή μου.

Επομένως, γιατί να παντρευτώ; Για να ικανοποιήσω τη ματαιοδοξία των γονιών ότι «πάντρεψαν τα παιδιά τους και τώρα δικαιούνται να πεθάνουν ήσυχοι;» Μωρέ, ας πεθάνουν αυτοί να κάνουν την αρχή και βλέπουμε. Χωρκάτικον είναι: Να θέλεις να μας παντρέψεις για να νιώσεις πως έκαμες το καθήκον σου σαν γονιός. Κύπρος με τις κοινωνικές εμμονές σου, θα πας μπροστά! 

Πάντως, κανένας παντρεμένος γνωστός μου δεν μου έχει πει: «Παντρέψου, είναι τέλεια» ή «από τη μέρα που παντρευτήκαμε όλα αλλάξανε προς το καλύτερο». Οι περισσότεροι μου λένε: «Μην παντρευτείς» και βαράνε το κεφάλι τους, ή στην καλύτερη των περιπτώσεων μου λένε: «Δεν θα αλλάξει τίποτα, όλα είναι όπως πριν». Επομένως, αν με το γάμο η σχέση ιδανικά παραμένει ως έχει ή χειροτερεύει γιατί να μπω στον κόπο; Για να κάνω παιδιά; Ε, μα το είπαμε, παιδιά θα κάνουμε.

Όταν και αν συμφωνήσουμε επιτέλους το πώς θα τα ονομάσουμε.

17 σχόλια:

  1. Οπως μου έλεγε και μια φίλη μου, όταν πάντρεψα μέχρι και την τελευταία κολλητή single και με έπιασε το άγχος
    " Αν πιστεύεις στο Θεό, άσε τον να κάνει τη δουλειά του".
    Τον αφήνω και περνώ καλά, 35αρα ( άκουσον άκουσον) single στη Λευκωσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Tis filakis ta sidera einai gia tous leventes.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος3:15 μ.μ.

    Δεν θέλω να σε αγχώσω αλλά έχουμε σχεδόν καταλήξει στα ονόματα. Τί εννοείς ποιοί καταλήξαμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αχάπαρη3:38 μ.μ.

    Δηλαδή να πιστέψω οτι ενεν το όνειρο της ζωής σου να μπεις μέσα στο γυάλινο το ασανσερ του τρίκκη και να βλέπεις τα ταριχευμένα να αχνοφαίνονται?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος4:22 μ.μ.

      ...υπό τους ήχους του "Τσικουλάτα"

      Διαγραφή
  5. @Αχάπαρη: Αυτό το ασανσέρ του Τρίκκη το έχω καημό είναι η αλήθεια.

    @Ινβίκτε: Δεν εκατάλαβα γρι από το πρώτο σου σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος4:41 μ.μ.

      Καλύτερα :P
      Πάντως το Πράξια δεν κακό, δεν κακό!

      Διαγραφή
  6. Κατάλαβα εγώ το κόμμεντ του Ινβίκτου μην ανησυχείς!
    Όλα υπό έλεγχο! Το ασανσέρ του Τρίκκη συμπαθητικο, αλλά εμένα ως γνωστότο όνειρο μου είναι να αναδυθώ από την καταπακτή του Παβίλιον πάνω στο πιάνο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ποιος σε ρωτησε γιε μου αν θελεις να παντρευτεις? Τουτον ελειπε!
    Θα παντρευτεις τζαι θα πεις τζι ενα τραγουδι! (σιουρα της Βισση) :Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φιλε, ο μονος λόγος να παντρευτείς ειναι η οικογένεια. Κι αυτό για να είναι νομικά κατωχυρωμένη η σύζυγος και τα τέκνα. Κι αυτο διότι δεν υπάρχει συμφωνο συμβιωσης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Επομένως, γιατί να μπούμε στον κόπο;" ...κι αλλα παρόμοια
    Γιατί τρώμε αφου θα τα σιέ...?
    Γιατι θέλουμε να τα κάμουμε ουλλα αφου εννα πεθάνουμε?Άδικος κόπος.
    ...Γιατί να κάμουμε μωρα...αφου ύστερα εννα φύουν να μας αφήκουν?
    Τζ εγώ απορώ... εν εσιη νόημα τούτη η ζωή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Απαπα7:55 π.μ.

    Θα έχεις υπόψη σου ότι ο γάμος είναι ένα συμβόλαιο, έτσι; φαντάζομαι ότι κάνεις πλάκα θεωρώντας το μια φιέστα κτλ. Μπορείς να κατωχυρώσεις ότιάμα τα τινάξεις ξαφνικά ο/η σύζυγος έχει δικαίωμα σε περιουσία, μπορείς να πάρεις δάνειο πιο εύκολα (μερικοί ζητούν ακόμη, τουλάχιστον στο εξωτερικό που μένω εγώ),αν κάνεις μια παράνομη δουλειά και σε μπαγλαρώσουν δεν έχει δικαίωμα ο νόμος να υποχρεώσει το/τη σύζυγο να καταθέσει εναντίον σου, κτλ.
    Bitch please,ψάξτο λίγο προτού γράψεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Απαπα: Τον καιρό που σπούδαζα family law και child law δεν ξέρω τι έκανες, αλλά προφανώς και γνωρίζω τις νομικές επιπτώσεις του γάμου, δεν περίμενα εσένα να μου πεις να τις ψάξω, bitch! Το κείμενο προσεγγίζει το ζήτημα καθαρά κοινωνικά και ειδικότερα από την κυπριακή κοινωνική πτυχή του. Αν ήταν να παντρευτώ για να κληρονομήσω τη Μπρέντα ή για να μην την υποχρεώσει η αστυνομία να καταθέσει εναντίον μου αν και όταν κάνω φόνο, σώθηκα! Έλεος bitch, που νομίζεις ότι εν έτει 2012 έμεινε και τράπεζα να δώσει σε ζευγάρι δάνειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος6:28 μ.μ.

    Η απάντηση είναι μία: ΤΟΞΟΤΗΣ

    Ο αιώνιος ορκισμένος εργένης. Όλα αυτά που περιέγραψες είναι το σύνδρομο του αστερισμού σου

    Μην ανησυχείς και μην αγχώνεσαι. Είναι όλα στο μυαλό μας. Δηλαδή αν συμβιώνεις με το ταίρι σου και κάνεις και παιδιά σε τι θα διαφέρει με την ίδια ακριβώς κατάσταση, αλλά θα έχει προηγηθεί μία τυπική διαδικασία στην εκκλησία και ένα πάρτι??? ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ.

    Είτε παντρεμένος είσαι, είτε απλά δεσμευμένος όποτε θέλεις να φύγεις παίρνεις τα μπογαλάκια σου και φεύγεις. Ο άθλος είναι να καταφέρεις να είσαι εκεί για τα παιδιά σου και να τα ζεις κάθε μέρα όχι να είσαι απλά μακρινός συγγενής.
    ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος6:44 μ.μ.

    eixa ta idia erotimata me sena. meta skeftika oti ena simantiko pragma p thelo apo ti zoi m eine na veltionomai san anthropos. perissoteri agapi, ipomoni voithia ston allo, na sigxoro opos thelo kai perimeno apo ton allo p ime mazi tu kai me kseri tosa xronia na me sigxorei na diorthonomai kai na min simvivasto me to katestimeno kai ola afta p isxiun stin koinonia tu fenesthe, opos eine i diki mas. kourastika na xo gia mena, na asxolume mono me ton eafto mu kai pos na diaskedaso klp. as ziso kai gia allous anthropous na matho na prosfero kai na thisiazome gia aftus. kai afto nomizo to katalabenume kalitera otan ginume goneis. tora oi koionnikes emmones ton gonion mas p gennithikan stin kipro pro eisvolis en polla diaforetikes. i teleti t gamu nomizo kamnei tus na xarun toso, oxi giati tha pethanun isixoi tora opos tot les, alla giati xeronte gia ta paidia tus pu agapoun anidiotelos. oti vrikan ton anthropo tous kai tha eine eftixismena (as elpisume). skepsu to kai etsi: oi xares tis zois en polla liges, oi diskolies p perasame kai exume akoma na zisume eine polles. o gamos en ena xarumeno gegonos gia tus goneis kai gia to zevgari, opou oloi osoi se agapoun tha eine ekei afti tin mera gia sena, tora to na kaloume akoma kai tin koutsi maria p en kaladerfi tu arfu tou petheru tis ksaderfis mas en ipervoliko, as kalesume aftus p tha xarun pragmatika gia mas kai oi alloi oti thelun as skeftun.kai epidi kapou anafereis kai to theo, an diavasei to poses evlogies pernume kai simvules sto mistirio tha mineis ekpliktos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος5:12 μ.μ.

    Ασε ειχα νευρα και αγχος και εθκιεβασα κ το ποστ σου. Τα πεθερικα μου (πάφιτοι) αποφασισαν να καλεσουν στο γαμο ΜΟΥ ως και την κουτση Μαρια, παρολο που τους ειπαμε ο γαμος ενναν κλειστος!! χωρις να θελω να προσβαλω τους Παφιτες αλλα σορρυ παιθκια εισαστεν εξω που τον κοσμον οι παραπανω και δικαιως σας αποκαλουν ΧΩΡΚΑΤΟΥΣ. οργανωση και συνεννοηση ΜΗΔΕΝ. πως να καμνεις παρεα καλε μετα με την πεθερα; αμαν η μονη της εκφραση ενει: oi re ekamamen tin ampelin pale. ma exo tosa nevra tha tus trixomallisoooooo

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας άφοβα σε υπαρκτή γλώσσα. Αν γράφετε greeklish επειδή ως εκεί φτάνει ο νους σας, ή επειδή ζείτε σε μια χώρα μακρινή και ανεξερεύνητη στην οποία δεν έχουν ανακαλύψει ακόμα την ελληνική γραφή... τον πούλο.

Το σχόλιο σας θα επεξεργαστεί από ειδική συμβουλευτική επιτροπή, και αν εγκριθεί θα εμφανιστεί το συντομότερο στο θεϊκό ιστολόγιο: Analyse Chris*

Τη Συμβουλευτική Επιτροπή απαρτίζουν οι εξής:
- Μαρία Αλιφέρη.
- Καίτη Φίνου.
- Δάνης Κατρανίδης.
- Ισμήνη Καλέση.
- Στηβ Ντούζος.