Παρασκευή, Ιουνίου 17, 2011

Εκκλησιαστικό

Έχω δηλώσει πολλές φορές στο παρελθόν ότι είμαι άθρησκος και δεν με συγκινεί ούτε ο Χριστιανισμός, ούτε το Ισλάμ, ούτε ο Βουδισμός ούτε καμία άλλη θρησκεία πλην του δωδεκάθεου. Αλλά κι αυτό, βαρέθηκα να το «ψάχνω» από την ηλικία που ήμουν έξι χρονών και μου αποκάλυψαν οι γονείς μου πως δεν υπάρχει ο Δίας, ούτε ο Ποσειδώνας και ξενέρωσα. Έκτοτε, ουδέποτε μπήκα στον κόπο να πιστέψω σε κάτι πλην της μητέρας φύσης και των επιστημών που ανέπτυξε ο άνθρωπος.



Σοβαρά, τώρα, ζώντας στο 2011 με έναν Richard Dawkins να γράφει βιβλία που αποκαθηλώνουν τα πάντα γύρω από την ύπαρξη του Θεού, απορώ ώρες, ώρες πως υπάρχει ακόμα κόσμος που πάει στην εκκλησία και πιστεύει σε διάφορες γραφικότητες, του τύπου η Μαρία μύρισε τον Κρίνο και έμεινε έγκυος. Ναι, υπάρχει κόσμος που δεν τα ερμηνεύει καν μεταφορικά όλα αυτά, αλλά τα πιστεύει στην κυριολεξία. Επειδή όμως, είμαι υπέρμαχος της δημοκρατίας και επειδή κυρίως βαρέθηκα να τσακώνομαι, δεν συζητώ περαιτέρω.



Με αυτά ως δεδομένα, έρχομαι στο ζητούμενο. Γιατί ο κόσμος δίνει τόση σημασία στα λεγόμενα του Αρχιεπισκόπου και γιατί λυσσάνε όλοι να του κόψουν τη μιλιά όποτε πάει να εκφράσει άποψη για τα δρώμενα του τόπου; Και πάνω απ’ όλα, αυτό που δεν κατάλαβα ποτέ, γιατί όλοι αυτοί που κόπτονται τόσο για τον Αρχιεπίσκοπο είναι συνήθως άτομα της αριστερής παράταξης; Εξηγήστε μου, δεν είναι ρητορικό το ερώτημα, πραγματικά δεν ξέρω.



Κατ’ αρχήν, η γνώμη ενός παπά δεν έχει καμία πολιτική / επιστημονική αξία. Ο παπάς δεν θεωρείται επιστήμονας και η γνώμη του έχει την ίδια βαρύτητα με τη γνώμη της αισθητικού σου. Παρόλα αυτά, ζούμε σε μία δημοκρατία και οφείλουμε να αναγνωρίζουμε το δικαίωμα των πάντων να έχουν άποψη, ασχέτως αν αυτή είναι πολλές φορές επιφανειακή και λειψή. Επομένως, προς τι τόσο μένος για τις απόψεις του Αρχιεπισκόπου; Εγώ όταν τον ακούω τον προσπερνώ. Τον αντιμετωπίζω όπως θα αντιμετώπιζα και την πολιτική άποψη της Άντζελας Δημητρίου. Οι υπόλοιποι γιατί σκίζετε τα ιμάτιά σας και βαλθήκατε να τον φιμώσετε;



Τώρα θα μου πεις ότι, ο Αρχιεπίσκοπος ασκεί επιρροή στο ποίμνιό του και επηρεάζει τους πιστούς, εξυπηρετώντας ίδιον όφελος. Γι αυτό και πρέπει να «κρύψει». Μα, και οι πολιτικοί ταγοί το ίδιο δεν πράττουν; Γιατί οι ψηφοφόροι αποκαλούνται αρνιά; Επειδή ακριβώς έπεσαν και αυτοί θύματα ενός άλλου Αρχιεπισκόπου, που όμως δεν φορά ράσο. Και αν κρίνω από το ποιοι μας κυβερνούν, την ίδια μόρφωση με τον Αρχιεπίσκοπο διαθέτουν, μη σου πω και λιγότερη. Άρα; Γιατί τόσο μένος για έναν ιερέα;


Με την ίδια λογική θα έπρεπε να σας ενοχλεί το ότι πάει και ψηφίζει η 80αρα γιαγιά σας που η ικανότητα της να «σκεφτεί» έχει περιοριστεί με τα χρόνια. Εγώ, ας πούμε, βρίσκω πολύ άδικο το ότι τελείωσα τρία πανεπιστήμια και η ψήφος μου έχει την ίδια βαρύτητα με κάποιου που έβγαλε μόνο το Δημοτικό, αλλά έτσι είναι η Δημοκρατία, τι να κάνουμε; Αν κόβαμε τη ψήφο σε όσους θεωρούσαμε ανίκανους να καθορίσουν το πολιτικό σκηνικό, θα το βρίσκατε φασιστικό, σωστά; Άρα, γιατί να μην μπορεί να μιλά ο παπάς; Μόνο κομπλεξικό το βρίσκω εκ μέρους σας.



Συμφωνώ ότι η εκκλησία έχει απίστευτο πλούτο και ότι δεν τον διαχειρίζεται σωστά. Θέλετε να την καταργήσουμε; Εγώ, μαζί σας! Αλλά, η εκκλησία καλώς ή κακώς υπάρχει τόσους αιώνες και χλωμό το κόβω να διαλύεται όσο υπάρχει απέναντί μας εχθρός που στο όνομα του δικού του θεού θα μας έσφαζε ευχαρίστως, με το καλημέρα σας. Γι αυτό, υπομονή. Να επαναφέρουμε τον Δία σαν πατέρα των Θεών, να μεταμορφωθεί σε ευρώπουλα για να πλουσιέψουμε όλοι και να εκτιμήσουμε ξαφνικά τον ρόλο της εκκλησίας, λίγο δύσκολο.



Εναλλακτικά, μπορείς να πιστέψεις στην Άννα Βίσση, που είναι ό, τι πιο θεϊκό κυκλοφορεί και να ηρεμήσεις. Αλλά, σε προειδοποιώ, και η Βίσση δεξιά είναι.




ΥΓ: Ο γράφων μεγάλωσε σε οικογένεια όπου οι παπάδες θεωρούνταν είτε απατεώνες, είτε κρυπτομοφυλόφιλοι, οπότε οποιαδήποτε προσπάθεια διαφωνούντων αναγνωστών αποσκοπεί στο να μου καταλογίσει έμμεσο συμφέρον στην υποστήριξη των θέσεων του Αρχιεπισκόπου, θα καεί στην πυρά με τις ξενέρωτες. Αμήν.

26 σχόλια:

  1. Πραγματική ιστορία: είμαστε στο αυτοκίνητο τζιαι πάμε εκκλησία, μέρα των Χριστουγέννων. Μάζι μας, μια γιαγιά, ας την πούμε γειτόνισσα.
    Στο ράδιο πάιζει ο λόγος τζιαι η λειτουργία της ημέρας.

    ράδιο: ἐν αὐτῇ γὰρ οἱ τοῖς ἄστροις λατρεύοντες (...)
    γειτόνισσα: Άδε! δοξάζω τ'ονομαν του! Ως τζιαι οι γάροι ελατρέψαν τον τζι' έσιει κόσμον πον' του πιστευκει!

    οπότε, ναι, αυτο είναι το κοινό που αξίζει στον Ττόμη Ββού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εδώ όμως είναι η διαφωνία μας... Εσύ τα έχεις ειδικα με τον Τόμμυ Βου, ενώ κανονικά θα σου έπρεπε να σου φταίνε όλοι όσοι εμπαίζουν τον απλό κοσμάκη, με πρώτους και καλύτερους τους πολιτικούς που υποτίθεται είναι και άτομα σπουδασμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χρήστο: Σπουδασμένα ΔΕΝ σημαίνει απαραίτητα μορφωμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @TakeItEasy: Ναι ρε, ξέρεις πως το εννοώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χρήστο: Το υπέθεσα αλλά ήθελα να βεβαιωθώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος5:14 μ.μ.

    Ουτε εγω ειμαι ιδιαιτερα θρησκευομενη αλλα μ αρεσει ο Αρχιεπισκοπος γιατι μπαινει τους την.Ιδιαιτερα αρεσε μου πολλα τουτο που πε καποτε "Διότι, σου λέει ο απλός πολίτης μας: πόσο θα τους ταΐζουμε ακόμα τους αχαΐρευτους; Δεν σταματά ποτέ [...] το τούρκικο ραχάτι. Μια ζωή τεμπέληδες ήταν. Θέλουν λύση οι Τουρκοκύπριοι για να απομυζούν την οικονομική ικμάδα των Ελληνοκυπρίων."
    Οσο για τη περιουσια τους, θα προτιμουσα αν με αυτα τα λεφτα εκανα κοινωνικα εργα προπαντων για τα παιδια τα κακοποιημενα και τα αρρωστα και οχι επενδυσεις πχ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος5:50 μ.μ.

    Πέστα..χρυστόστομε!! χαχα! Well said για άλλη μια φορά!! ώσπου διούν σημασία του κάθε παπά και τον "φιμώνουν" τόσο πεισμώνουν. καλά να τους καμεί αφού εν έτσι βλάκες.

    Άδε! δοξάζω τ'ονομαν του! Ως τζιαι οι γάροι ελατρέψαν τον τζι' έσιει κόσμον πον' του πιστευκει!

    χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος8:01 μ.μ.

    "Κατ’ αρχήν, η γνώμη ενός παπά δεν έχει καμία πολιτική / επιστημονική αξία."
    Σωστό και ιδανικό, δε ζούμε όμως σε μια ιδανική κοινωνία. Συγκεκριμένα στην Κύπρο ο αρχιεπίσκοπος ανέκαθεν ανέβαζε και κατέβαζε κυβερνήσεις. Εξάλλου, πρόκειται για εθνάρχη, με δικαίωμα εκλογής στο προεδρικό αξίωμα.

    "Ο παπάς δεν θεωρείται επιστήμονας και η γνώμη του έχει την ίδια βαρύτητα με τη γνώμη της αισθητικού σου."
    Γιατί τα "βάζεις" συχνά πυκνά με τις αισθητικούς και τις κομμώτριες δεν κατάλαβα. Όπως σχολίασες και πιο πάνω άλλο η σπουδή κι άλλο η μόρφωση.

    Και γενικότερα: Ο κόσμος που τα βάζει με την εκκλησία δεν έχει κανένα πρόβλημα να τα βάλει και με τους πολιτικούς. Κι ένας από τους σοβαρούς λόγους για τον οποίο τα βάζει πολύς κόσμος με την εκκλησία
    είναι γιατί η εκκλησία δεν εξυπηρετεί το λόγο και την αιτία της δημιουργίας της, της υπόστασης και της ύπαρξής της. Η εκκλησία αποτελεί ή θα έπρεπε να αποτελεί τον πνευματικό καθοδηγητή του ποίμνιού της και όχι τον οικονομικό ή πολιτικό αναλυτή του. Ο τελευταίος βέβαια είναι και ο κυριότερος λόγος για τον οποίο η αντίπερα όχθη υποστηρίζει την εκκλησία και τον αρχιεπίσκοπο κατ' επέκταση.

    Έχεις δίκιο εν μέρει ν' αναρωτιέσαι γιατί κάποιος να τα βάζει με τον τάδε και όχι με τον τάδε. Το ένα όμως δεν αναιρεί τον άλλο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Κορίνα: Να τα πάρουμε ένα, ένα!

    1) Το ότι ο Αρχιεπίσκοπος ανεβάζει ή κατεβάζει κυβερνήσεις, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν είναι κάτι που το κατορθώνει μόνος του, άρα δεν πρέπει να σου φταίει αυτός, αλλά οι βλάκες που τον πιστεύουν και ψηφίζουν ότι τους πει.

    2) Ναι, οκ, άλλο η σπουδή και άλλο η μόρφωση αλλά άμα βρεις καμιά κομμώτρια ή αισθητικό ιδιαίτερα μορφωμένη τηλεφώνα μου. Εγώ μόνο μία ξέρω και αυτή, θέλει διακαώς να αλλάξει επάγγελμα. Τα κλισέ δεν τα εφηύρα εγώ, υπάρχουν επειδή έχουν κάποια αλήθεια από πίσω τους. Ούτε όλοι οι κομμωτές είναι γκέι, αλλά τι να το κάνω άμα ακόμα δεν γνώρισα ούτε έναν στρέητ;

    3) Καλά κάνετε και τα βάζετε με την εκκλησία, συμφωνώ ότι δεν επιτελεί σωστά το έργο της, αλλά παρατήρησα ότι έχετε μεγάλη εμμονή μ' αυτήν και το βρίσκω υποκριτικό να έχεις ψηφίσει, ας πούμε, τον Χριστόφκια, τον απόλυτο αμόρφωτο και ανίκανο, αλλά να σου φταίει που ένας Παπάς απλά λέει τη γνώμη του. Fail.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος8:42 μ.μ.

    Ε, Χρίστο μου, με το συμπάθειο, δεν έχεις ιδέα τι ψήφισα... Όντως παλαιότερα ο αθεϊσμός αποτελούσε κομμουνιστική "κατάκτηση", αλλά σήμερα πια ο κόσμος ξεπέρασε αυτό το "κλισέ". Οι πολιτικές απόψεις κάποιου δεν επηρεάζουν απαραίτητα και τις θρησκευτικές του θέσεις ή αντιθέσεις.

    Συμφωνούμε στο πρώτο σημείο σου. Όντως, ο κόσμος φέρει την ευθύνη κι έχεις δίκιο ότι η όλη προσωποποίηση έχει μια δόση υποκρισίας. Προσωπικά όμως -ίσως να είναι και λάθος- έχω την άποψη ότι οι άνθρωποι που κατέχουν αξιώματα -όποιας μορφής- έχουν και την υποχρέωση να κρατάνε κι ένα επίπεδο. Και πάλι όμως φέρει ευθύνη ο κόσμος που τους ψηφίζει, θα μου πεις. Ε, στη συγκεκριμένη περίπτωση ο κόσμος -η αλήθεια να λέγεται- ΔΕΝ τον ψήφισε (8% είπαμε;).

    Όσο για το δεύτερο σημείο, άμα θέλεις να σου γνωρίσω τον φίλο μου. Κομμωτής είναι. Ομολογώ όμως ότι η συνύπαρξη μαζί του με βοήθησε κι εμένα να αναθεωρήσω πολλά "κλισέ" με τα οποία μεγάλωσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Κορίνα: Έλεος Κορίνα, βρέθηκε ένας στρέητ κομμωτής και τώρα τι; Ανατράπηκε το στερεότυπο; Ακόμη λίγο θα μου πεις ότι και οι ποδοσφαιριστές κατά βάθος είναι διανοούμενοι! Ναι, ξέρω, έχεις ένα φίλο που είναι ποδοσφαιριστής και έβγαλε την ιατρική Πατρών! Φιλικά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος9:49 μ.μ.

    Χρίστο μου, δε θα τα βρούμε!!
    Έχουμε εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις όσον αφορά τη μόρφωση. Όπως το βλέπω εγώ, η μόρφωση -ανάμεσα σε πολλά άλλα- αφορά κατά κύριο λόγο την υπέρβαση οποιασδήποτε μορφής κλισέ. Τα κλισέ είναι για εμάς τους "μικρούς". Φιλικά επίσης! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το πρόβλημα εν είναι ότι ένας παπάς έσιει γνώμη. Το πρόβλημα είναι ότι ένας παπάς με επηρροή εκφράζει τη γνώμη του δημόσια. Η αισθητικός τζιαι ο κομμωτής εν φκαίνουν στες τηλεοράσεις να λεν τες πολιτικές τους απόψεις διότι η ειδικότητα τους εν τρίσιες τζιαι νύσια τζιαι κανένας δεν θα τους πάρει σοβαρά. Το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει τζιαι για τον οποιονδήποτε κληρικό ανεξαρτήτως αξιώματος. Επειδή η ειδικότητα του εν προσευχές τζιαι πρόσφορα. Όποιος θέλει να έσιει δημόσια πολιτική άποψη θα πρέπει πρώτα να ασχοληθεί με την πολιτική και άρα να ονομάζεται πολιτικός. Ο αρχιεπίσκοπος κατ'εμέ θα έπρεπε να έχει φιμωθεί προ πολλού. Εξ'άλλου όποιος λειτουργά θκιό εκλλησιές της μιας γελά της. Ας ασχοληθεί με τον τομέα του τζιαι ας αφήκει κάποιον άλλο να καταστρέψει την Κύπρο. Τζιάλλο. Άσε που είναι τζιαι φασίστας με όλη τη σημμασία της λέξης (τζιαι λέω το τούτο όντας δεξιός) τζιαι προκαλεί. Να μου το θυμηθείς, ο Ττόμης σύντομα θα εύρει ευκαιρία να βάλει σιέρι στην πολιτική σαν δεύτερος Μακάριος τζιαι τότε ποιός μας γλυτώνει δαμέσα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Christ, ούτε εγώ τον πάω τον κτηματολογιότατον αλλά εννα συμφωνήσω με τον ξενοφίλιο. Ο τυπάς εν φασίστας. Εν είμαι της εκκλησίας έχω τον δικό τον θεό τζαι αρέσκει μου. Αλλά ο παπατράουλλος εν γαούριν πως να το κάμουμεν. Εν μου γυρίζει επειδή εν παπάς τζαι φκαίννει στες τηλεοράσεις, γυρίζει μου επειδή φκαίννει τζαι λαλέι μαλακέιες τζαι ασυναρτησίες. Το αν διαχειρίζεται σωστά τον πλούτο τζίνος ιξέρει. Αν ελάλεν πράματα που με εβρίσκαν σύμφωνο σίκκιμε ας τον δούμεν τζαι ποεδρον, αν ήταν λιόττερο σειρόττερος που τους άλλους γιατί όι. Στο κάτω κάτω η ίδια η ΕΚΚΛΗΣΙΑ λαλεί ούλλοι είμαστιν αθρώποι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος2:17 μ.μ.

    isos na theloun na tou kopsoun ti milia giati:

    1) ekmetallevete ti thesi tou gia na perasi tis idees tou (sto kato kato to 8% me to opio katafere na kerdisi ton titlo tou, en tou dia to dikaioma)

    2) giati vlepoun pou aposkopi (kata ti gnomi mou ehi stoho na gini o epomenos "ethnarhis" . evale sto mati to proedriko. lali sou "efkika archiepiskopos me 8%, en tha ta katafero na gino je proedros?"

    3) to oti kykloforoun fimes hrimatodotisis tou elam apo ton kyrio tommy vou, ennen pros timi tou. mallon idietera anisihitiko ine tha elega.


    just some thoughts,
    alex

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Εγώ νομίζω εσυγχήσαμε τες πούτσες με τες φρούτσες! Δεν είναι πολιτικό κόμμα ο αρχιεπίσκοπος για να έχει θέση και γραμμή σε κάθε ζήτημα. Και ναί η άποψη του θα έπρεπε να μας αφήνει αδιάφορους. Το γεγονός ωστόσο ότι εκμεταλλεύεται τη θέση του ως προκαθήμενος της εκκλησίας και βγαίνει στα ΜΜΕ με άποψη για το αν θα φάμε λουβίν ή κολοκάσιν με εκνευρίζει αφάνταστα! Γιατί να μας πεί την άποψη του για παράδειγμα αν είναι σωστό ή λάθος αν θα διαγράψουν τον Κουλία που το ΔΗΚΟ; Εκτός αν εν μέλος του ΔΗΚΟ και δέν το ξέρουμε.
    Ο κόσμος που εκκλησιάζεται κάθε Κυριακή κάμνει το επειδή έχει τις ίδιες πολιτικές θέσεις και αντιλήψεις με τον Χρυστόστομο Β΄; Ή γιατί πιστεύει στο θεό;
    Εγώ κάθε άλλο παρά θρήσκα είμαι και ούτε φανατίζομαι πολιτικά. Αλλά θεωρώ ότι οι τάσεις και οι απόψεις του Αρχιεπισκόπου εξυπηρετούν συγκεκριμένες πολιτικές σκοπιμότητες. Ταυτίστηκε με τον Κουλία, έδωσε τις ευλογίες του στο ΕΛΑΜ και στήριξε έμμεσα έναν ομοφυλόφιλο για Πρόεδρο Βουλής!!! Τι περίεργα πράγματα θα δούμε στην προσπάθεια κάποιων να διασφαλίσουν ότι δεν θα λυθεί το κυπριακό ποτέ, ε ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Ανισόρροπη:

    "Δεν είναι πολιτικό κόμμα ο αρχιεπίσκοπος για να έχει θέση και γραμμή σε κάθε ζήτημα."

    Ούτε εμείς έιμαστε κόμματα, αλλά έχουμε άποψη επί παντός επιστητού. Βρίσκω θεμιτό να έχεις άποψη και να την εκφράζεις. Απλά πρέπει να ξέρεις και πόση βαρύτητα έχει η άποψη σου. Εδώ είναι που τα χαλούμε.

    "στήριξε έμμεσα έναν ομοφυλόφιλο για Πρόεδρο Βουλής!!!"

    Αυτό σε πείραξε; Δημοκρατία έχουμε. Εγώ σου λέω, όλοι οι βουλευτές, πάνω-κάτω, είναι μεγάλοι πούστηδες με την μεταφορική έννοια του όρου. Αν τον παίρνουν κιόλας, δεν νομίζω να μας αφορά ιδιαίτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος12:30 μ.μ.

    BTW i vissi den einai dexia, itan (kai einai) fanatiki tou Papadopoulou, opotan opou sou nefkw, potzei paeis AKA dexia i aristera. kata t'alla, goustarw na mou tragouda

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Η Βίσση είναι Παναθηναϊκός, άρα γέρνει προς τη δεξιά. Και οι ιδέες της για Ελλάδα - Κύπρο και Ένωση είναι γνωστές. Άρα, πιο πολύ προς τη δεξιά γέρνει ασχέτως Παπαδόπουλου (που αριστερό σίγουρα, δεν τον λες).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος8:59 μ.μ.

    olokliri anartisi ki ena swro sxolia gia kati pou ipotithetai se afinei adiaforo.

    axaxaxa!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος8:09 π.μ.

    geia sou xristara!!!

    dio sxolia:

    1) kanenas sas den katalave ti itan o krinos pou afise egkio tin panagia? alligorika milouse o poiitis gia na min faei stin mapa logokrisia.... skeftite to sxima tou krinou.... giati den itan aspoume garifallo??? kai apo tin alli o iosif den itan pantremenos me tin maria otan auti emeine egkios. auto simenei automata thanato dia lithovolismo kai etsi eprepe na vroun mia treli istoria na tin glitosoun apo to thanato

    2)o archbishop vriskete sti thesi tou me thelima tou theou ton kiprion!!! [o laos milise kai psifise kapoion allo. OMOS 'agnostes kai skoteines oi voules tou allax' kai giauto kerdizei tis ekloges o nin kai (elpizo) aei prokathimenos]. auto tou dinei to dikaioma na dra os megas arxontas-ethnarxis kai kala kanete na min antidrate...

    filika
    neoklis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @Anonymous: Χάξις και ξερός πανίβλακα ανώνυμε. Τα σχόλια δεν τα άφησα εγώ, άλλοι τα άφησαν. Επίσης, με αφήνει αδιάφορο η θρησκεία, οι παπάδες και η δράση τους, όχι όμως η επίκριση του δημοκρατικού δικαιώματος έκφρασης της γνώμης τους.

    Αχ, άτομα σαν και σένα με κάνουν να θέλω να κλείσω αυτό το μπλογκ. Δεν γίνεται με διαβάζουν τόσο βλάκες!

    @Νεοκλή: Να δούμε πόσες έφαγε και η Παναγία και δημιούργησαν θρύλους προκειμένου να την σώσουν. Θα σε δω στο θέατρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος6:29 μ.μ.

    kai tinn anartisi alloi tin egrapsan?

    alla se parakalw min to kleiseis.

    gelame kala edw!

    me sena!!!

    XAXAXAXAXAXAXAAXAXXAAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAX

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Είναι κρίμα που τα μισά απ' αυτά που γράφω αδυνατείς να τα καταλάβεις και έτσι δεν μπορούμε να βριστούμε σε πιο υψηλό επίπεδο, αλλά τι να κάνουμε, αυτή είναι η Κύπρος. Αυτά έχει και το σταριλίκι.

    Μην ανησυχείς το μπλογκ δε κλείνει ποτέ. Άλλωστε, και το ότι γελάς μαζί μου έγκειται στη δική μου μεγαλοψυχία και αλτρουισμό. Ξέρω ότι κατά βάθος με ευγνωμονείς. Εναλλακτικά, απλά θα την έπαιζες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Mr Bisco1:38 π.μ.

    Ε λοιπόν εγώ έχω αρχίσει και διασκεδάζω πιο πολύ με τα σχόλια κάποιων που σε εκνευρίζουν και τις απαντήσεις που δίνεις εσύ.

    Λοιπόν, εγώ θα πρωτοτυπήσω παρότι δεν πολυπιστεύω και θα διαφωνήσω με κάποια από αυτά που λες. Συμφωνώ απόλυτα με το γεγονώς ότι οι παππάδες στην κεφαλή της εκκλησίας, που είναι συνήθως τέρατα μορφώσεως, έχουν καταστρέψει την εκκλησία λόγω της διαφθοράς τους.

    Εκεί που διαφωνώ είναι η ουσία της εκκλησίας. Αν υποθέσουμε ότι τα μέλη της είναι ιδανικά, τότε έχει ένα κοινωνικά ιερό έργο να επιτελέσει: αυτό της συνοχής των μαζών. Όταν το θρησκευτικό ήθος ενός λαού είναι υψηλό τότε δύσκολα παρατηρείς παρεκκλίνουσες συμπεριφορές. Είναι καταπληκτική η δύναμη που μπορεί να έχει η καλή θρησκεία για την υγεία μιας κοινωνίας. Ιδιαίτερα όταν αυτό συνδυάζεται με υψηλό επίπεδο μόρφωσης του λαού.

    Την άποψη αυτή τη διαμόρφωσα πρόσφατα όταν παρακολούθησα στο διαδίκτυο μια διάλεξη ενός πρώην πρακτορα της KGP σχετικά με τις στρατηγικές διαφθοράς μιας κοινωνίας και διείσδυσης σε αυτήν. Δεν έχει να κάνει σε καμία περίπτωση με θεωρίες συνωμοσίας, ενώ θα εκπλαγείτε από το πόσο παλιά είναι και πόσο απόλυτα αρμόζει σε αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα και σε άλλα κράτη. Ας το μοιραστώ μαζί σας και εύχομαι να δημιουργήσει καλή τροφή για σχόλια.
    http://www.youtube.com/watch?v=JN0By0xbst8&feature=related

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Christ, τέθκοια βίντεο εθωρούσαμεν παλιά με τουσ συγκάτοικους καμπόσα. Πράγματι έτσι θα είναι. Εν σχεδόν λογικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας άφοβα σε υπαρκτή γλώσσα. Αν γράφετε greeklish επειδή ως εκεί φτάνει ο νους σας, ή επειδή ζείτε σε μια χώρα μακρινή και ανεξερεύνητη στην οποία δεν έχουν ανακαλύψει ακόμα την ελληνική γραφή... τον πούλο.

Το σχόλιο σας θα επεξεργαστεί από ειδική συμβουλευτική επιτροπή, και αν εγκριθεί θα εμφανιστεί το συντομότερο στο θεϊκό ιστολόγιο: Analyse Chris*

Τη Συμβουλευτική Επιτροπή απαρτίζουν οι εξής:
- Μαρία Αλιφέρη.
- Καίτη Φίνου.
- Δάνης Κατρανίδης.
- Ισμήνη Καλέση.
- Στηβ Ντούζος.