Τρίτη, Οκτωβρίου 01, 2024

Τα Κλασσικά Της Αλέξιας


 

Το νέο δεν είναι ότι πήγα και είδα την Αλέξια να ερμηνεύει “Τα Κλασικά” της σε μία επετειακή συναυλία για την 30η επέτειο από την κυκλοφορία του συγκεκριμένου άλμπουμ. Εννοείται πώς θα πήγαινα. Ακύρωσα και την πρόβα του θεάτρου για να προλάβω να είμαι εκεί στις 8:30. 

 

Το νέο είναι ότι εξαιτίας αυτής της επετειακής βραδιάς ανακάλυψα και γνώρισα τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κύπρου. Την είχα ακουστά, αλλά δεν μπορούσα να φανταστώ το μέγεθος του μεγαλείου της. Μίλησα και με άλλους γνωστούς μου εκεί στο θέατρο και όλοι συμφωνήσαμε ότι το κλου της βραδιάς δεν ήταν η Αλέξια αυτή καθαυτή, αλλά το ταλέντο των νεαρών μουσικών μας. Η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κύπρου αποτελείται από παιδιά και νεαρούς από έξι (!) έως είκοσι-έξι ετών.

 

Είναι παιδιά που έχουν αφοσιωθεί με θρησκευτική ευλάβεια στη μουσική και προκειμένου να κάνουν πρόβες μαζεύονται κάθε Σάββατο από όλες τις πόλεις της Κύπρου για να μελετήσουν νότες, τις περισσότερες φορές σε συναντήσεις οι οποίες διαρκούν μέχρι και δώδεκα ώρες! 

 

Το επίπεδο της Ορχήστρας είναι εξωπραγματικό για τα δεδομένα της παντού μέτριας Κύπρου. Το διαπίστωσα ιδίοις όμμασι και ομολογώ ότι εξεπλάγην και συγκινήθηκα. Υπάρχει μέλλον! Βέβαια μια ορχήστρα που αποτελείται από καμιά πενηνταριά νέους πόσο μέλλον να σου εγγυηθεί, θα μου πείτε. Κι έχετε δίκιο. Αν όμως σκεφτείτε ότι τις προάλλες μου έδειχναν κάτι ξόανα θηλυκού γένους, κυπριακής προελεύσεως να κάνουν βίντεο “get ready with me” στο Tik-Tok και να προβάρουν κρέμες σε απευθείας μετάδοση, το γεγονός ότι το ίδιο βράδυ έγινα κοινωνός ενός τέτοιου θεάρεστου κοντσέρτου με κόσμο που τον ενδιαφέρει η πνευματική του ανάπτυξη, εξισορρόπησε το νευρικό μου σύστημα και αποκατέστησε την πίστη μου στην ανθρωπότητα. 

 

Μπορείτε να εξερευνήσετε περαιτέρω τα της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου εδώ. 

 

Τώρα για τα Κλασικά της Αλέξιας τι να πω. Επρόκειτο για ένα μνημειώδες άλμπουμ της δεκαετίας του ’90. Ήταν και το τελευταίο άλμπουμ της Αλέξιας που μας αφορούσε (άντε, ας βάλω και το Κεκλεισμένων Των Θυρών μέσα ελέω συμπάθειας στο ομότιτλο). Μετά, η πορεία της Αλέξιας άλλαξε, έγινε πιο «σοβαρή» με τα γνωστά αποτελέσματα. Δεν της το συγχώρεσα ποτέ. Την πέτυχα πριν λίγα χρόνια σε ένα φαγάδικο στη Λευκωσία. Στεκόταν στην ουρά για το ταμείο και πήγα και της τα έψαλλα. Ευγενέστατη και γλυκήτατη, αλλά της κατέστησα σαφές ότι με τις τζαζ και τους αυτοσχεδιασμούς της μας στέρησε καλή, διαχρονική, ποπ μουσική.

 

 Θα μου πείτε, τρελή ήταν να μείνει να εξυπηρετεί το ποταπό σύστημα της ελληνικής, μουσικής βιομηχανίας και την υπόγα των δισκογραφικών εταιρειών με τον κάθε λογής ανώμαλο κακοποιητή; Όχι! Πιστεύω ότι θα μπορούσε να βρει έναν σοβαρό συνθέτη και να κάνει πιο ψαγμένα πράγματα, ραδιοφωνικά και φιλικά στο αφτί και να εξελιχθεί πιο ομαλά, παρά να μας κουνήσει το μαντίλι. 

 

Τέλος πάντων, δική της η καριέρα, όπως θέλει τη διαχειρίζεται. 

 

Μόνο η Βίσση ήξερε να διαχειριστεί σωστά το brand της. Καμία άλλη. 

 

Ήταν εξαιρετική η Αλέξια ψες, είπε όλα τα κομμάτια από το άλμπουμ συν ένα από το re-be το οποίο με εξέπληξε ευχάριστα επίσης. Έκανε και ένα αυτοσχεδιασμό, ευτυχώς όχι μεγάλο σε διάρκεια, και γενικά μπορώ να πω ότι άξιζε τα λεφτά της και με το παραπάνω. Επιπλέον, το γεγονός ότι το μισό θέατρο ήταν γεμάτο από φίλους και γνωστούς μας έδωσε στην ατμόσφαιρα ένα τόνο πάρτυ, κάτι το οποίο είχα ανάγκη ως γονέας που πλέον βγαίνει έξω μια φορά το τρίμηνο. Πλέον βλέπω κόσμο να κυκλοφορεί τις νύχτες και εντυπωσιάζομαι. 

 

Όπως και να ‘χει. Χθες συνειδητοποίησα ότι η Αλέξια είναι πια εξήντα ετών! Όχι ότι έχει σημασία, αλλά ένα υπαρξιακό με έπιασε όταν το υπολόγισα. Τα πιο διάσημα σινγκλς από εκείνο το άλμπουμ, ήτοι: «έχω απόψε ραντεβού», «είσαι παιδί μου πειρασμός» και «διπλός, γλυκός καημός» ήταν ντουέτα με τους Βλαχοπούλου, Μπονάτσο και Ζωή Κουρούκλη. Και οι τρεις αποβιώσαντες! Πότε μεγάλωσαν, πότε μας άφησαν τα εφηβικά μας είδωλα, πότε τέλειωσαν όλα, γιατί δεν αναπληρώνεται το κενό, μόνο ο Θεός το ξέρει. 



Τότε, το 1994 και τώρα, το 2024:

Γράψτε λάθος. Ανέβασα ένα βίντεο από το κινητό αλλά ο αρχαίος μπλόγγερ δεν το αναγνωρίζει να το παίξει. Δεν πειράζει.


Μπήκαμε επιτέλους στον δροσερό Οκτώβρη, θα συγκεντρωθώ στις παραστάσεις της θεατρικής μας ομάδας, θα προσπεράσω κι αυτή την κατάθλιψη.



4 σχόλια:

  1. Ανώνυμος10:20 μ.μ.

    Δεν μπόρεσα να πάω γιατι μένω εξωτερικό. Συμμερίζομαι την άποψη σου για την Αλεξία. Ούτε 'γώ το χώνεψα τη στροφή της τζαζ. Είχε πολύ ωραία μελωδικά τραγούδια και θα μπορούσε να συνεχίσει σε *λίγο* πιο ψαγμένη ποπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος10:40 μ.μ.

    Σόρυ που θα το πω, αλλά τα τελευταία χρόνια αυτή που διαχειρίζεται το brand της καλύτερα και από τη Βίσση και από όλες, είναι η Βανδή. Από το χωρισμό της με τον Ντέμη και τη σχέση με τον Μπισμπίκη, μέχρι τη συμμετοχή της στην επιτροπή του Just, τις συνεργασίες με Kings και Mente Fuerte, ακόμα και το περιστατικό στην Τουρκία-με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο, πάντα καταφέρνει να βρίσκεται στην επικαιρότητα και να βγαίνει κερδισμένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν είναι τα πάντα TikTok και τραπ - ευτυχώς υπάρχουν ακόμα οι σοβαρές εφημερίδες, οι ευγενείς ομάδες, τα αξιόλογα θεάματα, τα επιμελημένα μαγαζιά και τα βιβλία κάθε είδους. Μπορεί αυτά να μην είναι για όλους (και μάλλον ποτέ δεν ήταν), αλλά μπορούμε τουλάχιστον να ελπίζουμε ότι κατά την διάρκεια της ζωής μας δεν θα χρειαστεί να ισοπεδωθούμε από την κάθε μόδα της ελάχιστης δυνατής σκέψης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Aνώνυμε που λες για τη Βανδή: Δεν θα διαφωνήσω πλήρως. Η Βανδή κάνει σωστή διαχείριση στο κομμάτι του celebrity. Μουσικά δεν κάνει τίποτα. Και κατ' εμέ ποτέ δεν έκανε. Μπορεί επί Φοίβου, τότε που έβγαλε το "Γεια" και το "Υποφέρω" να ήταν επίκαιρη, δεν μπορώ όμως να την υπολογίσω ως τραγουδίστρια. Η Βίσση απόψε γεμίζει το Καλλιμάρμαρο. Η Βανδή για τα 30χρονα της με το ζόρι γέμισε τον Λυκαβητό. Το ότι μας απασχολεί με τα γαμίσια της βέβαια, ναι, το κάνει καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας άφοβα σε υπαρκτή γλώσσα. Αν γράφετε greeklish επειδή ως εκεί φτάνει ο νους σας, ή επειδή ζείτε σε μια χώρα μακρινή και ανεξερεύνητη στην οποία δεν έχουν ανακαλύψει ακόμα την ελληνική γραφή... τον πούλο.

Το σχόλιο σας θα επεξεργαστεί από ειδική συμβουλευτική επιτροπή, και αν εγκριθεί θα εμφανιστεί το συντομότερο στο θεϊκό ιστολόγιο: Analyse Chris*

Τη Συμβουλευτική Επιτροπή απαρτίζουν οι εξής:
- Μαρία Αλιφέρη.
- Καίτη Φίνου.
- Δάνης Κατρανίδης.
- Ισμήνη Καλέση.
- Στηβ Ντούζος.