Τι κάνετε αγαπημένοι συγκύπριοι;
Είσαστε καλά; Όλα οκ; Ηρεμήσατε από το περιστατικό με «τα
χτιτζιά της Λάρνακας;»
Μα τι ωραίο βίντεο που ήταν αυτό, ε; Δεν χόρταινες να το
βλέπεις. Και πόσο ηδονικό να παρακολουθείς όλες τις εξελίξεις μετά. Για τη
μαλάκω που έχασε τη δουλειά της, για την αποσβολωμένη «ξανθιά» που κοίταζε
χωρίς να ανακατεύεται, για την ταπεινή και τίμια Ρωσίδα που έπεσε θύμα ρατσισμού,
για το καημένο το μωρό που παρακολουθούσε και βιαζόταν η αθώα ψυχούλα του, για
το «άτομο κλειδί» που ήταν αυτόπτης μάρτυρας.
Μα, πόσο χωρκάτικη χώρα Θεέ μου!
Πόσο μπουρτζόβλαχοι!
Η ζωή σ’ αυτό το νησί από κάτι τέτοια παίρνει νόημα. Από
τρεις βλαχάρες που σφάζονται μέσα σε ένα πάρκινγκ. Αυτά μας συναρπάζουν. Αυτά
ξυπνούν τη χώρα. Εκεί βρίσκουμε τις παθογένειες της κοινωνίας. Χωρίς κάτι
τέτοια, βαριόμαστε. Και δικαίως βαριόμαστε. Η Κύπρος πληροί όλες τις προϋποθέσεις
για να βαριέσαι και να καταριέσαι την ώρα και τη στιγμή που εδώ γεννήθηκες. Τα
έχω ξαναγράψει εκατόν φορές.
Εγώ βρίσκω εξαιρετικά υπέροχο το ότι η Τουρκία έχει εισβάλει
στην ΑΟΖ μας, κλέβει τον φυσικό μας πλούτο και όχι μόνο μύτη δεν άνοιξε... Ούτε
καν μια υποτυπώδης διαμαρτυρία από τον καναπέ μας δεν έγινε. Γιατί, το να
βγούμε στους δρόμους δεν είναι καν επιλογή. Βαριόμαστε. Είναι τόσο μεγάλη η
παρακμή μας, είναι τόσο μεγάλη η βλακεία μας που μόνο για ένα καβγά σε ένα
πάρκινγκ μπορούμε να εκφέρουμε γνώμη και άποψη. Για τα εθνικά θέματα, για την
επιβίωσή μας, ποιος νοιάζεται. Όχι μόνο δεν υπάρχει επαρκής μόρφωση για να
διατυπωθεί γνώμη επ’ αυτών. Δεν υπάρχει καν επαρκής νοημοσύνη για να
αντιληφθούν το μέγεθος των κινδύνων οι οποίοι ελλοχεύουν. Είναι θέμα συνολικού,
ομαδικού δείκτη νοημοσύνης και προτεραιοτήτων.
Τώρα θα μου πεις, εδώ τις προάλλες χτύπησε τον
Πενταδάκτυλο αδέσποτος πύραυλος και ουδείς έχασε τον ύπνον του. Ούτε που μάθαμε
ποτέ πόθεν προήλθε, ούτε που μας είπαν ποιον στόχευε. Σημασία έχει ότι δεν
χτύπησε κανένας, κάηκαν μόνο κάτι σκατόχορτα στον Πενταδάκτυλο που είναι ούτως
ή άλλως κατεχόμενος, οπότε και πολύ ασχοληθήκαμε. Το θέμα ξεχάστηκε μέσα σε δυο
μέρες.
Αλλά εδώ… Εδώ κυρία μου έχουμε άποψη και θα την πούμε.
Βροντερά! Και ρατσιστικά κίνητρα θα προσάψουμε (άλλωστε έχουμε πάρει μάστερ να
εντοπίζουμε ρατσιστικές συμπεριφορές στη χώρα), και σεξιστικά κίνητρα θα
προσάψουμε, και θρησκευτικά κίνητρα άμα λάχει, και αναλύσεις θα κάνουμε, και
γελοιογραφίες θα τυπώσουμε, και memes ονλαϊν θα
δημιουργήσουμε, αμέ. Γιατί εδώ, μπορούμε!
Τι κι αν ανοίξεις το Youtube και ψάξεις για
παρόμοια βίντεα από ξένες χώρες. Δεκάδες βίντεα θα εμφανιστούν στην οθόνη σου
από ξύλο που έπεσε σε αλάνες, σε σχολικές αυλές, σε υπεραγορές, σε χώρους
στάθμευσης, σε λεωφορεία, σε τρένα, σε βαπόρια. Στο εξωτερικό, όμως, δεν
ανάγονται σε εθνικά φαινόμενα. Εκεί ζουν εκατομμύρια κόσμου, έχουν μάθει να
ζουν μ’ αυτά, δεν είναι τίποτα. Μπίζνες ες γιούζουαλ. Στην Κύπρο που είναι όλη
κι όλη μια γειτονιά, αυτές οι συμπεριφορές παίρνουν διαστάσεις. Είναι θέματα
για τα Δελτία Ειδήσεων. Είναι θέματα για να τοποθετηθούν οι Επίτροποι, οι
Αστυνομικοί, οι Εισαγγελείς. Μόνον ο Αναστασιάδης δεν τοποθετήθηκε ακόμα! Τόση πολλή, εθνική σημασία σε έναν γυναικοκαβγά. Δεν μπορούν απλώς να πουν «τρεις χωρκάτισσες
έδειξαν τον νουν τους, τις έπιασε υστερία και ξεσάλωσαν, ας τους φέξουμε δυο
μπάτσες να συνέλθουν» και να ασχοληθούμε με πραγματικά, σοβαρά ζητήματα.
Το επικό και ιστορικό βίντεο σε λεωφορείο της Θεσσαλονίκης με τίτλο "τη μάνα σου να γαμήσεις". Πάλι μία Ελληνίδα καταφέρεται εναντίον μιας Ρωσίδας. Δεν το αναλύσαμε σε πανεπιστημιακό επίπεδο, ούτε στα Δελτία Ειδήσεων το προβάλαμε, ούτε πρωτοσέλιδο στον Τύπο έγινε. Το ανέβασε ένας αστείος τύπος στο ίντερνετ, γελάσαμε, είπαμε "Θεέ μου που ζούμε" και το ξεχάσαμε.
Πάρτε ένα ακόμα ξεκατίνιασμα από το Μετρό της Αθήνας. Και γενικότερα αν δεν χορταίνετε καβγάδες κάντε ένα search στο Youtube με τη λέξη "καβγάς" να έχετε να παίρνετε ανάλογα περιστατικά από όλα τα μήκη και πλάτη. Μόνο στην Κύπρο ανακαλύψαμε ξαφνικά την τασιηνόπιττα.
Πάρτε ένα ακόμα ξεκατίνιασμα από το Μετρό της Αθήνας. Και γενικότερα αν δεν χορταίνετε καβγάδες κάντε ένα search στο Youtube με τη λέξη "καβγάς" να έχετε να παίρνετε ανάλογα περιστατικά από όλα τα μήκη και πλάτη. Μόνο στην Κύπρο ανακαλύψαμε ξαφνικά την τασιηνόπιττα.
Πέραν του ότι δόθηκε τρομερή σημασία σε μία μαλακία,
εκείνο που με εντυπωσιάζει έτι περισσότερον είναι πως όλοι εντυπωσιάστηκαν από
τη συμπεριφορά της «κυρίας». Δεν έτυχε να υπηρετήσουν στον στρατό να δουν ότι
το 90% του πληθυσμού έτσι ομιλεί και έτσι σκέφτεται. Με ένα "εν πουτούτο που θέλεις" κοιμούνται και ξυπνούν. Δεν έτυχε να μπουν σε
αεροπλάνο με άλλους Κυπρίους ταξιδιώτες οι οποίοι στα πέντε λεπτά κοινωνικής
συναναστροφής θα εκφραστούν παρομοίως. Ο κόσμος ξαφνικά έπεσε απ’ τα σύννεφα!
Μα γιατί νομίζετε σιχαίνομαι την Κύπρο; Από βίτσιο; Τη
σιχαίνομαι γιατί τη γνώρισα, αγάπες. Και όχι μόνο τη γνώρισα, την έφαγα με το
κουτάλι σε εποχές που ήμουν ακόμα άμαθος, σοκαριζόμουν ακόμα και όταν άκουγα τον
διπλανό μου να ξεστομίζει ένα εφηβικό «ρε, μαλάκα». Και όταν αναρωτιόμουν πόθεν
ξεφύτρωσαν όλοι αυτοί, η απάντηση ήταν «έτσι είναι ο κόσμος προσαρμόσου». Δεν
προσαρμόστηκα, και καλά έκανα. Αλλά πλέον διασκεδάζω με τα χάλια σας και έκτισα
και τείχη γύρω μου να μην σας πολυβλέπω. Και τους μεν και του δε. Και τους απενεχοποιημένους, δηλαδή τους βαρβάτους χώρκατους, αλλά και τους δήθεν σωτήρες, που είναι εξίσου
εκνευριστικοί με την επιφανειακή τους προσέγγιση.
Βρήκα κι αυτό! Από σούπερ μάρκετ στο Μαρούσι. Μια κυρία τσακώνεται με έναν ηλικιωμένο που μπαίνει μπροστά της στην ουρά για το ταμείο. Σαν να βλέπεις επεισόδιο του "Ρετιρέ".
Καλημέρα Anti-Christos. Τζιαιρός να τα πούμεν δια-μπλογκικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορείς να δεις το θέμαν ποικιλοτρόπως. Συμφωνώ ότι εν γραφικόν το πόσον μεγενθύνεται έναν θέμαν λόγω του μεγέθους της μικρής, επαρχιώτικης, κουτσομπολίστικής μας κοινωνίας. Όσον για τες παραβιάσεις της Τουρκίας, εν θέμαν που συζητείται συνέχεια, σε βαθμόν μάλιστα υπερβολικόν, οπότε εν συμμερίζουμαι την αίσθηση σου. Μπορεί να εν θέμαν με ποιους νταραβερίζεσαι διαδικτυακώς ;). Γενικά το κυπριακόν εν που τα πιο συζητημένα θέματα στην δική μου σελίδα στο facebook.
Το εν λόγω βίντεο, αν επήεννεν κατευθείαν στην αστυνομίαν, όπως ενδεχομένως να ήταν τζιαι το πιο σωστόν, εν θα το επαίρναμεν καν είδησην, αφού πιθανότατα η αστυνομία εν θα επέτρεπεν την μετέπειτα δημοσίευσην του. Παίζει επίσης μεγάλον ρόλον το ότι είχαμεν να κάμουμεν με Ρωσσίδαν τζιαι Κυπραίες, αν τζιαι η Ρωσσίδα, μετά που 20 χρόνια στον τόπον, έπρεπεν πλέον να θεωρείται τζιαι τζιείνη Κυπραία. Εγώ έμεινα 10 χρόνια Θεσσαλονίκη τζιαι είχα αρχίσει, πριν επιστρέψω, να νιώθω πιο Σαλονικιός που Λευκωσιάτης.
Έλα όμως που εδημοσιεύτηκεν, με αποτέλεσμαν να γίνει τζιαι viral. Τζιαι ο κόσμος ήταν φυσιολογικόν να αντιδράσει. Το περίεργον θα ήταν να πάει στο ντούκου. Έννεν περίεργον το ότι υπήρξεν αντίδραση, όπως υποβάλλεις. Εν υγιές. Τζιαι ακόμα πιο υγιές, έτσι για να μεν κάμω focus στα αρνητικά μας, όπως κάμνει η ανάρτηση σου, το ότι ελάχιστοι εδιανοηθήκαν να έβρουν ελαφρυντικά στες Σκαλιώτισσες ή να προσπαθήσουν να υποβιβάσουν το περιστατικόν σε "ξεκατίνιασμαν". Ήταν μια συμπεριφορά σιοκκαριστικά ρατσιστική, τόσον ως προς την εθνικότηταν όσον τζιαι προς το φύλο.
Υπάρχει νόμος που καταδικάζει έτσι συμπεριφορές. Το ότι εν τηρείται εν σημαίνει ότι εν πρέπει να αρχίσουμεν. Επίσης, εν υπάρχει πουθενά καμμιά τεκμηρίωση ότι ο "μέσος Κυπραίος" σκέφτεται, εκφράζεται τζιαι λειτουργεί όπως οι θκιό Σκαλιώτισσες. Μπορεί μεν να υπάρχει ρατσισμός, μπορεί να έσιει αυξηθεί λόγω των συνθηκών που ζούμεν ως κοινωνία, αλλά έναν άλλον μήνυμαν που στέλλει η αντίδραση του κόσμου είναι ότι εν τον εκφράζουν έτσι συμπεριφορές. Τζιαι όταν έβρει ευκαιρίαν καταδικάζει τες, διότι εκλαμβάνει τες ως στίγμαν για ολόκληρην την κοινωνίαν μας.
@Woofis: Επαναλαμβάνω το σχόλιό σου και σου απαντώ εντός παρενθέσεων.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Μπορείς να δεις το θέμαν ποικιλοτρόπως. Συμφωνώ ότι εν γραφικόν το πόσον μεγενθύνεται έναν θέμαν λόγω του μεγέθους της μικρής, επαρχιώτικης, κουτσομπολίστικής μας κοινωνίας. Όσον για τες παραβιάσεις της Τουρκίας, εν θέμαν που συζητείται συνέχεια, σε βαθμόν μάλιστα υπερβολικόν, οπότε εν συμμερίζουμαι την αίσθηση σου. Μπορεί να εν θέμαν με ποιους νταραβερίζεσαι διαδικτυακώς ;). Γενικά το κυπριακόν εν που τα πιο συζητημένα θέματα στην δική μου σελίδα στο facebook (μα το θέμα δεν έχει να κάνει τι συζητούν οι φίλοι σου στο φέησμπουκ το δικό σου. Άνοιξε τη σελίδα μίας κυπριακής εφημερίδας και δες κάτω στα σχόλια πόσοι ασχολούνται με τις πολιτικές εξελίξεις, και πόσοι με το ξεκατίνιασμα. Υπάρχουν 485 σχόλια κάτω από την είδηση για το "ρατσιστικό επεισόδιο" και το πολύ 20 κάτω από τις τουρκικές προκλήσεις. Από εκεί πρέπει να κρίνεις και όχι από τον δικό σου κοινωνικό κύκλο).
Παίζει επίσης μεγάλον ρόλον το ότι είχαμεν να κάμουμεν με Ρωσσίδαν τζιαι Κυπραίες, αν τζιαι η Ρωσσίδα, μετά που 20 χρόνια στον τόπον, έπρεπεν πλέον να θεωρείται τζιαι τζιείνη Κυπραία. Εγώ έμεινα 10 χρόνια Θεσσαλονίκη τζιαι είχα αρχίσει, πριν επιστρέψω, να νιώθω πιο Σαλονικιός που Λευκωσιάτης (εγώ δεν θεωρώ ότι έχει να κάνει με τη Ρωσσίδα. Δεν μπορούσαν να ξέρουν ότι ήταν Ρωσσίδα. Θα μπορούσε να ήταν και Ελληνίδα, και Ρουμάνα και Βουλγάρα και οτιδήποτε. Αν ήταν μια χοντρή θα τη λέγανε ζοππόβορτο, αν ήταν μια ανάπηρη θα την έλεγαν κουτσή, αν ήταν μια ανορεξική θα την έλεγαν παστόρεγγα, αν ήταν αντροπρεπής θα την έλεγαν πουστολεσβία. Στον καβγά χρησιμοποιείς την προσβολή που αρμόζει στην κάθε περίπτωση, δεν ήταν η Ρωσίδα αυτή καθεαυτή το πρόβλημα, αλλά η έλλειψη τρόπων).
Έλα όμως που εδημοσιεύτηκεν, με αποτέλεσμαν να γίνει τζιαι viral. Τζιαι ο κόσμος ήταν φυσιολογικόν να αντιδράσει. Το περίεργον θα ήταν να πάει στο ντούκου. Έννεν περίεργον το ότι υπήρξεν αντίδραση, όπως υποβάλλεις. Εν υγιές. Τζιαι ακόμα πιο υγιές, έτσι για να μεν κάμω focus στα αρνητικά μας, όπως κάμνει η ανάρτηση σου, το ότι ελάχιστοι εδιανοηθήκαν να έβρουν ελαφρυντικά στες Σκαλιώτισσες ή να προσπαθήσουν να υποβιβάσουν το περιστατικόν σε "ξεκατίνιασμαν". Ήταν μια συμπεριφορά σιοκκαριστικά ρατσιστική, τόσον ως προς την εθνικότηταν όσον τζιαι προς το φύλο (Η κοινωνία καταδίκασε και αυτό είναι υγιές ως ένα σημείο. Αν διαβάσεις τα σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα θα δεις ότι η κοινωνία δεν καταδίκασε ακριβώς αλλά πλέον πέρασε στο άλλο άκρο, ασκώντας η ίδια μπούλινγκ. Όταν καταδικάζεις, γυρίζεις την πλάτη στον άλλον, τον περιθωριοποιείς, ενδεχομένως τον αποκλείεις από την εργασία του. Ως εκεί πολύ σωστά. Αλλά η συνεχής χλεύη και διαπόμπευση που συμβαίνει μέχρι σήμερα, με τα σατιρικά βιντεάκια, την επανάληψη της είδησης, τα memes και το κουτσομπολίστικο πλέον ενδιαφέρον για τόσες μέρες μετά το περιστατικό δεν λογαριάζεται ως "καταδίκαση". Λογαριάζεται ως κάμνω τα ίδια με αυτά που κατά βάθος κράζω. Επομένως η κοινωνία, δεν καταδίκασε ακριβώς. Καταδίκασε την πρώτη μέρα, μετά απλά άσκησε περαιτέρω ψυχολογικό πόλεμο. Η επίθεση της κυρίας ήταν σιοκκαριστική όχι επειδή ήταν ρατσιστική ή σεξιστική. Κι αυτό γιατί αν ήταν δυο άντρες που καβγάδιζαν δεν θα ασχολούνταν κανένας. Η επίθεση ήταν σοκαριστική επειδή ήταν ακραία σε ένταση και σε διάρκεια και δυσανάλογη σε σχέση με το παράπτωμα. Τα θύματα ως αντικείμενα είναι irrelevant ως προς τα χαρακτηριστικά τους).Υπάρχει νόμος που καταδικάζει έτσι συμπεριφορές. Το ότι εν τηρείται εν σημαίνει ότι εν πρέπει να αρχίσουμεν (αφού υπάρχει νόμος, αφήστε την αστυνομία να κάμει τη δουλειά της. Το να δικάζει η κάθε Τούλα από το φέησμπουκ ως αστυνομικίνα του πληκτρολογίου, είναι περιττό). Επίσης, εν υπάρχει πουθενά καμμιά τεκμηρίωση ότι ο "μέσος Κυπραίος" σκέφτεται, εκφράζεται τζιαι λειτουργεί όπως οι θκιό Σκαλιώτισσες (καλά, πού ζείτε; Τέτοια περιστατικά συμβαίνουν κάθε μέρα. Όχι σε τόσο έντονο βαθμό αλλά μην προσποιείστε ότι ξαφνικά σοκαριστήκατε).