Μεγάλη ήτο η ανακούφιση πληθώρας συμπολιτών μου, όταν
ήκουσαν προσφάτως στα επίκαιρα πως η απερχόμενη Βουλή των Κυπρίων πρόλαβε και
υπερψήφισε το Νομοσχέδιο που αφορά στην καύση των νεκρών. Ένα ρίγος ευτυχίας
τους διαπέρασε που όταν με το καλό ψοφήσουν θα αποτελέσουν εξαίρεση στον στίχο
του λαϊκού και βδελυρού άσματος «τούτη η γη που την πατούμε όλοι μέσα θε να
μπούμε».
Περιττό να υποδείξω την ψυχοπάθεια του πράγματος.
Εξακολουθεί να με εκπλήσσει το γεγονός ότι ανάμεσά μας διακινείται κόσμος που
έλυσε όλα του τα εν ζωή προβλήματα ώστε να κόπτεται σφόδρα για το τι θα
απογίνει το σαρκίον του, όταν η μαύρη ψυχή του το εγκαταλείψει. Φυσικά και
αναγνωρίζω το ατομικό δικαίωμα του καθενός να αποφασίσει ο ίδιος για το τι θα
απογίνει το σώμα του μετά θάνατον, αλλά ταυτοχρόνως μου ακούγεται πολύ δήθεν
και αστείον το πράγμα, οσάκις ένα έμβρυο να έχει άποψη για το αν θα γεννηθεί
διά της φυσικής οδού ή διά καισαρικής τομής, ή και αν θα γεννηθεί γενικώς.
Κατ’ εμέ ένα δικαίωμα είναι σημαντικό μόνον όταν
καθίσταται αγώγιμη η καταπάτησή του. Εφόσον το αντικείμενο της αγωγής δεν θα υφίσταται στον
πραγματικό χρόνο ώστε να επωφεληθεί οποιασδήποτε ουσιαστικής αποζημίωσης, το αν
σε κάψανε, το αν σε θάψανε, ή το αν σε δώσανε βόρα στα σκυλιά για να σε φάνε,
ολίγον ενδιαφέρει τους ζωνταντούς, πόσω μάλλον τους πεθαμένους.
Υπάρχει βέβαια ένας καλός λόγος για να προτιμήσεις το θάψιμο
έναντι της καύσης. Και αυτός ο λόγος δεν είναι θρησκευτικός, σε περίπτωση
δηλαδή που έχεις αναπτύξει απέχθεια προς τους παπάδες επειδή όταν ήσουν παιδάκι
σου χουφτώναν το κωλαράκι. Ο λόγος αυτός είναι καθαρά πατριωτικός. Εξ ου και
δεν αρμόζει σε όλους μας. Εφόσον γεννήθηκες, μεγάλωσες και έζησες σε μία
πατρίδα που υποτίθεται ότι τη νοιάζεσαι και ονειρεύεσαι τη συνέχειά της, καλό
θα ήταν να θάψεις τα κοκαλάκια σου σ’ αυτήν, ώστε οι απόγονοί σου να μπορούν να
αποδείξουν ότι κάποτε υπήρχε και μία χώρα που τη λέγανε Κύπρο, και σ’ αυτή
ζούσαν κάποιοι συγκεκριμένοι άνθρωποι, με συγκεκριμένη γλώσσα, ήθη και έθιμα
και αν δεν μας πιστεύετε ορίστε τα κοκαλάκια τους ως τεκμήρια, αναλύστε το DNA τους και επιβεβαιώστε το.
Κατεχόμενο, λεηλατημένο νεκροταφείο στην Άσσια.
Γιατί νομίζετε ότι οι εκάστοτε κατακτητές αυτής της
χώρας, με πιο βάρβαρο και απτό παράδειγμα τους τελευταίους σκύλους απέναντι,
αρχίζουν τις λεηλασίες από τα νεκροταφεία και συνεχίζουν με την αλλαγή των τοπωνυμίων
και των χωριών; Γιατί νομίζετε ότι ξεθάβουν τους νεκρούς και πετούν τα κόκαλα
των παππούδων μας στα σκυλιά; Για να μην μπορείς ποτέ να αποδείξεις ότι εκείνη
η Γη ήτο κάποτε δική σου. Και επειδή ακριβώς το κόκαλο δεν αποσυντίθεται είναι
και ο μόνος τους πραγματικός εχθρός. Η μνήμη, η ιστορία και τα γεγονότα εύκολα αλλοιώνονται. Τα θαμμένα κόκκαλα, ποτέ.
Τούρκοι μοντέλα ποζάρουν στα κατεχόμενα νεκροταφεία. Τα αδέλφια μας, με τα οποία αύριο θα χτίσουμε ένα κράτος μαζί τους, με αμοιβαίο σεβασμό και υποχωρήσεις. Υπό μία έννοια, αν η εκκλησία επέτρεπε έκτοτε την αποτέφρωση θα γλιτώναμε τουλάχιστον σήμερα αυτόν τον εξευτελισμό.
Βέβαια, η πιο πάνω σχολή σκέψης προϋποθέτει και την ελάχιστη
ύπαρξη εθνικής συνείδησης, την ύπαρξη μίας στοιχειώδους φιλοπατρίας, την
ένδειξη ελαχίστου προϊόντος σκέψης, που ως γνωστόν αυτός ο λαός δεν διαθέτει ούτε παράγει (ασχέτως αν τυρβάζει μέρα νύχτα ο κάθε πικραμένος πως η Κύπρος μας είναι το
παν). Και εφόσον δεν τη διαθέτει, ορθώς επιλέγει να καεί, μπας και κάποτε
ξεχαστεί ότι ζήσαμε εδώ παρέα μαζί του, και ότι τον ανεχτήκαμε μέχρι τέλους,
και γελάνε με τα χάλια μας και οι τελευταίοι κλίβανοι.
Εν κατακλείδι, θα ήτο τέλειο αν μπορούσαμε μερικούς να
τους είχαμε κάψει ήδη ζωντανούς. Το να καείτε αφού μας κάψετε τα δικά μας
εγκεφαλικά κύτταρα με ακκισμούς του είδους «θέλω να καώ, να γίνω τέφρα στον
γλυκό ωκεανό / να με πάρει ο άνεμος της Μεσαρκάς / σκόνη και θρύψαλα να γίνομαι
μαζί σου / δεν θέλω να ξέρεις πως για σένα είμαι σκόνη, είμαι χώμα» και λοιπά ποιητικά, δεν εξυπηρετεί κανέναν πλην της αντιδραστικής και ματαιόδοξης φύσης σας. Και κυρίως δεν εξυπηρετεί την πατρίδα για την οποία υποτίθεται κόπτεστε.
Για να μην κλείσω μες την πίκρα και τη ξινίλα όμως, θα
σου αναφέρω κάτι άσχετο-σχετικό. Γνωρίζατε ότι στο Walt Disney World στη Φλόριδα υπάρχουν πινακίδες μέσα στο
πάρκο όπου απαγορεύεται ρητώς να σκορπίζεις τέφρα εκλειπόντων μέσα στις λίμνες του πάρκου;
Πολλοί Αμερικανοί γονείς αποφασίζουν να σκορπίσουν την τέφρα των παιδιών τους
μέσα στη λίμνη που περιβάλλει το κάστρο της Σταχτοπούτας (τώρα που το
σκέφτομαι, στάχτη, σταχτοπούτα, χμ…), για να ζήσουν το υπόλοιπο της ύπαρξής
τους σε ένα χαρούμενο μέρος, όπως η Ντίσνεϊλαντ.
Καλή, κι αυτών, η μαλακία τους.
ιδιο θέμα μας απασχολεί σήμερα
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ προσωπική μου άποψη δεν διαφέρει μαζί με τη δική σου στο ότι ουδεμία σημασία έχει το τι θα γίνει το σώμα σου αφότου πεθάνεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒρίσκω όμως λίγο ατυχές τον παράδειγμα που λες για την ταφή, το μετάτρεψες ίσως στα δικά σου πιστεύω.
Λες όμως ότι η ταφή αφήνει αποδείξεις για την ύπαρξη κάποιων ανθρώπων σε κάποιο τόπο (πολύ παρατραβηγμένο το βρίσκω, αλλά έστω ότι ισχύει).
Δηλαδή εσύ που είσαι ήδη πεθαμένος ενδιαφέρεσαι αν υπάρχουν αποδείξεις? Σε πειράζει ενόσω είσαι πεθαμένος να αποφασίσουν οι επόμενοι ότι η Κύπρος είναι αποικία της Κίνας? Καθόλου θα έλεγα. Θα μου πεις ενδιαφέρει τους επόμενους που ζουν και τους δίνεις αποδείξεις?
Με το ίδιο σκεπτικό, ενδιαφέρει και τους επόμενους το τι απέγινε το σώμα σου διότι τους δίνεις τη δυνατότητα να έρθουν να ανάψουν ένα καντήλι στον τάφο σου, ή να αγναντέψουν μια θάλασσα στην οποία σκόρπισαν την στάχτη σου, ικανοποιώντας έτσι το αίσθημα της πίστης τους, ότι και αν είναι αυτή.
Στο βασικόν επιχείρημαν σου Anti-Christos, τουλάχιστον κατά το ήμισυ, ότι ουδεμίαν δηλαδή σημασίαν έshιει για το νεκρόν το τι θα γίνει το σώμαν του, αφού θα είναι πλέον πεθαμένος, συμφωνούμεν, εξ' ου τζιαι προσωπικά δεν θα ασχοληθώ με το τι θα με κάμουν άμα τεζάρω: θέλουν ας με θάψουν, θέλουν ας με κάψουν, θέλουν ας με ταριχεύσουν, ποσώς με κόφτει. Στο σκέλος όμως της σημασίας για τους ζωντανούς, διαφωνούμεν. Εν κυρίως τους ζωντανούς που κόφτει τι θα απογίνει η "σωρός" (ή το σκήνωμαν άμα μιλούμεν για τραουλλοπαπάδες καριέρας που προφανώς έννεν κοινοί θνητοί αλλά "άγιοι") του δικού τους. Εν μέρος αν θέλεις της "θεραπείας" που τον πόνον του αποχωρισμού τζιαι το φόβον του αγνώστου (στην προκειμένην περίπτωσην το θάνατον) η μεταχείριση του νεκρού, τζιαι η σημασία του αποδεικνύεται που το πόσον πίσω στην ιστορίαν τζιαι προϊστορίαν του αθρώπου συναντούμεν "νεκρικά έθιμα".
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης, το ότι στην Κύπρον εν έτει 2016 εν υπάρχει αποτεφρωτήρας τζιαι νομικόν πλαίσιον (το οποίον για τούτον εψηφίστηκεν βασικά, το κράτος εν το κόφτει το "μεταφυσικόν κομμάτιν), ήταν τουλάχιστον οπισθοδρομικόν, αφού όσοι καλώς ή κακώς εθκιαλέαν τούτον τον τρόπον "ανακύκλωσης" του σώματος τους, έπρεπεν να παν σε άλλην χώραν.
Τέλος, εν απόφυγες τζιαι την εθνικιστικήν κοτσάναν της σύνδεσης του DNA με πράματα όπως η "γλώσσα, ήθη και έθιμα". Εν υπάρχει ουδεμία τέθκοια σύνδεση τζιαι όσον πιο σύντομα εσείς οι "εθνικιστές διανοούμενοι" το ξεκαθαρίσετε μέσα σας τόσον πιο γλήορα εννά ξεπεράσετε τες ιδεολογικές σας αγκυλώσεις.
Να κανουμε ρνα γκαλοπ στους νεκρους να μας πουν την γνωμη τους:)
ΑπάντησηΔιαγραφή@Woofi: Εθνικιστική κοτσάνα δεν ήταν. Φιλοπατρική ήταν. Μάθετε κάποτε τη διαφορά του εθνικιστικού από του εθνικού. Επίσης, μάθετε κάποτε να κατανοείτε το κείμενο. Θεωρώ ότι ήμουν ξεκάθαρος. Δεν σύνδεσα το DNA με τη γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμα ως κάτι που κληρονομείται βιολογικά, με το αίμα. Εφόσον όμως εγώ είμαι Έλληνας και έζησα εδώ, τότε μέσω του DNA των δικών μου ανθρώπων μπορώ να αποδείξω ότι ήμασταν όλοι μέλη μίας οικογένειας, μιας ευρύτερης κοινωνίας με κοινά χαρακτηριστικά. Είμαι σίγουρος ότι αντιλαμβάνεσαι τι λέω, και ότι η υποτιθέμενη άγνοιά σου είναι προϊόν δικών σου αγκυλώσεων και κομματικής προπαγάνδας, ή σκέτης βλακείας. Και επειδή δεν σε θεωρώ βλάκα, απλά άτομο που έτυχε άψογης πλύσης εγκεφάλου στο σωστό timing, ακριβώς γι αυτό σου απαντώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλος, το γεγονός ότι από όλο το κείμενο, με τους κινδύνους που ελλοχεύουν εσύ κράτησες το "εθνικιστικό" του πράγματος, με ξεπερνά. Εξ ού και δεν μας αξίζει καλύτερο τέλος.
Υ.Γ. Ευχαριστώ για το "διανοούμενος" πάντως, ίσως και το μόνο που πέτυχες.
@περιπλανώμενο τέρας: Αν ζούσαμε στην Ελβετία ή στη Νορβηγία δεν θα με ενδιέφερε να αποδείξω τίποτα. Ζούμε όμως σε μία πατρίδα της οποίας η οντότητα αμφισβητείται με κάθε ευκαιρία. Ζούμε σε μία χώρα όπου πολύς κόσμος διεκδικεί τις περιουσίες του νομικά και η μόνη απόδειξη της ιδικοτησίας σε λίγα χρόνια θα είναι τα κόκκαλα των προγόνων του, τα οποία με επιστημονική εξέταση θα μπορούν να αποδείξουν ότι εκείνο το χωριό, εκείνο το σπίτι, εκείνο το μέρος δεν ονομαζόταν "Γκίρνε" ή πώς στο διάολο μετονόμασαν την Κερύνεια, αλλά είχε ελληνικό όνομα και Έλληνες ιδιοκτήτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ήμουν Αμερικανός υπήκοος μια χαρά θα μου καθόταν να ήμουν μέσα σε ένα βαζάκι πάνω από ένα όμορφο τζάκι και να χαίρομαι, αλλά ζω εδώ και έχω άλλο χρέος. Ειδικά όταν οι "απέναντι" σου αποδεικνύουν ότι ο λόγος που λεηλατούν τα κόκαλα δεν είναι τυχαίος αλλά πολύ ειδικός.