Κυριακή, Σεπτεμβρίου 27, 2015

Η Ακκιντζίνα Στα Εξώφυλλα

Ως πότε θα ανεχόμαστε να μας αντιμετωπίζουν σαν μαλάκες σ’ αυτή τη χώρα;


Έβαλε το Must εξώφυλλο την κόρη του Ακκιντζί. Και αμέσως το παγκύπριο αναθάρρεψε και πίστεψε ότι είμαστε ένα βήμα πριν τη λύση και είναι όλα καλά και άγια.

Εγώ θα συμφωνήσω ότι είμαστε ένα βήμα πριν τη λύση. Όλα καλά και άγια, όμως, δεν είναι. Και δεν είναι, γιατί όταν ετοιμάζεσαι να προβείς σε γάμο με κάποιον που δεν γουστάρεις, αλλά του λες το ‘ναι’ γιατί δεν υπάρχει άλλη λύση, το τελευταίο που χρειάζεσαι είναι να τυπώνεις προσκλητήρια για να διαφημίσεις το χαρμόσυνο γεγονός – αν με πιάνεις.

Το κυπριακό θα λυθεί. Θα λυθεί γιατί δεν έχουμε άλλη επιλογή εδώ που φτάσαμε. Θα λυθεί εναντίον μας και με όρους που δεν θα ικανοποιούν όσους έχουν ακόμα λίγη τσίπα αξιοπρέπειας επάνω τους. Αλλά θα λυθεί. Θα σου εξηγήσω αναλυτικότερα συν τω χρόνω τους λόγους. Το ότι όμως συμπεριφερόμαστε ξαφνικά σαν να είναι όλα εντάξει είναι που μου τη σπάει. Σαν να επιλύσαμε και την τελευταία λεπτομέρεια και τυπώνουμε ήδη εξώφυλλα με την Ακκιντζίνα, να το μάθουν σ’ όλες τις γωνιές της οικουμένης πως «δείτε μας, αγαπιόμαστε!»

Ε, δεν πάει έτσι. Ίσα, ίσα, που εγώ προσωπικά, που θα υπερψηφίσω όποια λύση μας πασάρουν, όσο εξευτελιστική κι αν είναι, προκειμένου να τιμωρήσω αυτόν τον παττισμένο λαό που τόσο απεχθάνομαι, με το που είδα την κόρη του Ακκιντζί στο εξώφυλλο είπα «αφού είστε τόσο μαλάκες που προωθείτε τη λύση με κάθε μέσον και κάθε τίμημα, σας αξίζει να ψηφίσω το ανάποδο απ’ αυτό που επιδιώκετε!»

Δεν μπορώ την υποκρισία, ρε φίλε. Βγες και πες ότι η πλευρά μας είναι στρυμωγμένη, ανέκαθεν ήταν, αλλά τώρα είναι σοβαρή η κατάσταση και οφείλουμε να αποδεχτούμε ό, τι μα ό, τι μας σερβίρουν. Θα το σεβαστώ. Δεν είμαι μαλάκας. Ξέρω πόση διαπραγματευτική δύναμη έχουμε, ξέρω πόσο μας υπολογίζουν έξω. Βγες και πες ότι το συμφέρον ορίζει να αποδεχτούμε λύση με ηλίθιους όρους και ότι αν θέλουμε να επιβιώσουμε για λίγα χρόνια ακόμα πριν μας φάνε λάχανο μια κι έξω, πρέπει να πάμε με τα νερά τους. Κι αυτό θα το δεχτώ. Μάτια έχω και βλέπω τι γίνεται στα γεωπολιτικά.

Όμως, μην βγαίνεις να διατείνεσαι τόσο προκλητικά, ότι ξαφνικά, μέσα σε μια νύχτα, εκεί που ακόμα καλά-καλά δεν ταυτοποιήσαμε όλους τους αγνοουμένους, εκεί που ακόμα περπατούμε και σκουντουφλάμε πάνω σε νάρκες, γίναν όλα τέλεια, και φτάσαμε σε τέτοια επίπεδα σεβασμού και φιλίας οι δύο πλευρές, ώστε να τυπώνουμε εξώφυλλα. Τι να βλέπεις την Κουφαλίδου; Τι να βλέπεις την κόρη του Ακκιντζί. Ένα και το αυτό. Ε, όχι, δεν είναι ένα και το αυτό- ακόμα.

Δεν κλείνουν οι πληγές από τη μια μέρα στην άλλη. Και προ πάντων, δεν κλείνουν με το ζόρι. Οι πληγές κλείνουν όταν υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός από τα δύο μέρη και διάθεση για κοινό μέλλον με ό, τι συμβιβασμούς προϋποτίθενται από τις δύο κοινότητες βάσει αριθμών, αξιών, και δικαίου. Όταν θα μου φέρεις στο πιάτο μια τέτοια λύση, που θα μιλά από μόνη της, που θα είναι τόσο καθαρή ώστε να «πουλιέται» από μόνη της, χωρίς μάρκετινγκ, χωρίς αχρείαστες θεατρικές παραστάσεις στη Σαλαμίνα και χωρίς τον κάθε τυχάρπαστο να μας πρήζει τα παπάρια με δακρύβρεχτα πλην ανυπόστατα κείμενα στο Facebook υπέρ της όποιας λύσης, να είσαι σίγουρος ότι αυτή θα γίνει ανάρπαστη από κάθε πολίτη.


Γιατί όταν έχεις την ουσία, τύφλα να’ χει η κόρη του Ακκιντζί στα εξώφυλλα. Γιατί εδώ που τα λέμε, μπορεί η Τουρκάλα να είναι πανέμορφη, αλλά πολύ ντυμένη την κόβω. Και δεδομένου του πόσα είμαστε έτοιμοι να χαλαλίσουμε για να επιτευχθεί αυτή η ρημάδα η λύση, λίγο παραπάνω βυζάκι όφειλε να το επιδείξει και με το παραπάνω. 

17 σχόλια:

  1. Μεν σικκιρτίζεσαι Anti-Christos, κατ'αρχήν άλλον η "λύση" του κυπριακού τζιαι άλλον η "συμφωνία" που θα τεθεί σε δημοψήφισμα. Η πραγματική λύση θα έρτει μετά που αρκετά χρόνια τζιαι συμφωνώ μαζί σου ότι θα γίνει πιο εφικτή αν "υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός από τα δύο μέρη και διάθεση για κοινό μέλλον με ότι συμβιβασμούς προϋποτίθενται από τις δύο κοινότητες". Έννεν έναν κείμενον τζιαι μια ψήφος που εννά φέρει την όποια λύση αλλά η καθημερινότητα. Φτάνει να έχουμεν το θάρρος να καταλήξουμεν επιτέλους σε συμβιβασμόν, τζιαι να μεν ευχούμαστεν να τιμωρηθεί "αυτός ο παττισμένος λαός που τόσο απεχθάνεσαι".
    Εγώ εννά σταθώ στο πόσον Kυπραία τζιαι Λεμεshιανή φαίνεται η κόρη του Ακκιντζί, τζιαι οϊ στο πόσον "Tουρκάλα" είναι ή "νιώθει". Εν ξέρω αν βοηθά να φωτογραφίζεται σε δικά μας έντυπα, ή αν εν "χρήσιμες" παραστάσεις στη Σαλαμίνα, αλλά εν μπορώ να καταλάβω πως βλάφτουν τζιόλας. Stay cool.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος9:43 μ.μ.

    Αν ήσουν κανένα αρνί κόμματος να το καταλάβω. Αν ήσουν κανένας κωλόγερος 100 χρονών θρησκευόμενος πάλε να το καταλάβω. Που τη στιγμή που ξέρεις τι γίνεται δαμέσα, που ξέρεις οτι ούλλοι οι πολιτικοί μας είναι αρχιττόπουζοι γιατί είσαι τόσον υπέρμαχος του να κρατήσουμε την αξιοπρέπεια μας? Προσωπικά και πλεόν ανακάτζιασα τόσο πολλά τους Κυπραίους που ναί προτιμώ να γίνει η λύση τζαι να είμαι με τους τούρκους, εν έχω πρόβλημα με κανένα λαό τζαι εν μου αρέσκει να διαιωνίζω ένα μίσος που εκατάστρεψε την χώρα μου. Τζαι να μεν συμφωνείς με τούτα που λαλώ όμως, μιας και ξέρεις πόσο άχρηστοι εν οι Κυπραίοι εν γίνεται να απεχθάνεσαι τόσο πολλά τους τουρκοκύπριους, μεν ανησυχείς καθόλου, εν νομίζω να εν χειρότεροι που εμάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμε,

    1) Το ότι είσαι έτοιμος να θυσιάσεις την αξιοπρέπεια σου όπως λες, είναι αρκετό για να τερματιστεί εδώ η συζήτηση.

    2) Ναι, οι Τούρκοι είναι χειρότεροι από εμάς και μια ματιά στην ιστορία τους και στον τρόπο που ασκούν πολιτική είναι αρκετή για να ανησυχείς. Αύριο που θα σε αναγκάσουν να φορέσεις και μαντίλα/τουρμπάνι, πολύ θα γελάσω.

    3) Δεν πιστεύω ότι υπάρχουν Τ/Κ και Ε/Κ. Υπάρχουν μόνο Τούρκοι και Έλληνες. Είναι μαθηματικό το θέμα, όταν τα κλάσματα είναι ομώνυμα, οι παρονομαστές απαλείφονται.

    4) Το ότι δεν έχεις πρόβλημα με κανένα λαό, είναι ανησυχητικό. Το "είναι όλοι ίσοι" είναι μεγάλη παπάρα για να μου την προβάλλεις ως επιχείρημα. Άμα δεν έχεις πρόβλημα με κανένα λαό, ζήσε και με τους ζουλού, και τους Μασάι, να δούμε πόσο θα αντέξεις. Το ότι βάζεις στο ίδιο καλάθι, άραβες με σκανδιναβούς, ή τους Αυστραλούς δείχνει και πόσα καταλαβαίνεις.

    5) Μην ανησυχείς, θα ψηφίσω οποιαδήποτε λύση, γιατί μόνο αν τουρκοποιηθεί πλήρως η Κύπρος θα εξαλειφθούν οι χωρκάτες οι δικοί μας, και μόνο έτσι θα αναγκαστούμε να μεταναστεύσουμε εμείς σε καλύτερες χώρες, ώστε να ζήσουμε τη ζωή που πραγματικά μας αξίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος4:34 μ.μ.

    δυστυχώς στην κύπρο επικρατεί η άποψη οτι δεν είμαστε έλληνες, την οποία καλλιέργησαν κάτι τόπουζοι κυπραίοι που ζήλευαν τους καλαμαράδες της ελδύκ και της μεραρχίας γιατί κατέβαιναν στην κύπρο, καμάκωναν τις κύπριες και επειδή είχαν λέγειν τους έτρωγαν τις γκόμενες. και προτίμήσαν κάποιοι να πλάσουν δική τους εθνικότητα με την ηλίθια δικαιολογία ότι "πέρασαν κάμποσοι απο επάνω μας και μας μπαστάρδεψαν". στο ισραήλ πέρασαν οι 10πλάσιες ράτσες απο αυτές που πέρασαν εδώ και οι εβραίοι πιστεύουν ακόμα οτι είναι ο εκλεκτός λαός του θεού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος5:04 μ.μ.

    1) Ένας λαός που φκάλει πρόεδρο τον Αναστασιάδη και τον Χριστόφκια ΔΕΝ έχει αξιοπρέπεια οπόταν δεν έχουμε τίποτε να χάσουμε. Εκτός αν εννοείς τους αγώνες του 1821 που έτσι κι αλλιώς μια χώρα που δεν έχει τίποτε να αξιόλογο να επιδείξει σήμερα παραμένει κολλημένη στις εποχές πρό χριστού. Οι Αιγύπτιοι κι αν είχαν πολιτισμό και σήμερα βλέπεις τους που εν κούλλουφοι.

    2) Έστω, οι τούρκοι της Κύπρου ήταν σε τούτο το νησί τον ίδιο καιρό με τους έλληνες της Κύπρου οπόταν έχουν τα ίδια ακριβώς δικαιώματα μαζί σου. Δυστυχώς ζεις σε ένα νησί μέσα στη μέση τριών ηπείρων με πολυπολυτισμική ιστορία οπόταν να φακκάς πάνω κάτω ναι εν τούρκοι που εζούσαν δαμέ μαζί μας όχι σουηδοί. Λυπούμαι τζαι εγώ για τούτο γιατί γενικά πρέπει να είναι πολλά ήλιθιος λαός για να είναι τόσο κολλημένος στην θρησκεία του αλλά τί να κάμουμε. Ελπίζουμε οτι σιγά σιγά θα ξεκολλήσουν.

    3) Μείνε να χαίρεσαι για την ελληνική σου ταυτότητα που σήμερα είναι περίγελο της Ευρώπης που τόσο υπολήπτεσαι.

    4) Το οτι εν έχω πρόβλημα με κανένα λαό δεν σημαίνει οτι θα ήθελα να ζήσω και μαζι τους, απλώς δεν καταδικάζω κανέναν άνθρωπο με μοναδικό κριτήριο την καταγωγή του αλλά με κριτήριο τον χαρακτήρα του και τις πράξεις του. Οι μασαί και οι ζουλού μπαι δε γουεί εν φυλές ενεν λαοί.

    5) Συμφωνώ απόλυτα. Τέτοιοι που είμαστεν δεν μας πρέπει κανένας καλύτερος λαός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος5:17 μ.μ.

    ma ti paparies grafeis, idios sto 4o comment.
    afou eheis tosi axioprepeia giati den sikwnesai na fygeis twra kai theleis na psifiseis sto dimopsifisma prota, na ta katastrepseis oulla opws les kai meta na fyeis?
    kai to 'Δεν πιστεύω ότι υπάρχουν Τ/Κ και Ε/Κ. Υπάρχουν μόνο Τούρκοι και Έλληνες' tote giati katapineis tin axioprepeia sou kai zeis se mia hwra pou sou vgazei kyrpiako diavatirio k tautotita pou se onomazei 'e/k'? giati den paeis as poue na meineis stin patra? sti larissa? I se kanena zagorohori, you might find peace.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πρώτε ανώνυμε, μια χαρά τα είπες.

    Δεύτερε ανώνυμε, αν νομίζεις ότι θα ξεκολλήσουν ποτέ οι Τούρκοι από τη θρησκεία και ότι θα σταματήσουν να ξερογλείφονται για κυριαρχία στο νησί και ότι δεν θα μας αρπάξουν όλους μιαν ημέρα, τι να πω... Κακό του κεφαλιού σου. Δεν έχω ελληνική ταυτότητα, έχω ελληνική παιδεία και αυτήν τιμώ, εξ ου και θεωρώ τον εαυτό μου Έλληνα. Δεν ανήκω στο ελληνικό κράτος, επομένως δεν έχω τίποτα για το οποίο να ντρέπομαι. Οι ζουλού και οι Μασάι είναι φυλές, αλλά με τον ίδιο τρόπο αντιλαμβάνονται την έννοια του κράτους και της διοίκησης, αν θεωρείς ότι μπορείς να μοιραστείς μαζί τους μια Δημοκρατία (ή με άραβες ας πούμε που λιθοβολούν τις γυναίκες άμα απατήσουν τους άντρες τους), επίσης πάω πάσο.

    Τρίτε ανώνυμε, θέλεις να σου δώσω 30 ευρώ να πάεις να αγοράσεις ένα κινητό με ελληνικό πληκτρολόγιο; Ως και η Φιλιπινέζα που μας καθαρίζει έχει ένα τέτοιο. Όταν προσγειωθείς στο 2015, θα σου πω κι αν θα πάω να ζήσω στη Λάρισα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος12:01 μ.μ.

    aahahhahaahahahahhhah!!!! Τέλεια η ανάλυση του δεύτερου ανώνυμου ως προς το γιατί δηλώνουμε μη Έλληνες(ποιός δηλώνει έτσι πράμα εκτός που κάτι 15χρονα της ΕΔΟΝ?). Να το εκδώσεις και σε βιβλίο ρε ανώνυμε και σε παρακαλώ δώσ μου τα copy rights να το λαλώ πάρακατω αχαχχα!! Αν ήταν έτσι ρε με βάση το με ποίους παν οι Κυπραίες ήταν να είμασταν και Ιταλοί και Σουηδοί και απ'όλα!

    Αντίχριστε συμφωνώ μ'αυτό που λες περί ελληνικής ταυτότητας αλλά κάτσε εξήγησε στους Ευρωπαίους την ιστορική σχέση Κύπρου-Ελλάδας και το πως εκαταλήξαμεν να είμαστε Έλληνες αλλά όχι στην Ελλάδα. Μας βάζουν όλους σε ένα τσουβάλι.
    Επίσης, σορρυ αλλά άνοιξε κανένα βιβλίο ή έστω κανένα bbc γιατί εν μπορείς να συγκρίνεις τους Τούρκους με τους Άραβες μάνα μου! Οι μεν είναι 100 χρόνια πίσω ή δε 200! Απλώς το point μου είναι οτι επειδή και οι Κυπραίοι σαν ράτσα είμαστε έτη φωτός πίσω που τον κόσμο ταιρκάζουμε σε τούτο τζαι εν δικαιούμαστε να το παίζουμε ανώτεροι που τη στιγμή που ούτε Σουηδός είσαι ούτε Ολλανδός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν είμαι Σουηδός, ούτε Ολλανδός, αλλά είμαι Έλληνας με την ουσιαστική έννοια του όρου και μπορώ να κάμω θαύματα αν απαλλαγώ από το κυπριακό χωρκαθκιόν, το οποίο επί της ουσίας μόνο με τους Τούρκους και τους Άραβες μπορεί να συγκριθεί. Και όχι δεν θεωρώ τους Τούρκους και τους Άραβες ξεχωριστά πράματα. Αντιδημοκρατικά καθεστώτα και τα δυο, άντε το ένα να είναι λίγο πιο μαύρο από το άλλο. Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας. Το θέμα είναι ότι δε αξίζει σ' αυτό το λαό καλύτερο αύριο, εξ ου και θα του χαρίσουμε αυτό που του αξίζει. Το τέλος του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. πρώτος ανώνυμος4:55 μ.μ.

    αντίχριστε πρότως ανώνυμος εδώ. απορώ με το κουράγιο σου με τους πελλούς δαμέσα. όσα λέτε φανερώνουν αδυναμία κατανόησης της διαφοράς έθνους-κράτους. η κύπρος είναι κράτος όχι έθνος. έξω οι περισσότεροι ξέρουν ότι στην κύπρο ζούν έλληνες και μια μειοψηφία τούρκων στα κατεχόμενα. πολλά κράτη του κόσμουν έχουν μια εθνικη πλειοψηφία και μια εθνική μειοψηφία αλλά οι άνθρωποι εκεί αντιλαμβάνονται τη διαφορά έθνους-κράτους και για αυτό και προοδεύουν. εμείς άπο το 1960 βρίσκομαστε σε μια συνεχή αχρείαστη αναζήτηση εθνικής ταυτότητας, τη στιγμή που έχουμε την πιο ωραία, την ελληνική. όσο για το ότι οι έλληνες είναι ο περίγελος της ευρώπης- σιγά την ευρώπη. όταν οι έλληνες δημιουργούσαν πολιτισμό αυτοί μιλούσαν μόνο με σύμφωνα. οι δέ εγγλέζοι, ιταλοί και γερμανοί έκαιγαν ζωντανούς ο ένας τον άλλο και τους αιχμαλώτους τους. αυτά η ιστορία τα έγραψε. στην ελλάδα πάντα υπήρχε οικονομική κρίση απο την κλασσική εποχή, ανοίξετε και κανένα βιβλίο. και όμως εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο δηλώνουν ακόμα λάτρεις του ελληνικού πολιτισμού, νιώθουν δέος όταν επισκέπτονται τον παρθενώνα αλλά κυπραίοι σαν εσάς εκεί αμετανοήτοι τουρκολάγνοι. θα έπρεπε χίλιες φορές να προτιμούμε να δηλώνουμε προτίστως έλληνες και φτωχοί παρά ανθέλληνες κύπριοι και χωρτάτοι. στο νηπιαγωγείο στις κρατικές και εθνικές γιορτές η δασκάλα μας έδεινε την ελληνική σημαια στο δεξί χέρι και την κυπριακή στο αριστερο. και μας έλεγε το δεξί είναι η εθνικότητα σας και το αριστερό η υπηκόοτητα σας. πέντε χρονών μωρά καταλάβαιναν τη διαφορά έθνους-κράτους. είμαστε έλληνες της κύπρου. τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος6:03 π.μ.

    Παρένθεση, οι άραβες μπορεί να είναι κούλουφοι τώρα, αλλά στις δόξες τους ήταν πρωτοπόροι στις επιστήμες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος12:00 μ.μ.

    euharistw, krata ta 30 eurw na faeis pagwto k na valeis pezina. den zw kypro, zw sto 'exwteriko',den ehoun ola ta pliktrologia ellinikous haraktires. alla ama teliwnoun ta epiheirimata ftain mas ta greenglish....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Preach!!

    An kai ime analogos arketa filelef8erh, to kipriako ine apla ena 8ema pu ime entona "sintiritiki". Simfono apolita, mas exun strimo3i, mas exun vali na strumposumen k tora apla karteroumen na tin famen uli..

    Sorry g ta greeklish, to computer tu panepistimiu dn me afini na valw greek keyboard :/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανω.νυμε αχάπαρε των greekilish, έζησα στην Ισπανία, έζησα στην Αγγλία, και το language selection στο task bar είναι πέντε λεπτά υπόθεση να το αλλάξεις. Ούτε πέντε, τώρα που το ξανασκέφτομαι. Δεν είναι ανάγκη να μου δικαιολογείσαι, μπορώ να υποθέσω το επίπεδο των ελληνικών σου, από το επίπεδο των πολιτικών σου απόψεων. Επίσης, στα τόσα χρόνια που με διαβάζεις, θα έπρεπε να ξέρεις πως τα επιχειρήματα επιστρατεύονται μόνο σε όσους μου γεμώνουν το μάτι. Μάντεψε πού συγκαταλέγεσαι,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος3:36 μ.μ.

    nai, den doulevoume oloi (s)to kypriko dimosio gia na kamnei o kathenas oti thelei sta PCs
    ta settings mono IT administrators mporoun na ta allaxoun stin etaireia pou me ergodotei. anyway, katse esy stin kypro na paizeis me ta settings sta mpez PCs tou dimosiou kai afisme emena edw na klaiw epidi den sou gemwnw to mati. loser

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αχαχαχα ρε παπάρα! Γράψε σχόλιο που έσσω σου, που έχεις ελληνικά ή από το κινητό σου... Δεν είναι ανάγκη να χρησιμοποιείς τη δουλειά για άλλοθι της αμορφωσιάς σου. Το μάτι δεν μου το γεμώνεις, ούτως ή άλλως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας άφοβα σε υπαρκτή γλώσσα. Αν γράφετε greeklish επειδή ως εκεί φτάνει ο νους σας, ή επειδή ζείτε σε μια χώρα μακρινή και ανεξερεύνητη στην οποία δεν έχουν ανακαλύψει ακόμα την ελληνική γραφή... τον πούλο.

Το σχόλιο σας θα επεξεργαστεί από ειδική συμβουλευτική επιτροπή, και αν εγκριθεί θα εμφανιστεί το συντομότερο στο θεϊκό ιστολόγιο: Analyse Chris*

Τη Συμβουλευτική Επιτροπή απαρτίζουν οι εξής:
- Μαρία Αλιφέρη.
- Καίτη Φίνου.
- Δάνης Κατρανίδης.
- Ισμήνη Καλέση.
- Στηβ Ντούζος.